• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak nieuwe auto vol strepen

Nou, ondertussen heb ik contact gehad met de accountmanager van de dealer en die gaf aan dat je op zwart sowieso snel oneffenheden ziet etc. Nadat ik hem een foto had gestuurd snapte hij gelukkig wel dat dit toch iets anders lag. Hij heeft aangegeven dat ik de auto mocht langsbrengen voor een nieuwe poetsbeurt.

Tegelijkertijd heb ik een ontzettend mooi aanbod mogen ontvangen van @mainstreet en dit aanbod heb ik met veel plezier en blijdschap aangenomen. Hoewel ik het aanbod van de dealer netjes vond, heb ik vele malen meer vertrouwen in een echte detailer die verstand heeft van zaken. Ik weet zeker dat ik veel zal leren van de dag met Jim (ook machinaal :scream::blush:) en hij was gelukkig net zo enthousiast dus dat komt zeker goed.

Voor nu heb ik nog twee versgemaakte 'before' foto's toegevoegd. Bovenop kan ik het niet goed zien, dus die foto heb ik op de gok genomen, maar zo te zien is ook het dak niet bespaard gebleven. Ik kijk er naar uit om te zien wat hier van gemaakt kan worden en te zijner tijd zal ik nog een update plaatsen.

Voor nu wil ik jullie allemaal bedanken voor het meekijken en meedenken!
 

Bijlagen

  • 20190529_133421.jpg
    20190529_133421.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 398
  • 20190529_133400.jpg
    20190529_133400.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 409
De dealer behoort herstel hiervan te vergoeden trouwens. Zij hebben feitelijk de auto beschadigd.

Kleine nuance.
Als de dealer een foutje maakt binnen zijn reguliere werkzaamheden en expertise, dan is het oplossen van problemen onderdeel van de opdracht of "garantie".
Garantiegevallen geven de dealer (als veroorzaker) het recht om eerst zelf een oplossing te verzorgen, al dan niet met inschakeling van een derde.

In geval de fout gezien moet worden als gevolg van niet opgedragen activiteit of onkunde, dan kom je in een andere situatie (ook juridisch) terecht.
Onkunde of onrechtmatigheid kan wel tot gevolg hebben dat de klant / opdrachtgever zelf de oplossing mag verzorgen en de kosten kan verhalen.
 
  • Leuk
Reactions: Saraj306
"Je sowieso snel oneffenheden ziet op zwart." :scream:
Wat een excuus!!

Zouden ze niet beter wat meer aandacht eraan besteden dan? En dit waren dan toch wel redelijk grote oneffenheden :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Saraj306 een DAP is behoorlijk hufterproof hoor, daar moet je niet bang van zijn. Alleen een beetje gezond verstand gebruiken als je de DAP gebruikt en het loopt wel los.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@M3fan Ja dit valt wel een beetje op hè :innocent:

@BrunoV dat geloof ik zeker, ik denk ook dat ik het wel zou kunnen. Ik probeer het alleen liever niet op een nieuwe auto uit als ik nog helemaal geen kennis van polijsten heb :blush: mainstreet gaat mij daar gelukkig mee helpen, met al zijn kennis. Ik denk dat het wel goed komt met wat uitleg en een demonstratie van een ervaren detailer.
 
  • Leuk
Reactions: BrunoV en RoyR
Die eerste foto is echt absurd zo duidelijk als het daar te zien is. Anders als je bij Jim/Mainstreet bent, ook eens een paar foto's maken met licht van Jim er op.
 
Mijn ouders hebben recentelijk 2 nieuwe wagens gekocht en beide waren drama. In beide gevallen is er zelfs door de verschillende dealers een bedrag beschikbaar gesteld om mijn kosten te dekken. (hobby poetsert, geen bedrijf) Ik ben dan wel zelf terug gegaan met de wagens en verteld dat ik het er niet van gediend was en er geen huispoetsert of hun vaste poetsert meer aan de auto ging werken.

Ik heb dus ook een mooi lijstje samengesteld en besteld bij Carclean. Vervolgens de factuur laten zien en het was geregeld. :p
 
@Cordoba Ja, dat ga ik zeker nog doen.

