• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Horror Volvo V40 terug na schadeherstel

rickvhaar

Detailing trainee
7 sep 2016
21
45
31
Wat een ellende... afgelopen storm helaas een tak tegen de auto gehad met een diepe kras als gevolg.
Besloten direct de verzekering in te lichten en een door de verzekering aanbevolen schadehersteller in de arm genomen en de auto twee dagen bij hem achter gelaten om de deur te laten spuiten.

So far so good, afgelopen donderdag de auto weer opgehaald en aanschouw de beelden: ter referentie, de rechter voordeur betrof de deur met kras welke vers gespoten is:
4492bc85cc6fbac6f7ae443c45c271d4.jpg

ff5686c3bc88a7623c11735e746c3e64.jpg

dfd3813defa213c680f4fb73de47f3a3.jpg

0e5d460cfe23fe85849d86f81c08ddd0.jpg

a9cc416117730190e3f74ee74fe00e0a.jpg

36dc0dbdcaf4bd792b51d58538613489.jpg


Kortom: de hele auto is verpest door de schadehersteller... De tranen springen zowat in de ogen als je hem in het licht ziet, nu afwachten waar de verzekering mee komt om dit op te lossen, de auto gaat hier in ieder geval niet meer naar toe!
 
Dat ziet er lekker uit!

Alle schadeherstellers gooien de wagens door de wasstraat, of ze wassen hem met de hand d.m.v een spons / borstels...

Ik heb wel eens een foto van @nicknameless voorbij zien komen, hij had een foto van de materialen wat ze gebruikten

Ja. Daar krijg je wel krassen mee...

Deze krassen zijn wel weg te polijsten natuurlijk. Als de verzekering het gaat vergoeden. Dan moet je de auto gewoon naar een goede detailer brengen. Want als je naar een poets bedrijf gaat, krijg je hem waarschijnlijk met hologrammen terug.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Farson
daar word je inderdaad niet goed van.

Toevallig vandaag de hele dag bezig geweest met de auto van mijn vader.
Deze was ongeveer het zelfde terug gekomen van de schadehersteller met als bonus wat vuil in de blanke lak.

Het zijn meestal haast klussen voor die gasten. Maar een beetje zuinig omgaan met andermans (de klant) z’n spullen mag je wel verwachten.

Ben benieuwd hoe het verder wordt afgehandeld ! Hou ons op de hoogte.
 
Heel vervelend, maar ik vrees ook dat je er nu niks meer aan kan doen. Voortaan ALTIJD overdreven duidelijk maken dat de auto niet mag worden gewassen.

Ik heb onze auto ook een keer in deze staat terug gehad van de spuiter. Daarna is er een schade-expert langs geweest om de boel te beoordelen, maar die wist niet waar ik het over had. 'Elke auto heeft dit' kreeg ik toen van hem en de spuiter te horen. Lijkt me toch vrij knap als je kan spuiten met krassen.
 
Het verweer van de spuiter dat dit gebruikelijk is, is helaas vrij sterk
Je moet ook niet bij de spuiter zijn, maar bij de verzekering
Die zijn in het algemeen niet geïnteresseerd om iets bij te leren wat niets opbrengt
En als de verzekeraar geen "bewijs" heeft over de staat van de lak vooraf, dan gaat het m niet worden
 
Hun doel was de schade te herstellen. En dat is gebeurd.
Hun doel was niet om de auto terug te brengen in een staat die alleen voldoet aan het eisenpakket van een stel
poetsidioten (excusez moi : detailers ) van het carcleanforum.
Dit commentaar geef ik voor alle duidelijkheid met een dikke knipoog natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Voor de verzekeraar is dit hersteld en afgehandeld. Daar ga je niets meer kunnen verhalen, het doel was uiteindelijk, reparatie van de kras op de rechtervoordeur. Evt kun je terug naar de schadehersteller. Wat hij er mee doet is aan hem. De herstellers die zitten aangesloten bij verzekeringsmij’s voldoen aan de eisen die van de herstellers verwacht wordt. De staat van aflevering van een voertuig na een herstel kan een verzekeraar niks aan doen.

Wij zijn zelf nog steeds bezig met afhandelen van de stormschades. Nu ruim 20.000 schademeldingen gehad, en nog is de stapel niet leeg,...
 
Kut man. Volgende keer nog duidelijker maken dat ze nergens aan mogen zitten behalve de rechter deur.... Ben bang dat ze hier niet veel meer aan kunnen doen, want deze mensen hoef je ook niet te laten polijsten. Wel een leuke uitdaging om haar weer te laten glimmen...
 
