• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hooi in de kofferbakbekleding, hardnekkig.. Hoe verwijderen?

straight-sixes

Detailing chief
28 aug 2017
36
75
NL/DE
Hallo iedereen!

Sinds augustus hebben wij een mooie 118i naast onze 330d. Een erg leuke auto en ik heb al een hoop detailing gedaan om 'm weer in een nette staat te krijgen. Het volledige exterieur is gedaan met een iron cleaner, een tar cleaner, een power cleaner, daarna een polijstbeurt en een gloss coating erop. Het interieur is gereinigd met een stoomreiniger, volledig in de trim gezet en nieuwe matten geplaatst. Al met al is de wagen erg opgeknapt en staat het erg netjes naast mijn 330d welke helemaal 100% is.

Het enige wat mij stoort is dat de vorige eigenaren veel hooi vervoerde in de kofferbak. Ik heb dus letterlijk sprieten hooi in de kofferbak bekleding zitten. Ik krijg deze er niet goed uit met een stofzuiger, althans, niet met de stofzuigers die ik tot mijn beschikking heb. Hebben jullie hier nog tips voor toevallig?

56-EAB9-CC-A22-D-4202-8981-CF8-C5-F0-AB37-F.jpg
 
Ik heb een ordinaire huis-, tuin- en keukenstofzuiger en een stoomreiniger, uiteraard ook de simpele stofzuiger bij de pomp. Echter lijkt het hooi echt tussen de “haren” van de bekleding te zitten. Handmatig alles eruit kan natuurlijk maar pfffff... als het even handiger kan. :D
 
Ik ga er even van uit dat je huis- tuin- en keukenstofzuiger een behoorlijk vermogen heeft (die moderne milieuvriendelijke stofzuigers hebben niet alleen minder vermogen, maar ook minder zuigkracht), experimenteren met verschillende zuigmonden kan wat helpen. Ik ga er vanuit dat je een viltbekleding hebt, anders was het niet zo'n probleem geweest.
 
Met de stofzuiger en eventueel die borstel met haren; Bij de kop beetpakken en dan "raggen". (Korte bewegingen, heen-en-weer)

Borstelen kan inderdaad de vezels wat doen pluizen, maar hooi kan flink vastgenesteld zitten. (Weerhaakjes)

Rollers zouden misschien ook nog kunnen helpen. Ik heb ooit verschillende types bij de Action o.i.d. gekocht, zoals grote brede rollers / smalle rollers / uitwasbare rollers / vellen-rollers / etc.

Ik heb o.a. bovenstaande dingen soms ook gecombineerd met perslucht erbij. (Compressor met naaldspuit)

Blijft even zoeken en soms is het drama. ;)
 
Haha, ja het is een flinke stofzuigert inderdaad! Maar niet genoeg voor dat hardnekkige hooi. :joy:


Zo'n roller is inderdaad een goed idee! Dat ga ik morgen gelijk proberen. Bedankt voor jullie input!
 
Schilderstape o.i.d. erop plakken.
Met een beetje geluk trek je het hooi eruit als je de tape weer los trekt.

Is maar een idee, geen idee of het ook werkt....
 
Ik heb een Miele Complete C3 PowerLine gekocht. Wat een beest van een stofzuiger is dat. Ik trek de zware mat bij de voordeur ermee uit. Ik gebruik de borstel om de matten weer schoon te krijgen. Er is ook een speciale set voor de auto bij te bestellen. Staat nog op mijn verlanglijstje.
 
Over een maandje mag ik de Volvo V40 inleveren bij de leasemaatschappij. Ik kamp met ditzelfde problem. Ik ga de tips eens toepassen.
 
Rubberen handschoen wil wel eens helpen
Borstelen ook, maar dat kan de vleug aantasten
Voor dergelijke klussen (hondenhaar) heb ik een borstel met rubberen haren bij de action gehaald. Het is een soort siliconen-achtig materiaal dat veel grip heeft. Voor een paar euro kun je je geen buil vallen.
 
Ik zou mezelf graag een lilly brush aanschaffen voor het verwijderen van dierenhaartjes, of het helpt voor hooi geen idee, helaas kan ik geen webshop vinden die het wil leveren in België. Misschien een leuk itempje voor op CC shop?
Ik las ergens dat je dierenhaartjes makkelijk kan verwijderen met een ruitenwisser.
 
Zelf lijkt het mij ook een top artikel om aan te schaffen, heb er namelijk ook al een tijdje over zitten te denken om 1 aan te schaffen.
Maar helaas kan ik ze ook niet zo snel hier in de buurt vinden.
Misschien een idee, als meer mensen hier interesse in hebben, om dit te vermelden op de Suggesties en -tips gedeelte of zelfs het juiste topic?

Gewoon als gedachte, zou dit zelf ook wel willen voorstellen als er meer interesse is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n puimsteen heb ik inderdaad ook gezien op YouTube, en dat gaat precies ook wel vrij vlotjes.
Zo'n Lilly Brush is ook niet slecht maar vond ondertussen ook een filmpje op YouTube dat bij duizenden kleine haartjes er
toch ook enorm veel moeite moet gedaan worden om het uit de vezels te halen.
Ik kreeg inmiddels van amazon.com de bevestiging dat men bezig is met papierwerk om het via amazon.de te verdelen.
Voorlopig heb ik geen auto die verzadigd is met honden of kattenhaartjes, mocht ik er alsnog 1 te doen hebben ga ik eens proberen met een raamwisser voor binnenshuis.