• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Horror Volvo V40 terug na schadeherstel

Wat zuur zeg! Dat is echt prutswerk geweest.

Ik ben zelf werkzaam bij een assurantiekantoor en het klopt dat de schadeherstellers worden uitgeknepen door de verzekeringsmaatschappijen. Veel herstellers kiezen hier alleen wel voor puur om klanten te krijgen. Als zij niet aangesloten zijn wordt je ook niet doorverwezen en loop je dus klanten mis. Het uurloon ligt alleen wel ontzettend laag ten opzichte van de 'niet-aangesloten' bedrijven.

Als je 2 á 3 euro meer premie betaalt mag je bij de meeste verzekeraars wel je eigen hersteller uitkiezen. Om dit soort prutswerk te voorkomen lijkt mij dat een keuze die snel gemaakt is.
 
Ik weet dat je in de verzekeringen zit, @Jeroen, maar ik vind dit wel kort door de bocht..........

Als ik glasschade aan mijn woning heb, die keurig vergoed wordt door mijn verzekering, maar door de glaszetter tijdens plaatsen van nieuw glas het kozijn beschadigd wordt......... dan meld ik een nieuwe (glas)schade bij mijn verzekering!
Simpel denkend mens: de schade aan het kozijn is veroorzaakt doordat er schade was aan het glas; oorzaak > gevolg..........

Wat als @rickvhaar en nieuwe schademelding doet aan zijn verzekering (als die all-risk verzekerd is, tenminste...) dat hij door toe doen van een ander lakschade heeft? Dan is het toch aan zijn verzekeringsmaatschappij de eer om te gaan "vechten" om de herstelkosten te verhalen op de veroorzaker (in dit geval: de spuiter)?

(Even de discussie wat betreft bewijs hoe de staat van de lak was voordat schadeherstel werd uitgevoerd buiten beschouwing gelaten).

Topicstarter is opdrachtgever. Als de klus niet naar behoren is verklaard moet hij schriftelijk bezwaar maken en aangeven wat de schadehersteller moet doen om het afgesproken bedrag te krijgen. De verzekeraar heeft geen relatie met / tot de schadehersteller.
 
Verder een trieste bedoeling. Ik zou de auto wel goed nalopen voordat ik de auto meeneem. Zit deze onder de krassen dan mag de schadehersteller het oplossen of ik laat het oplossen en breng het in mindering. Ik lees dat jij als consument moet aangeven dat de auto niet gewassen mag worden wat ik de omgekeerde wereld vind. Een schadehersteller moet doen wat gevraagd wordt, niet meer, niet minder. En prima als hij de auto wil wassen, van mijn part geeft hij de auto een onderhoudsbeurt met 4 nieuwe banden, als er schade uit voortkomt, betaalt hij.
 
Nog even een beloofde update van mijn kant.
Heb de auto afgemaakt met zoals gezegd:
2x hit Mezzo op Oranje
1x hit Finale op Zwart

De auto ziet er 10x beter uit als hij was, echter... heb ik nu nog steeds vegen als het licht erop staat. het lijken me hologrammen welke ik nog niet op foto vast heb kunnen leggen helaas..

Hebben jullie tips om deze er nog verder uit te halen?
Zou Finale op Wit en Finale op zwart hiervoor toereikend moeten zijn? Ik kreeg ze er met een tweede hit Finale gek genoeg niet uit.
 

Bijlagen

  • IMG_5055.jpg
    IMG_5055.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 313
  • IMG_5057.jpg
    IMG_5057.jpg
    196,6 KB · Weergaven: 319
  • IMG_5060.jpg
    IMG_5060.jpg
    382,3 KB · Weergaven: 343
  • IMG_5061.jpg
    IMG_5061.jpg
    374,4 KB · Weergaven: 410
  • IMG_5063.jpg
    IMG_5063.jpg
    290,6 KB · Weergaven: 290
  • IMG_5067.jpg
    IMG_5067.jpg
    208,4 KB · Weergaven: 363
  • Leuk
Reactions: 350Z en Farson
Zijn het geen hologrammen van polijst residu? Oftewel, heb je ontvet na het polijsten om te inspecteren?

