• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

houten interieur panelen polijsten

volvopilot

Detailing addict
7 mrt 2018
73
65
29
hey allemaal,

ik heb voor mijn 2006 Volvo S40 een mooie set interieur panelen in walnut/hout kunnen krijgen. Hier zit een soort van clearcoat of resin overheen. Nu is deze wel wat bekrast, maar zeer oppervlakkig. Een foto met flits maakt het wel duidelijk zichtbaar.

nu zou ik het mooi vinden om deze weer in goede staat terug te brengen. Ik ben al aan de slag gegaan met een kras verwijderaar, zonder resultaat.

iemand ervaring met dit soort panelen? Gezien de kleine oppervlak wil ik de kosten graag zover mogelijk beperken qua aanschaf van producten.
IMG_20190127_123030.jpg
 
Eens met bovenstaande. Wellicht zit er epoxy overheen en dit kan zeer hard zijn. Heb het ook wel eens gepolijst en kan zeker!
 
bedankt voor de reacties. Het zou heel goed epoxy kunnen zijn inderdaad. Dus zou eventueel best grof gepolijst moeten worden dus?

Verder, wat betreft beschermen erna. Ik dacht aan een goede wax? ik heb colonite 845 staan, is dat een idee?
 
....
Verder, wat betreft beschermen erna. Ik dacht aan een goede wax? ik heb colonite 845 staan, is dat een idee?

Beschermen waartegen? Lekt de Volvo? Wax zal niet helpen tegen krassen, en als het goed is krijgen de panelen weinig water en direct UV-licht (zonlicht) te verduren, dus ik ben bang dat wax (Collonite 845 of een andere) weinig toevoegt. De Mezzo die Redcat noemt is middelgrof polijstmiddel, geen grof polijstmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Naja, snap de gedachte wel over het ''beschermen''. Een laagje 845 om het wat extra liefde te geven is niet verkeerd, lijkt mij. :D