Beste mede poetsers,
Mijn broertje heeft een jong gebruikte Passat (2018) gekocht in zwart metallic.
Deze is bij aflevering gepoetst en hij wil de auto nu netjes maken en voorbereiden op het aanbrengen van een coating.
Auto gewassen en geclayed en direct kwamen er hologrammen & swirls naar voren die over de hele auto zitten. Was natuurlijk te verwachten.
Hij vanmiddag vol goede moed mijn DAP900v3 opgehaald en met oranje pad en veloce twee hits gegeven : swirls weg maar hologrammen blijven.
Gele pad met veloce : strak resultaat maar nog steeds dezelfde hoeveelheid hologrammen.
Net zelf ook een poging gedaan omdat ik vermoede dat het aan zijn techniek lag maar ook ik krijg ze niet weg met bovenstaande combi wat normaliter prima gaat.
Net met de Rupes LHR15, blauwe pad en blauwe polijst een hit gedaan waar het wel iets beter van wordt maar niet zoals ik anders ben gewend.
Zouden die hologrammen er dan zo diep / heftig in dat ik ze eerst verder roterend moet afbouwen en ze er dan met de Dap of Rupes uit kan halen ?
Bij lakdikte meting zit ik tussen de 125 & 140
Micron dus ik ga er vanuit dat het nog de standaard lak is.
Iemand tips ?
Mijn broertje heeft een jong gebruikte Passat (2018) gekocht in zwart metallic.
Deze is bij aflevering gepoetst en hij wil de auto nu netjes maken en voorbereiden op het aanbrengen van een coating.
Auto gewassen en geclayed en direct kwamen er hologrammen & swirls naar voren die over de hele auto zitten. Was natuurlijk te verwachten.
Hij vanmiddag vol goede moed mijn DAP900v3 opgehaald en met oranje pad en veloce twee hits gegeven : swirls weg maar hologrammen blijven.
Gele pad met veloce : strak resultaat maar nog steeds dezelfde hoeveelheid hologrammen.
Net zelf ook een poging gedaan omdat ik vermoede dat het aan zijn techniek lag maar ook ik krijg ze niet weg met bovenstaande combi wat normaliter prima gaat.
Net met de Rupes LHR15, blauwe pad en blauwe polijst een hit gedaan waar het wel iets beter van wordt maar niet zoals ik anders ben gewend.
Zouden die hologrammen er dan zo diep / heftig in dat ik ze eerst verder roterend moet afbouwen en ze er dan met de Dap of Rupes uit kan halen ?
Bij lakdikte meting zit ik tussen de 125 & 140
Micron dus ik ga er vanuit dat het nog de standaard lak is.
Iemand tips ?