Anders kan je eventueel mezzo op wit proberen, dus weer wat zwaarder gaan als de finale wit/Zwart combo te licht blijkt.

Eventueel zou het kunnen dat je een erg zachte lak hebt en dat de zwarte pad een te zachte pad is en dat je dus met finale op wit een beter resultaat krijgt.

Even paar test spots maken, maar vooral met schone doeken werken (marring voorkomen!) en een product als Gyeon prep of Nanolex EX gebruiken om je resultaat te beoordelen.

Dit ziet er in ieder geval alweer veel beter uit, mooie kleur hoor!
 
Zijn het geen hologrammen van polijst residu? Oftewel, heb je ontvet na het polijsten om te inspecteren?

Anders kan je eventueel mezzo op wit proberen, dus weer wat zwaarder gaan als de finale wit/Zwart combo te licht blijkt.

Eventueel zou het kunnen dat je een erg zachte lak hebt en dat de zwarte pad een te zachte pad is en dat je dus met finale op wit een beter resultaat krijgt.

Even paar test spots maken, maar vooral met schone doeken werken (marring voorkomen!) en een product als Gyeon prep of Nanolex EX gebruiken om je resultaat te beoordelen.

Dit ziet er in ieder geval alweer veel beter uit, mooie kleur hoor!

Thanks voor je reply!

Ik heb inderdaad wel prep gebruikt na het polijsten! Maar helaas zit het echt erin nog.
Zou finale op wit bijvoorbeeld goed zijn om hologrammen eruit te halen en om mee te finishen of zou je eigenlijk altijd moeten finishen op zwart en moet ik echt terug naar mezzo op evt wit?
 
De zwarte pad heeft geen cuttingfactor en in de basis gebruik je deze dus ook niet voor het polijsten. (Waxen) De finishing-combi ''Finale + Wit'' zou voldoende moeten zijn om hologrammen te kunnen verwijderen, maar ik begrijp dat je ze er met 2 hits nog niet uit had? :D
 
De zwarte pad heeft geen cuttingfactor en in de basis gebruik je deze dus ook niet voor het polijsten. (Waxen) De finishing-combi ''Finale + Wit'' zou voldoende moeten zijn om hologrammen te kunnen verwijderen, maar ik begrijp dat je ze er met 2 hits nog niet uit had? :D

Nou ik had Finale op zwart gepakt (2x)
Wellicht dan even proberen met finale op wit?
 
Hologrammen zijn veelal hele oppervlakkige defecten, met de uitzonderingen daar gelaten. 2x Finale op zwart had ook wel wat moeten doen, lijkt mij. Maar, ik zou inderdaad even FInale op Wit proberen en als dit niet (voldoende) helpt;

* Zijn het wel hologrammen?
* Is het geen vet of marring?
* ... etc etc.
 
Wellicht dan even proberen met finale op wit?

Dat zou ik doen, soms kan je niet anders dan verschillende combinaties proberen. Met welke combinatie heb je de wagen vóór de schadehersteller strak gekregen?

Lastig om te zeggen zonder de hologrammen/defecten zelf te zien en zonder zelf aan een auto te werken.

Als je prep hebt gebruikt en nog steeds hologrammen ziet zonder iets van wax erop zou het kunnen zijn dat je de krassen er niet uit hebt gekregen. Of bijvoorbeeld dat je doeken vegen veroorzaken, misschien eens een nachtje weken in microvezel wasmiddel en dan lang programma wassen?

Is het heel opvallend? Op de foto's ziet het er namelijk erg goed uit, bv de tweede met die lamp erop.
 
Heb je ook wel voldoende doeken gebruikt bij het uitpoetsen van de polijst residu? Lijkt er namelijk op dat het zeer vettig is.
 
Wat vervelend voor je dit gedoe zeg.
Op de foto's ziet je wagen er alweer een heel stuk frisser uit. Hoop dat je "het laatste beetje" ook nog eruit krijgt met de tips van jongens boven mij.