Hey GlimKezen & GlansPoppen!
Schade?! Aaaahhhh.
Ik ben inmiddels begonnen aan die Audi S4. Na een foam/was/kleibeurt merkte ik op dat de nieuw gespoten motorkap al veel krassen had. Ik wilde dus mijn nieuwe machine (BF21) lekker gaan gebruiken en deed dit dan op deze motorkap. Hier gebruikte ik een fijne combi voor (LC Oranje + Scholl S30). Helaas merkte ik na een enkele hit op, na het afnemen van het polijstmiddel, dat er een enorme witte waas achterbleef. Bij nadere inspectie, met m'n bolle oog op de lak, dat dit niet alleen een waas was.
Het lijkt er bijna op dat ik de lak verbrand heb?! De waas voelde ook iets ruwer als omliggende lak. -->
De spuiter zei tegen de eigenaar, en de eigenaar weer tegen mij, dat de gespoten panelen gewoon gepolijst mochten worden, maar 2 weken lang mocht ik de lak niet afsluiten met de MOHS. (Spuiten is inmiddels al 1,5 week geleden, MOHS is voorlopig nog niet aan bod)
Ik mocht dus polijsten en heb voor de zekerheid de S30 gebruikt. Mocht meer nodig zijn, dan zag ik dat daarna wel. Een testspot ging prima, helaas een tiental centimeters verderop NIET.
Mijn vermoeden is dat polijsten nog helemaal niet aan de orde zou mogen zijn, ook al gaf de spuiter aan dat dit makkelijk kon. (2x eerder een auto gepolijst kort na het spuiten; géén problemen)
Is de lak nu verbrand en/of gewoon aan stront gedraaid?
Andere panelen, niet opnieuw gespoten, vragen om meerdere hits van mij BF21 en DAP voordat ik swirls weg heb. Best een harde lak dus.
Greetz
Schade?! Aaaahhhh.
Ik ben inmiddels begonnen aan die Audi S4. Na een foam/was/kleibeurt merkte ik op dat de nieuw gespoten motorkap al veel krassen had. Ik wilde dus mijn nieuwe machine (BF21) lekker gaan gebruiken en deed dit dan op deze motorkap. Hier gebruikte ik een fijne combi voor (LC Oranje + Scholl S30). Helaas merkte ik na een enkele hit op, na het afnemen van het polijstmiddel, dat er een enorme witte waas achterbleef. Bij nadere inspectie, met m'n bolle oog op de lak, dat dit niet alleen een waas was.
Het lijkt er bijna op dat ik de lak verbrand heb?! De waas voelde ook iets ruwer als omliggende lak. -->
De spuiter zei tegen de eigenaar, en de eigenaar weer tegen mij, dat de gespoten panelen gewoon gepolijst mochten worden, maar 2 weken lang mocht ik de lak niet afsluiten met de MOHS. (Spuiten is inmiddels al 1,5 week geleden, MOHS is voorlopig nog niet aan bod)
Ik mocht dus polijsten en heb voor de zekerheid de S30 gebruikt. Mocht meer nodig zijn, dan zag ik dat daarna wel. Een testspot ging prima, helaas een tiental centimeters verderop NIET.
Mijn vermoeden is dat polijsten nog helemaal niet aan de orde zou mogen zijn, ook al gaf de spuiter aan dat dit makkelijk kon. (2x eerder een auto gepolijst kort na het spuiten; géén problemen)
Is de lak nu verbrand en/of gewoon aan stront gedraaid?
Andere panelen, niet opnieuw gespoten, vragen om meerdere hits van mij BF21 en DAP voordat ik swirls weg heb. Best een harde lak dus.
Greetz
Laatst bewerkt: