• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hout panelen polijsten?

Ik schop dit topic ff omhoog, want ik wil de talrijke, bij fel zonlicht zeer zichtbaar wordende krasjes op m’n houten panelen eens wegpolijsten. Aangezien mijn dikkerd zeer rijkelijk van hout is voorzien (en dan heb ik nog niet het “Erweiterde Holzpakket”) en de demontage behoorlijk ingewikkeld is, zal dit “on the spot” moeten gebeuren.

Ik heb mij met dit doel op de niet genoeg te prijzen Carclean webshop een zwarte Monello cone aangeschaft, en wil als volgt tewerk gaan:
1 Panelen rondom afplakken met blauwe 3M-tape.
2 Polijsten met de cone en m’n basic Mothers California Gold Pre-Wax Cleaner, gezien zijn licht-polijstende werking. Testspot wordt het stukje middenconsole dat steeds achter de voorstoelen zit verstopt.
Probleem: hoe breng je de polish aan op de cone? Een drupje aan elke kant? Eerst wat inmasseren, zodat de polish niet doorheen het hele interieur spettert? Iemand ervaring/tips?
3 Vervolgens het hout insmeren met m’n geliefde, heerlijk ruikende Swissvax Wood Polish en uitbuffen.

Als ik klaar ben post ik wel een voor&na fotootje.
 
Credits gaan naar Dibbuz, zag het in een filmpje waarin een wil gepolijst werd in Diventa Bella. :grinning:
 
@Golodkin
Ik denk nu zeker te weten dat je in een Phaeton rijdt. Persoonlijk zou ik de houten delen met de hand doen, zeker wanneer je ze niet demonteert.

Reden hiervoor is dat de cone puntig is. Daardoor is het moeilijker de vlakke delen ook VLAK te polijsten. Je wilt het tenslotte ook vlak behouden.
Mijns inziens zijn de houten delen niet van hele diepe krassen voorzien, maar juist van hele lichte ondiepe krasjes die ontstaan bij het verkeerd stof afnemen van die houten delen. Het is tenslotte aan de binnenzijde van de auto, dus grof vuil kan er in principe niet op komen.

Die krasjes zijn dus zeer ondiep en mijns inziens eenvoudig te verwijderen door met de hand te werken. Daarnaast loop je dan minder risico de rest van het interieur te bevuilen en kun je als je voorzichtig werkt de delen ook vlak houden, in plaats van dat je er banen in trekt met die cone.

Ik ben zeer benieuwd naar jouw resultaat. Misschien moet je wel even een eigen topic openen in verband met het feit dat dit iemand anders zijn topic is.

Groet,
Aficior
 
Thx voor de raad, Aficior. Phaeton idd, zie ook hier en daar (ook ff naar beneden scrollen)
Ik heb al een poging met de hand gedaan, maar dat was tussen de middag op de bedrijfsparking, gewoon even uitproberen, en het resultaat was niet erg zichtbaar. Dat is dan ook de reden dat ik na het lezen van deze thread de cone heb gekocht.
Ik ga het nu toch nog eens met de hand proberen, maar er dan de tijd voor nemen om het grondig en met beleid te doen. Dat zal niet de eerstkomende 2 weken zijn vrees ik (zeeeer drukke weekends), maar zodra het zover is open ik een topic.
 
@Golodkin
Dank voor je verwijzingen. Prachtige auto zeg!

Mogelijk dat ik je mijn ervaringen binnenkort mag mededelen. Een soortgenoot van jou rijdt hier in NL rond. Het betreft hier een W12 versie. Ik mag eigenlijk alleen de buitenzijde doen, maar laatst bij een nauwkeurige beschouwing van de auto viel het zonlicht op de houten delen en zag ik ook daar de swirls zitten. Ik kan het gewoon niet loslaten dat die delen er ook prachtig uit moeten zien, want het is werkelijk een schitterend interieur. Wat een indrukwekkende luxe zeg.

Doordat ik de auto nu wat langer vooral en nauwkeuriger heb bekeken is mij pas opgevallen hoe waanzinnig mooi die wagen is. De W12 van mijn vriend is werkelijk van alle opties voorzien en dat is werkelijk een indrukwekkende lijst. Het is een Nintendo Wii, Playstation en X-Box tegelijk, maar dan op wielen. En als je even gas geeft, weet je gewoon niet wat je meemaakt.

Mijn vriend is een wandelende Phaeton encyclopedie die kan blijven praten over werkelijk ieder onderdeel en iedere wetenswaardigheid van de Phaeton. Er is denk ik niets aan de Phaeton waar hij niet iets over te vertellen heeft. Lijkt saai, maar door zijn bevlogenheid word je ongemerkt razend enthousiast en liefhebber.

Gefeliciteerd dus met je prachtige auto en schitterende interieur (= loungeruimte). Ik zou het zeker eerst met het handje proberen. Kost misschien wat meer moeite, maar als je vooral voorzichtig en nauwgezet werkt, moet het er toch ook op die manier uit te krijgen zijn en denk ik dat je het stukken voorzichtiger en gecontroleerder kunt doen dan met de Cone.

Aficior