• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemd plekje lak (nieuwe auto)

Xa4

Detailing trainee
7 dec 2015
14
45
Ik zou graag advies hebben over het volgende. Recent (1 maand geleden) heb ik een nieuwe auto gekocht.​
Per toeval heb ik een plekje op de lak gevonden, eigenlijk is het meer een bult.

Op onderstaande foto's is te zien wat ik bedoel.

conv_3218.jpg


conv_3219.jpg


Ik ben hiermee naar de dealer geweest en hij zegt dat de gehele deur gespoten moet worden om dit te corrigeren. Het zou echter geen kwaad kunnen omdat het volledig gedekt zou zijn door de lak.
Nu vraag ik mij echter af hoe zoiets kan gebeuren en of het echt geen kwaad kan.
Daarnaast zou ik graag willen weten of dit echt niet weg te schuren/polijsten is.
De gehele deur spuiten gaat een beetje ver, en er bestaat een kans op kleurverschil natuurlijk.

Het plekje zit wel vervelend in de kom achter de deurklink.
Graag jullie advies hierin aangezien ik twijfel over de beste oplossing.
 
Hey Xa4,

Toevallig heeft een bekende van mij recent zijn bus laten spuiten. (Roestplekken)
Alvorens het ophalen ontving hij e-mailtjes van de spuiterij met daarin foto's om te laten zien dat het werk netjes gedaan was en de bus dus opgehaald kon worden.

Toen hij de bus ging ophalen ná het spuiten, leek alles strak gespoten.

Enige tijd later, een kwestie van enkele dagen tot ruim een week, ongeveer, kwam er ineens een bultje tevoorschijn alsof er iets onder de lak zat/vandaan kwam.

De spuiterij heeft dit hersteld.


In jouw geval betreft het een nieuwe auto waarbij ik het idee heb dat hetzelfde geldt. Het lijkt van binnenuit te komen en niet iets waar jij verantwoordelijk voor bent.
Overspuiten is inderdaad een optie en ik mag aannemen dat als de lak nog niet veel te verduren heeft gehad, dat een spuiter op het oog, kleurcode en/of met een spectrometer de kleur behoorlijk hetzelfde kan krijgen. Zo niet, dan is het zijn pakkie-an.

Misschien ook iets van Spot-repair. Netjes uitwaaieren, etc.


Uiteraard is dit mijn idee, maar er zijn hier vast mensen op het forum die er het fijne van weten.


Greetz
 
Kan ook te gek ...

Het lijkt mij gewoon een verdwaalde druppel
Een beetje spuiter gaat eerst kijken wat het is en of het plaatselijk hersteld kan worden
De hele deur overspuiten is echt gekkenwerk
Dealers roepen dat uit onkunde of om je af te schrikken.
Het blijft een nieuwe auto, dus de dealer is aan zet
Als eigenaar zou ik de dealer een spuiter laten kiezen en dan zelf de discussie aangaan over hoe en wat
 
Als je zegt nieuwe auto... Bedoel je dan dat je de eerste eigenaar bent?

Want dan vind ik het best schandalig.
 
Als het een nagelnieuwe auto betreft hoef je niet zo bang te zijn voor kleurverschil: de huidige lak zal weinig of niets veranderd zijn onder invloed van licht, temperatuur en tijd. De lakkleur kan dus identiek aan nieuw zijn. Zo'n plek lijkt me mooi voor spotrepair: deurklink demonteren, druppel weg schuren/polijsten, en in de kom onder de deurgreep de spotrepair doen. afhankelijk van hoe het eruit ziet kleurlak en blanke lak, of mogelijk alleen blanke lak.
 
De auto is nieuw als in: ik ben de eerste eigenaar en de auto staat hier pas een paar weken op de stoep. Ga hier toch iets aan laten doen, want het stoort mij mateloos (al valt het andere mensen niet op).
Was ook al van mening dat het niet nodig is om de gehele deur te spuiten, en dat het kleurverschil wel mee zal vallen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Wordt vervolgd.​
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
+1 voor Cordoba, ik denk als het plekje is weggeschuurd/gepolijst en alleen het plekje met blanke lak is behandeld en eventueel weer gepolijst is, het al nauwelijks meer opvalt. Maar het is een nieuwe auto, dus allereerst maar de verantwoording bij de dealer laten.
 
Xa4, als de auto toch hagelnieuw is. waarom ga je dan niet gewoon terug naar de dealer?
zoiets horen ze zonder te zaniken direct te repareren, of je in ieder geval verder te helpen.
dit is gewoon een probleem van de lak/voorbereiding, heeft niets met omgang met het product te maken. dus zou direct onder garantie moeten vallen
 
Inderdaad niet zelf aan gaan (laten) hobbyen en snel terug naar de dealer. Daar het laten oplossen!