• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in nieuwe auto

RMWessels

Detailing rookie
20 feb 2011
7
0
Hallo allemaal,

Sinds April ben ik in het bezit van een VW Black Up!. Geweldige auto, de luxe is top, echt een aanrader voor iedereen die een kleine, zuinige auto zoekt.

Maar nu mijn probleem; voor een meeting had ik de auto netjes gewassen, altijd met 2 emmers en een washandschoen. Toen zag ik dat ik grote wazige "vlekken" op de auto had, welke meebewogen als ik mijn hoofd bewoog. Voor zover als ik enige kennis heb van lak/detailing lijkt het op een hologram.
Helaas vond m'n dealer dat ik me aanstelde en dat de autos "nou eenmaal zo werden afgeleverd". Asociaal natuurlijk... uiteindelijk na veel zeuren en klagen heeft de dealer afgesproken dat ik de auto naar een bekende autodetailer kon brengen om de auto strak te maken.

Vandaag de auto weer gewassen nadat hij terug is, en de auto ziet er als volgt uit:
KKRXblD.webp

Wat denken jullie dat het is? Wat kan de "detailer" doen om het weg te halen?

Met vriendelijke groeten,

RMW

Zien er meer uit als Swirls (waskrassen). Hologrammen zijn over het algemeen kleinere "wolkjes". Deze krasjes zijn er goed uit te polijsten.

Als ik het zo bekijk, dan lijken mij dit inderdaad ook swirls/waskrasjes. Misschien dat het ondanks het gebruik van de 2 emmer methode het nog niet helemaal goed gaat.
Hoe was je de auto?

Ik denk dat stimpy met bedoelt met "hoe was je de auto" (als ik zo vrij mag zijn stimpy;-) ):
- Spuit je de auto eerst grondig af om grof vuil te verwijderen (hogedruk?)
- Zet je veel druk bij het wassen?
- Welke shampo gebruikt je? (in mindere mate belangrijk)

Is nog al eens langsgekomen hier en toen is de auto ( niet de jouwe dus ) meerdere keren "gepolijst" door een "doe-het-zelf-detailer" en telkens kwam de wagen terug met..........hologrammen/vegen.

Heb onlangs nog een Focus gepolijst en het probleem dat de eigenaar had , ging de garagist elke keer te lijf met zijn "poetsmachine" en 1 of andere AIO-filler-siliconenbom .....en op dat ogenblik was het probleem weg .

Na 1 regenbui kwamen de vegen/vlekken telkens terug tot ik voorstelde om de bepaalde deur eens te kleien, polijsten , ontvetten en in de wax te zetten . Je raadt het al : geen vlekken meer te zien en wat later mocht ik heel de auto polijsten .

De vegen die ik zie , zijn die op heel de wagen of bvb enkel op de delen die je zou kunnen raken met een leiding van bvb de HD in zo'n wasbox ?
( het kost me soms meer moeite om zo'n leiding van m'n auto weg te houden tijdens het spuiten dan de moeite die het kost om de auto deftig af te spuiten ...]-0 )

Ik durf mijn geld wel in te zetten op een vervuilde "spons" of een vervuilde doek, als het krasjes zijn.

Is het geen residu ergens van? Als in vettig en niet helemaal lekker geabsorbeerd door de doek?

Wat kan is polijsten om de auto weer netjes voor de dag te laten komen. Zoals benoemd lijken het swirls te zijn. Deze kunnen omstaan door een 'verkeerde' wastechniek. Uiteraard te verwijderen door netjes te polijsten en af te werken.