• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hout panelen polijsten?

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Zoals de topic titel zegt: kun je houten interieurpanelen van je auto polijsten? Het interieur van mijn RS2 is helemaal als nieuw, maar als de zon op de vele houtpanelen schijnt, zie je her en der swirls. Ik heb alle panelen inmiddels gedemonteerd:

DSC_00121.jpg


Wat heb ik nodig (als het mogelijk is) om te polijsten? Kun je gewoon Monello gebruiken en de DAP of rotary?

Alvast bedankt :ja
 
Is gelakt hout! Thanks Patrick, zal vanavond eens kijken of het lukt. Wit met Mezzo en dan licht groen met Finale?
 
Testspot :-"

Gewoon met een lichte combinatie beginnen en desnoods opschalen. Afwerken naar de lichtste combinatie.

Affijn, je weet wel waarmee en hoe :grinning:
 
Heb hier op t forun al resultaten van gelakte interieurdelen voorbij zien komen waarbij een zwarte cone met finale genoeg was.... :)^
 
Herinner me inderdaad een show off met een A6 geloof ik. Helaas heb ik nog geen cone. Zal deze binnenkort maar eens bestellen. Kan gewoon op de accuboor?
 
Cone kan inderdaad gewoon op de accuboor, prima het vermogen te bepalen.
Maar, ik zie op de foto dat je de interieurdelen uit je auto hebt, dus nu is het ook mogelijk om met de DAP het hout te veredelen:)
Komt vast goed!
 
Ook geschikt alleen de zwarte is zachter (=minder risico). Een cone is wel een roterende werking.
Ik zou voor zwart of blauw gaan (blaus is iets steviger, niet de dezelfde kleur/hardheid als de machinale pads) maar niet zo stevig als de rode cone van Mother's.
 
Bedankt Dennis! Bestel de zwarte. Mischien een stomme vraag: maar kan er wat gebeuren met de plofzak, met al die hoge trillingen/vibraties? Want de doos bovenin op de foto is de airbag. Daar zit het paneel aan vast.
 
20 minuten werk:

N8_00156.jpg


DAP met wit Mezzo en Finale licht groen. Finale op licht groen gaf niet het gewenste resultaat.

ECC omlijsting en extra klokken omlijsting ga ik doen met een cone.