Doet me denken aan m'n vorige auto die ik terugkreeg na een volledig nieuwe linkerflank.

Als je niet beter wist dan had je gedacht dat de rechterflank nieuw was en links al jaren met een schuurspons gewassen werd...

Veel sterkte gewenst (en voldoening als je het terug in mooie staat krijgt, al dan niet zelf)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Tjee zeg, en jij maakt er een foto van terwijl er nog vogelpoep op zit. Dat heeft die spuiter er niet opgespoten (is het wel vogelpoep?).............

Dit verwacht je niet van een schadehersteller .... hoop voor je dat de verzekering nog iets gaat doen.... succes!!

Enne als geen van de partijen een kant op wil, we zijn dol op namen van dit soort prutsers ;)
 
Voor de verzekeraar is dit hersteld en afgehandeld. Daar ga je niets meer kunnen verhalen, het doel was uiteindelijk, reparatie van de kras op de rechtervoordeur.

Ik weet dat je in de verzekeringen zit, @Jeroen, maar ik vind dit wel kort door de bocht..........

Als ik glasschade aan mijn woning heb, die keurig vergoed wordt door mijn verzekering, maar door de glaszetter tijdens plaatsen van nieuw glas het kozijn beschadigd wordt......... dan meld ik een nieuwe (glas)schade bij mijn verzekering!
Simpel denkend mens: de schade aan het kozijn is veroorzaakt doordat er schade was aan het glas; oorzaak > gevolg..........

Wat als @rickvhaar en nieuwe schademelding doet aan zijn verzekering (als die all-risk verzekerd is, tenminste...) dat hij door toe doen van een ander lakschade heeft? Dan is het toch aan zijn verzekeringsmaatschappij de eer om te gaan "vechten" om de herstelkosten te verhalen op de veroorzaker (in dit geval: de spuiter)?

(Even de discussie wat betreft bewijs hoe de staat van de lak was voordat schadeherstel werd uitgevoerd buiten beschouwing gelaten).
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Quantoxx
@Kees-sw Dat voorbeeld sluit niet aan bij de casus
Schade aan een kozijn wordt algemeen niet als normaal ervaren

Een nieuwe schademelding leidt tot de situatie dat de eigenaar ook nog moet gaan bewijzen dat het bij de spuiter gebeurd is.
Waarbij blijft staan dat dit niet als lakschade wordt gezien.

Het gaat nu juist om de afhandeling van de lopende zaak, en dat niemand behalve de detailer maakt hier een punt van
 
GA je niet winnen. zelfs al krijg je het voor elkaar dat er een expert komt kijken. Die zal het af doen al normaal.
Wij zijn die 0,1% die het zien. De andere 99,9% ziet alleen een gewassen auto zonder kras
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het punt is dat ik gelukkig wel duidelijke foto’s heb van de lakstaat voor de reparatie, en ik hoop dat de krassen in de gespoten deur gaan meewegen hierin..
Ik moet wel zeggen, op foto’s is het lastig vast te leggen, maar zowel mijn ouders als mijn vriendin zagen het direct terwijl ze inderdaad dit soort krassen nooit zien..

Afwachten maar en anders maar duimen dat ik het er zelf uit ga krijgen (monello veloce - mezzo en - finale dan maar aan het werk zetten.. opzich een mooie klus! Alleen niet als hij wordt opgedrongen

Eerst nog maar even afwachten komende week!
 
e3034a58487a7114168b992a5c51be98.jpg


Gelukkig kan ik de schade-expert voorzien van meerdere van zulke foto’s en heb ik bewijs dat de auto bij aanschaf ook gepolijst is door een professionele partij..

Ik houd nog heel even hoop....
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en RedCat
Vooraf foto's helpt inderdaad aanzienlijk
Zeker als je het commercieel hebt uitbesteed (met factuur bedoel ik dan)
Ik zou de detailer ook om een verklaring over de staat vooraf vragen
En een beoordeling van de staat van de auto nu en wat het kost om te herstellen
Dossier vullen met serieus materiaal houdt de discussie wat strakker

... De staat van aflevering van een voertuig na een herstel kan een verzekeraar niks aan doen....

Kan wel, wil vaak niet, met bewijs wordt het "zal wel moeten ... "
Dit is een gevalletje nalatigheid, juridisch wel wat anders dan verkeersschade

Vooral van belang om bij de verzekering met iemand met de juiste kennis in discussie te raken
 
Laatst bewerkt: