• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar patroon (onder?) lak na polijsten

Als ik de laatste foto zie, krijg ik een heel ander idee van de oorzaak. Gezien het feit dat polijsten het beeld alleen maar sterker maakt, heb ik het idee dat het aan de onderkant van de blanke lak (dus op de grens van kleurlak en blanke lak) zit, of dat er dubbele laag blanke lak op zit. Misschien eerst eens een lakdikte meting doen, en kijken wat daar voor lakdikte uitkomt (en zo mogelijk vergelijken met een zo goed mogelijk vergelijkbare auto (model, kleur en bouwjaar).

Ik vind het er op lijken alsof er met perslucht op de auto gespoten is, vóór de laklaag droog was, en dat hierdoor de laklaag vervormd is, en de patronen zijn ontstaan. Dat kan dus zijn dat dit de blanke lak is (en dan de originele laag, die later is afgedekt door een 2e blanke laklaag), maar ook de kleurlak, maar gezien het beeld ga ik voor een dubbele blanke laklaag, waarbij de onderste blanke laklaag dus dit patroon laat ziet. Oorzaak kan zijn dat er bijvoorbeeld een probleem is geweest met het droogsysteem in de lakstraat in de fabriek, en dat men geprobeerd heeft de lak sneller te laten drogen door er met perslucht op te spuiten. Misschien ook eens kijken of er iemand met een geavanceerde lakdiktemeter is, die de verschillende laklagen apart kan meten (misschien dat CC zo'n lakdiktemeter heeft?).

• Leuk
Reacties: pwillemske
Is er iemand met een lakdiktemeter omgeving Eindhoven die een keer wat metingen wil/kan uitvoeren?