@Quantoxx Dat heb je dan goed geregeld! Bij mij werd al gauw duidelijk dat zoiets niet (meer) kon. Het zou mijn woord tegen die van hen worden zoals @PA27506 eerder al zei. Ik heb mijn lesje geleerd in elk geval.

@tamer Dat geloof ik direct :blush:
 
Hmm.. Blijf het toch apart vinden. ''Hun woord tegen het jouwe''.

Dus je neemt een product af bij de dealer, waarvan ze dondersgoed weten dat er voor een habbekrats een machine overheen getrokken wordt, maar als de typische holo's worden aangekaart, dan zou jij het zelf of in opdracht van jou hebben laten aanbrengen?

Zoals Tim al eerder aangaf, hebben ze feitelijk schade aangebracht en zal dit opgelost moeten worden.

Maar.. Dit gebeurt bij ENORM veel mensen en hun nieuwe wagen. Een ritje lang Jim zal je meer opleveren en de dealer is weer een klant kwijt of een ontevreden klant rijker. :D
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ja @Quantoxx, als ik het in diezelfde week had gemeld, had ik nog een kans gehad.. Maar ja, toen had ik de auto nog niet gewassen en had ik nog niks in de gaten. Nu is het te laat. Ik kreeg overigens niet het idee dat dit nieuw is voor hun ("oneffenheden"), maar wel dat ze er meestal niets over te horen krijgen van hun klanten ;)
 
Ik heb in mijn gevallen weken later nog foto's en dergelijke gemaakt om het verhaal aan te kaarten. ;) In het geval van een zwarte personenwagen ging het om hologrammen en een verse ''lakverzegeling'' van Waxguard. De holo's kwamen na een paar keer wassen goed tevoorschijn, terwijl ik eerder nog dacht dat het meeviel. De Waxguard zal natuurlijk goed dingen kunnen verhullen, maar de beading en sheeting was ruk.

Dus... Bathe+ op de ene helft van de motorkap en de andere de ''lakverzegeling''. Auto teruggebracht naar de dealer en de tuinslang erop gezet; ''Kijk... Spul slecht, hologrammen als een malle. Rotary, slecht werk... '' enzovoorts. :p Helaas ging de eigenaar akkoord met een nieuwe behandeling, tegen mijn advies in. Dus, toen de auto weer behandeld was, nog steeds allemaal (dezelfde?) holo's en wederom slechte waxlaag.

Uiteindelijk geëist dat er nu een goede behandeling kwam, door mij, en de kosten moesten worden vergoed. Dat is gelukt. ;)


In het andere geval betrof het een bus met ENORM veel holo's en ENORM veel vliegroest. De kleur was zilver. Lang verhaal kort: Wederom vergoed.


Betreft twee compleet verschillende dealers. :D
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Hi @Quantoxx, dat heb je goed geregeld dan! Zeker als er al enige tijd is verstreken..

Ik kon dus terugkomen voor een nieuwe poetsbeurt, maar dat zal niets anders worden dan wat er al is gedaan dus dat sla ik over.

Wel mooi dat je twee mensen blij hebt kunnen maken en dat je die moeite hebt genomen! :grinning:
 
Kleine nuance.
Als de dealer een foutje maakt binnen zijn reguliere werkzaamheden en expertise, dan is het oplossen van problemen onderdeel van de opdracht of "garantie".
Garantiegevallen geven de dealer (als veroorzaker) het recht om eerst zelf een oplossing te verzorgen, al dan niet met inschakeling van een derde.

In geval de fout gezien moet worden als gevolg van niet opgedragen activiteit of onkunde, dan kom je in een andere situatie (ook juridisch) terecht.
Onkunde of onrechtmatigheid kan wel tot gevolg hebben dat de klant / opdrachtgever zelf de oplossing mag verzorgen en de kosten kan verhalen.
Volgens mij valt het in dit geval onder alinea 2.
 
Kleine nuance @Tim Elke dealer maakt gebruik van een poetsert en vrijwel elke auto word gepoetst afgeleverd. Dit zou dus onder de reguliere werkzaamheden en expertise van de dealer moeten vallen :joy: en dus nog steeds garantie zijn.
Als je expliciet hebt aangegeven dat je de auto niet gepoetst wil hebben is naar mijn mening alinea 2 weer van toepassing