• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen zichtbaar na aanbrengen Black Hole

Cydro

Detailing trainee
25 mrt 2014
28
47
30
Hallo!

Vandaag voor het eerst mijn auto machinaal gepolijst met een DAP500, en het resultaat was behoorlijk naar mijn zin. Alle hologrammen en swirls waren weg.
Maar helaas, na het aanbrengen van Black Hole met een Monello applicator, zijn er behoorlijk wat hologrammen zichtbaar op de zijkant van mijn auto. Daarvoor was er helemaal niks.
Enig idee wat dit zou hebben veroorzaakt? Heb een gloednieuwe pad gebruikt.

Thanx!

Black Hole veel te dik aangebracht gok ik. Daardoor vegen/uitsmeren van de Black Hole, dit zou eruit kunnen zien als hologrammen. welke pad heb je gebruikt voor finishing polish? En welke om Black Hole op te brengen?

Zou best kunnen inderdaad, want ik had wel het gevoel dat ik het redelijk dik heb aangebracht. Heb finish aangebracht op een witte pad. En black hole aangebracht op een handpad van Monello.
Enige mogelijkheid om de ''hologrammen'' weg te halen?

Heb je geen foto van je probleem? Lijkt mij namelijk zeer moeielijk om hologrammen te krijgen met black hole. Aangezien black hole een voedend product is.

Zonde, ik zou gewoon een zwarte pad en de dap500 gebruiken als ik jou was. Dan breng je het veel dunner aan, uurtje laten staan en uitbuffen met een mf doek. Hoe je het eraf krijgt....ik denk met het lichtste polijstmiddel en de witte pad nog een rondje doen en daarna opnieuw de black hole aanbrengen. Gr. Paul

Hmm, ik had een powerpack gekocht voor de dap500, en bij het product online stond dat ik finish moest gebruiken icm de witte pad..

IJsblok;n394428 zei:
Zonde, ik zou gewoon een zwarte pad en de dap500 gebruiken als ik jou was. Dan breng je het veel dunner aan, uurtje laten staan en uitbuffen met een mf doek. Hoe je het eraf krijgt....ik denk met het lichtste polijstmiddel en de witte pad nog een rondje doen en daarna opnieuw de black hole aanbrengen. Gr. Paul
Waarom zou je black hole een uurtje laten staan. Je werkt het toch zover mogelijk met de DAP in totdat meeste ingewerkt is. Restant veeg je dan alsnog weg.

Probeer eens met een klein pufje spray&whipe en een doek zou je het zonder moeite weg moeten vegen

ps: black hole heb je als je eenmaal bezig bent (dus de pad al product in zich heeft) voor een motorkap misschien 3 druppels nodig

Met of zonder dap doorwerken tot hij glanst en dan wachten op haze en afnemen....
Dus met dap standje 2 en finishing pad is wel wat sneller en makkelijker.

Heb ik begrepen Cydro, wat ik eigenlijk bedoel is dat het zonde is dat je de DAP niet met een zwarte pad voor de black hole hebt gebruikt. Inderdaad de finale op wit, dat is goed. Dat uurtje wachten heb ik zo geleerd van iemand, kan geen kwaad toch? Gr. Paul

ik heb ook wel eens wat problemen gehad met de black hole en dap, geen swirls maar een soort kleurverschil in vlagen/waasachtig, waarschijnlijk de blackhole niet lang genoeg doorgewerkt denk ik