• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda civic EG weer klaar maken voor het meeting seizoen

dipsaus

Detailing addict
9 apr 2013
36
55
Beste mensen ik heb even een paar vragen.

Aller eerst laat ik even mijn auto zien.
P1100075_zps8fd54b36.jpg
P1100073_zpsceb888fd.jpg

10689424_10205337864024240_3092115291900456052_n_zpsgawksazq.jpg


Ik vind dat deze auto wel even een mooie detail beurt kan krijgen.
Heb zelf al een beetje ervaring met poetsen maar nog geen echte product kennis.

Ik wilde de volgende stappen gaan doen

met het 2 emmers systeem >> Meguiar's gold class car wash
Vervolgens kleien echter weet ik nog niet welke ik daar beste voor kan gebruiken
dacht zelf aan
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml en dan met een klei natuurlijk.

Vervolgens polijsten deze kan ik van een vriend lenen welke pads erop zitten durf ik niet meer te zeggen.

daarna had ik Poorboys World - Black Hole in mijn hoofd

en als laatste de wax Dodo Juice - Purple Haze wax


Als ik tevens op evenementen sta met welk product kan ik dan op locatie zelf nog even dingen poetsen mocht ik onderweg vuil hebben opgepakt?
is daar de
Poorboys World - Spray and Wipe geschikt voor??

En de velgen hier ziet het er nog wel redelijk uit maar het is niet meer echt wit wat helpt daar tegen??

Een hoop vragen maar als ze beantwoord zijn ben ik blij.
Tevens weet ik dat er veel op de forum te lezen is en heb gezocht maar ik word er nog niet veel wijzer van wat nou goed is voor een rode lak.
 
Je kan idd heel good de PB spray & wipe daarvoor gebruiken, is tenslote een detailspray. Deze meng ik zelf 1:1 met water en gebruik hem als klei lube. Zou gewoon een milde of zachte klei gebruiken ivm maring erna. Hoe minder maring je zelf aanbrengt hoe minder werk je hebt. Kwa velgen zou ik ze eerst goed reinigen/wassen, teer verwijderaar en daarna een Iron X of Monello Non Ferro en daarna kleinen en een velgen wax aanbrengen. Als je het goed wil doen (Showcar) na het kleinen polijsten met diverse cones. Te vinden op de CC site. Hoop dat je weer iets wijzer bent geworden.
 
Misschien beetje off topic, maar je deur en het achterscherm wijken op de foto's erg van elkaar af qua kleur. Ligt dit aan de foto's of is dit ook echt zo?
 
Zit die BH daar al lang op? En hoe ziet de lak eronder eruit? Het is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik vind dat ding afbreuk doen aan de auto. Leuke motor ziet dat eruit, welke mods heb je er allemaal op?
 
Excuses voor de trage antwoord.
was op vakantie.

thanks voor alle antwoorden.
ja de kleurverschil is erg jammer.
Na een traumatisch ervaring met een lasser die te veel vroeg en slecht heeft gedaan was het geld op.
een vriend van me zat op een school waar ze spuitwerk deden.
hier hebben ze voor een mooi bedragje de achterkant gespoten. Echter hebben ze de kleurencode in de deur gebruikt.
En de auto was al ooit door een andere opnieuw gespoten met een andere kleur rood.
ik moet wel zeggen op foto is erger dan in echt.

de hoodbra zit er expres op de motorkap zag er daar niet meer netjes uit.
ditnis tijdelijk tot er een Carbonkap is.

Het is een swap helaas geen VTI, echter staat hij wel zo op kenteken dus dat is fijn.

een vriend van me kan een polijstmachine van zijn werk lenen.
dit is een flex type ??
ze gebruiken daar oranje pads en het volgende polijstmiddelen: refinish compound 4800 en refinish finish 120000
is dit aan te raden of niet.
zou ik andere pads moeten hebben en middel zo ja welke pads?
 
Die Flex is waarschijnlijk een roterende machine. Zonder ervaring met een Rotary kan dit funest zijn voor je lak. Je kan er bijvoorbeeld doorheen branden. Ik zou zelf ergens een dap lenen of het ergens laten doen. En dan polijstmiddelen van bijvoorbeeld Scholl, Monello, Meguiars of poorboys gebruiken. (pm mij anders even, mijn machine mag je best lenen)
 
Ja een vriend van me hielp me er de vorige keer mee en zal er dit keer ook vijandelijke zijn. Hij werkt bij een schade bedrijf en werkt hier vaak mee.
mij leek het dan wel prima materiaal.

h
 
Als je het low budget wilt houden, ja gebruik hem en zijn spullen.
Echter een schadeherstel bedrijf heeft meestal nogal wat andere doelstellingen als wij hier op het forum.
 
Zaterdag had ik me auto gepoetst.
wassen, kleien, polijsten, glaze, wax.

Echter kwam ik er gisteren achter dat het er niet heel netjes uitzag.
Althans allemaal vette vlekken lijken het wel.
kan het zijn dat ik te teveel wax heb gebruikt

1512405_791202184282534_7225604104136935527_n_zpsbx5ivmhw.jpg
 
Geen rotary gebruikt, en heb het alleen aan deze kant?
En mocht het dus die hologrammen zijn is dat weg te halen?
 
Ja ik weet het, dit deel had ik ook zelf geprobeerd omdat ik het wilde leren maar ja denk toch dat rotary beter was geweest.
Snel maar iemand zoeken in de buurt die dit kan oplossen
 
Sorry dat ik het zeg, maar dit lijkt mij haast een schoolvoorbeeld van hologrammen. Geen paniek overigens, want hologrammen zijn niets anders dan hele fijne swirls in vast patroon, dus even snel met een fijn polijstmiddel eroverheen en klaar. Deze keer met een DAP of evt met de hand om niet nieuwe hologrammen te maken. De grove defecten zullen er wel uit zijn op deze manier;)

Succes!! Wel mooi rood trouwens.
 
Ik heb zelf Collinite 845. Wat mij opvalt, is dat deze wax enorm vettig is. Als je deze uitpoetst met 1 doek dan kan je dat goed zien. Ik gebruik altijd een 2e uitpoetsdoek. Scheelt wel, vooral bij de Collinite. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik schaam me kapot haha en ik zag het pas gisteren toen de zon scheen.
Volgende evenement maar voor een rotary zorgen.
Ben ook nog niet zo lang bezig met het de hobby heb deze ook nog maar iets langer dan een jaar en het detailen is al helemaal niet.
Al heb ik van Honda wel veel geleerd alles heb ik zelf gedaan tevens ook de swap, dus nu het detailen maar leren

Verder was hij wel netjes vond ik zelf alleen ben ik zelf nog niet tevreden met de lak zit toch veel plekken op dus nieuwe spuitbeurt kan geen kwaad.
conv_1691.jpg
conv_1692.jpg