• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Honda Civic 2007

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Hola!

Afgelopen dagen handmatig de auto van mijn vriendin onder handen genomen. De bedoeling was een eenvoudige wasbeurt en tijdelijk laagje collinite 845 tot het weer goed genoeg is voor een polijstbeurt, dus ik had mijn dap niet bij me. Toch vanwege het prachtige weer uitgelopen op een bijna volledige zij het handmatige detail. Auto was in tijden niet gewassen, maar daarvoor in ieder geval altijd met de hand/mf mitt.

Alleen de motorruimte en de verroestte sierstrips bij de instap van de deuren heb ik nog niet gedaan en de velgen ga ik nog eens een dag voor uittrekken omdat deze nauwelijks schoon te krijgen waren zonder ze te verwijderen.

Enjoy!

Verweerd plastic en doffe koplampen voor/na
20160214_111715.webp

20160215_151613.webp

Weerspiegeling? Flake? Huh?
20160214_111838.webp

Ah toch blauw metallic na het wassen, kijk die niet bestaande beading!
20160214_140632.webp

Wielen moeten nog een keer, maar zijn in ieder geval wat toonbaarder.

Voor
20160214_111802.webp

Twee keer gewassen, dit is tweede keer non ferro:
20160214_142355.webp

Meh, volgende keer beter..
20160214_152135.webp

Resultaat inclusief nog niet behandeld stukje trim:
20160215_151529.webp

Heerlijk spul dat Autofinesse revive:
20160215_173901.webp

Interieur na nanolex interieurspray, wat ruikt dat toch heerlijk!
20160215_165901.webp

20160215_170833.webp

20160215_171101.webp

En dan nog een totaalplaatje en het verplichte reflectie nummertje!

20160215_153552.webp

20160215_152105.webp

Bijlagen

• 20160215_173835.webp
    20160215_173835.webp
    177,7 KB · Weergaven: 151
Erg opgeknapt! Hoop dat je de velgen nog schoon krijgt man. Die zagen eruit.

Zie nu pas aan het stuur dat het een engelse Honda is(kenteken was me niet eens opgevallen)

Erg mooie honda, en een zeer net resultaat behaald met de hand:D Ben benieuwd naar het eindresultaat met de Dap;)

Bedankt allemaal!

Ik ben ook zeer tevreden, al moet ik zeggen dat het een zeer bevredigend en overweldigend resultaat gaf door de trim revive en het vuil dat er af kwam!

@PeterS Helaas was de dap ophalen geen optie, retourtje was met de auto een kleine 2000 km geweest, daar had ik een nieuwe van kunnen kopen ;)

@Michel Kuijpers Ja echt een top auto, ik was er nooit fan van door de buitenkant, maar nu met mijn vriendin er veel in gereden en ben echt om. Lekker ruim vanbinnen, goede wegligging, mooi vormgegeven en de type S heeft wat extra vermogen tov de standaard, maar wel opties en luxe die bij de type R eruit gehaald zijn.

@Quantoxx Ja wordt met de dap hopelijk in de richting van nieuwstaat! Al moet ik zeggen dat het enorm scheelt als je lekker de tijd kan nemen en rustig kan werken. Laatst met de dap tussen de buien door in een halve dag aan m'n Nissan gewerkt en was daar toch beduidend minder tevreden over dan dit resultaat!

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
Ja wordt met de dap hopelijk in de richting van nieuwstaat! Al moet ik zeggen dat het enorm scheelt als je lekker de tijd kan nemen en rustig kan werken. Laatst met de dap tussen de buien door in een halve dag aan m'n Nissan gewerkt en was daar toch beduidend minder tevreden over dan dit resultaat!

Ook met de DAP kan je lekker op je gemakkie werken. Echter als je, zoals je aangeeft, tussen de buien door en maar een halve dag hebt benut, dan ga je al snel onbewust gehaast werken.
Straks lekker met de DAP aan de gang, deel voor deel of zelfs verdelen over enkele dagen, en dan zal jij eens gaan zien hoe ver je kan komen en gaan. :P

Komt helemaal goed.

Greetz

@350Z even off topic, weet jij toevallig of er standaard USB aansluiting in zit?

In die van mij ook vriendin niet, maar deze is al een goede acht jaar oud. Misschien was het een optie, maar in ieder geval niet standaard!

Wel zit de aansteker in de middenconsole net achter de schakelpook, dus denk dat je wel makkelijk hier een lader in kan zetten of iig stroom kan aftappen.

Ja het ging mij erom zodat ik de muziek kan afspelen via USB, ik kan me oude radio volgens mij niet of moeilijk inbouwen in de nieuwere civics. Maar bedankt voor de info, ik zal eens goed rondvragen en neuzen.

Ja het ging mij erom zodat ik de muziek kan afspelen via USB, ik kan me oude radio volgens mij niet of moeilijk inbouwen in de nieuwere civics. Maar bedankt voor de info, ik zal eens goed rondvragen en neuzen.

Ah nee dat is een volledig geïntegreerde unit inderdaad, die gaat moeilijk te vervangen of om te bouwen zijn. Alsnog zit er misschien een stekker achter waar je een input draad op kan aansluiten en deze kan doorlussen naar je middenconsole. Maar daar zou ik inderdaad een Civic forum op naslaan!

Dit illustreert alweer: "Hoe vettiger, hoe prettiger!" :cool:
Ik vind het zelf altijd fijn om te beginnen met een verwaarloosde wagen ... dan zie je tenminste het verschil. :blush:

Mooi resultaat overigens. Volgens mij heb je goed gescoord bij je vriendin. :heart_eyes: