• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hologrammen.

B B

Detailing addict
30 aug 2011
29
50
53
hallo ik wil mijn renealt clio gaan polijsten want er zitten wat krasjes en het ergste hologrammen in en nu weet ik renealt heeft een een zachte lak wan als je die gaat wassen trek je er al snel van die hologrammen in en die zie je als die in de zon staat een bepaalde hoek kijkt ik wordt er niet goed van dus hoe moet ik het beste te werk gaan alvast bedankt
 
Het probleem hologrammen is niet nieuw en er is al vaak over gesproken en op het forum geplaatst.
Ik zou je aanraden om eerste op het forum te gaan zoeken. Als het je dan nog niet duidelijk is, dan kan je met specifieke vragen de oplossingen vinden.
Veel succes.
 
al gedaan maar nog geen antwoord ik heb wel gehoord iets van geon dan hoef je niet met doeken te werken maar ikk weet niet of dat werkt iemand ervaring mee ?
/
 
Hoe zeker weet je dat het hologrammen zijn en geen swirls ? Je geeft aan met een doek al hologrammen te veroorzaken, terwijl het logischer zou zijn dat je er swirls in maakt. Beide problemen zijn met een DAP overigens prima op te lossen. Wanneer je de lak strak hebt met 2 emmers (die je alleen hiervoor gebruikt) voorzien van een gritguard of scratchshield in combinatie met een goede microvezel handschoen de auto wassen (dus geen Aldi / Lidl / action dingetje) met de juiste dosering shampoo. Na het wassen de auto goed afspoelen, in nevelen met een detailer spray (spray & wipe) en dan met een goede microvezel droogdoek (delerium) afdrogen. Op die manier heb je er alles aan gedaan om nieuwe swirls tot een minimum te beperken. Een Gyeon coating is erg mooi spul maar dan heb je wel een goede ondergrond nodig en eigenlijk een hele strakke lak om er het maximale resultaat uit te halen.
 
Het zou een stuk makkelijker zijn als je een topic start dat je dan voldoende info geeft en de daarbij behorende foto's. Zoals Juffer ook al aangeeft, hoe weet je dat het hologrammen zijn en geen swirls. Voor swirls moet je inderdaad onder een bepaalde hoek kijken, maar hologrammen zijn veel duidelijker te zien. Lijkt het op kleine spinnewebjes of op het noorderlicht ? Maak ff een foto en dan wordt je beter geholpen.
vunade8u.jpg
swirls
ebaretuq.jpg
hologram
 
Ik lees:
"hallo ik wil mijn renealt clio gaan polijsten ....[ want... verhaal over zachte lak/snel hologrammen] ... dus hoe moet ik het beste te werk gaan alvast bedankt "

Zie oplossing hier:
Polijsten:
https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900

Dan zijn je swirls en hologrammen weg. Hierna onderhouden via de gebruikelijke meerdere emmer-was-methode. Dit alles is en meer info is makkelijk te vinden in het "handleidingen en tutorials" gedeelte van dit forum. (STICKYS bovenaan).
 
Hoi Renault, Misschien kun je ons vertellen hoe je nu te werk gaat vanaf het wassen tot en met het waxen. Welke producten, doeken en waarmee je wast (spons, handschoen, borstel). Dan kunnen we vertellen wat je wel of niet moet doen qua handelingen. Gr. Paul