• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Civic van mijn zwager 13-06-09

Surfingwizzkid

Detailing addict
2 mei 2009
535
65
Ik zal even één van mijn eerdere detailervaringen neerzetten.

Hoewel ik van hem niet teveel moeite ervoor moest doen, ben ik toch een beetje los gegaan.
Maar omdat ik alles met het handje moet doen heb ik me alleen gericht op het wassen en waxen van het exterieur. Op dat moment had ik nog geen Dap500, dus swirlverwijdering heb ik laten liggen :schaam
Helaas heeft de auto teveel krasjes en deukjes om er echt wat moois van te maken, maar ik heb mijn best gedaan.
Begonnen rond 8.00 uur op een zaterdagochtend en rond een uurtje of 17.00 dezelfde dag was ik er wel mee klaar.

Wassen:
3 emmer methode
Gold Class Shampoo
Ultimate Washmitt
Versa-Angle Wheel Face Brush
Ultra Safe Wheel Spoke Brush
Hot Rims All Wheel Cleaner
Xenos Microfiber washandschoen
Water Magnet Drying Towel

Kleien:
Meguiar's consumenten Clay Bar
Ultimate Quick Detailer
Supreme Shine Microfiber

Voeden/beschermen:
Ik heb al een ruime ervaring met de Gold Class Clear Coat Liquid Wax en sinds begin dit jaar met de NXT Tech Wax 2.0, maar nog geen ervaring met de Cleaner Paste Wax.
Dus eigenlijk een mooie gelegenheid om uit te proberen aangezien een kennis van mij zo'n pot heeft staan.
Even Coat Applicator Pad

Banden:
Tyre Dressing Applicator Pad
Endurance High Gloss Tyre Protection Gel

Uitlaat:
High Tech Applicator Pad
NXT All Metal Polysh

Ruiten:
NXT Glass Cleaner
Even Coat Applicator Pad
Ultra Plush Super Terry Towel

Veel leesplezier

De auto:
Zeer vies en wasbox onderhouden

Die vlekken op het dak is soda (de auto staat geparkeerd in de buurt van een glasfabriek) en zand en andere zooi.

De 3 emmer methode:
Groen: shampoo en water voor de auto
Blauw: schoon water om de washmitt uit te spoelen
Wit: shampoo en water voor de velgen

Inspuiten met All Wheel Cleaner en even laten inwerken:

Tussen de spaken met de wheel spoke brush:

Daarna de rest van de velg met de Wheel Face Brush:

Volgende stap is om het meeste vuil van de auto af te spoelen:

Daarna ga ik eerst alle wielranden langs en de onderkanten van de sideskirts en de bumpers met de Xenos Microfiber washandschoen

En aan de gang met 2 emmers en de washmitt

Te bedenken dat meerendeel van NL dus gewoon maar één emmer en een spons gebruikt brrrrrrr

ik was al begonnen binnen te kleien toen het me ineens tebinnen schoot om nog even snel een foto te nemen, daarvoor is het rechts een beetje nat. (Quick Detailer was op, Ultimate Quick Detailer had ik nog wel bij de hand (errug duur alternatief :schaam )

Klaar met kleien, eigenlijk hoef je er niet meer aan te doen toch...

Nou nee, nu het zooitje nog beschermen

Toch makkelijk zo'n brug, kan je overal goed bij

Omdat de wax toch moet curen geeft me dat de mogelijkheid om de banden "in het vet" te zetten

De uitlaat gedaan met metal Polysh en meteen een goede plek om het potje even kwijt te raken

Aankomend weekend ga ik de auto een DAP behandeling geven, ben benieuwd naar die uitkomst.

Bedankt voor het lezen.
 
Dank jullie.
De groene wagen staat op een soort van showroomrek/displayrek (auto is te koop :-" ).
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]