• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar patroon in lak nieuwe auto

Inmiddels een mailtje van de dealer gekregen dat ik de wagen mag binnendoen en ze dit zullen behandelen. Bedankt allemaal voor de info, dat sterkt me wat in mijn argumentatie en overtuigingskracht :)

Ben benieuwd hoe hij terugkomt.
 
@brecko komt heel vaak voor, zie hier mijn nieuw afgeleverde auto. Hij zat vol met hologrammen en krassen van de polijstmachine.

20170312_075832.jpg
 
Het is een leasewagen, dus de dealer zelf laten oplossen.
Twee dagen een leuke cabrio mee gekregen, dus vond het niet zo erg :p.
 
Hopelijk wordt het netjes opgelost. Ik krijg mijn lease wagen bij de dealer mee met nog lijmresten op de deuren en wielkasten van de beschermfolie. Dat was er gelukkig snel af met tar & glue remover en zo weet ik ook zeker dat ze zelf niet hebben gepolijst voor aflevering.

Dus doe mij maar wat lijmresten i.p.v. hologrammen en krassen :D
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Altos
Zo hoort het eigenlijk niet ;)

Maar hier kunnen ze jouw wasbeurt niet de schuld van geven... Maar aan de andere kant ben ik wel bang dat je aan het kortste eind gaat trekken. Helaas worden de auto's zo de halve tijd afgeleverd. Alleen de meeste mensen zien of boeien het niet.

Het is met een DA machine vrij makkelijk op te lossen, ben alleen bang dat je dan naar een detailleer moet en niet naar de lokale poetsert.

Dan ben je nog heel erg optimistisch. Het mag allemaal niks meer kosten, er staan steeds meer moeilijk bemiddelbare aan de poort van het UWV die van verwezen worden naar het ZZP loket om een eigen bedrijfje te beginnen. Daarvan ziet een deel, heil in het beginnen van een eigen poetsbedrijf. Ze gaan dan tegen minimale kosten, weinig of geen enkele ervaring en vooral zonder ook maar een beetje hart voor het vak, aan de slag. Dan krijg je zoiets... :mad:
 
Ze hebben me verteld dat ze het probleem op hun kosten zouden verhelpen en gaan polijsten.

Enige tips wat ik bij aflevering nog kan vragen over wat ze zeker zouden moeten doen? :)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik heb bij diverse merk dealers stage gelopen en uiteindelijk ook werk ervaring opgedaan in het verleden.
De afleverbeurt van nieuwe auto's varieerde daar behoorlijk, bij de ene werd de auto "gepoetst" met een combinatie van papieren doeken en een no-name wax uit een jerrycan, tot aan een extern poetsbedrijf die een nieuwe 7-serie in 20 minuten van laagje wax kwamen voorzien.
Allemaal zonder enige vorm van zorgvuldigheid! Echt om te :sob:!
 
Zoals we op het werk altijd zeggen:
"When you pay peanuts, you'll get monkeys"
Hmmzzz, met mijn salaris voel ik me nu beledigd. :poop:

[on-topic]: Leek me op het eerste gezicht inderdaad polijsthologrammen. Heb je ze ook al op andere plekken op de auto waargenomen? Het zou best wel eens kunnen dat alleen op deze plek een beschadiging o.i.d. heeft gezeten en dat ook alleen die plek is behandeld (ook vanwege tijd, kosten, etc.)
In dat geval zou ik wat voorzichtig zijn om de hele auto nog eens te laten behandelen. Wellicht het dan bij dit ene stukje laten.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Moest je eens in Limburg zijn of passeren, ik wil je altijd wel helpen met het machinaal polijsten.. Want iets zegt mij dat die auto nog steeds niet terug gaat komen gelijk het hoort..
 
We zullen zien, ik vraag in ieder geval of ze excentrisch willen polijsten :) Maandagavond heb ik hem terug.

In Limburg passeer ik niet meteen, maar bedankt voor het aanbod. Zou het zelf ook wel willen leren hoor, maar omdat ik er zo weinig van ken schrikt het mij wat af. Polijsten ziet er voor mij uit alsof je met Black & Decker-schuurmachine de wagen te lijf gaat.
 
Ik weet niet hoever Limburg van je huis is... Maar ik had dit aanbod met open armen aangenomen.

Zo weet je zeker dat het goed gebeurt, en je leert ook nog eens hoe het moet.
 
  • Leuk
Reactions: Nutske
Hehe, bij mij is het meestal een A1 ... Iets beter heb ik nog nooit gekregen :)

't Is een Q3 1.6 TFSI S-tronic geworden. Aangename bak om mee te rijden! Vanavond rond 17 uur ga ik hem afhalen. Ben benieuwd ... Hoe kan ik meteen checken of het degelijk gebeurd is of niet (in geval dat de zon niet meer schijnt)?

upload_2017-8-28_12-21-46.png
 
Laatst bewerkt: