• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hox stelt zich voor

Hox

Detailing trainee
2 mei 2012
4
47
Graag wil ik mij even voorstellen, na een aantal jaar met de hand de auto te poetsen en mee te kijken hier, wordt het wel eens tijd. Ik ben Dennis, 24 jaar jong.

Afgelopen SDD was voor mij de eerste keer en ik heb mij goed vermaakt. Ook doordat ik een paar weken geleden een nieuwe auto heb gekocht, die zwart is, begint het te kriebelen om eens hard aan de slag te gaan. De auto is voor mij nieuw, maar hij heeft al een kort leven gehad bij iemand anders.
Deze vriendelijke persoon heeft hem tegen de wil van de auto door de wasstraat gereden en misschien wel vaker dan een paar keer. Daarbij heeft hij of zij ook wat krassen achter gelaten waar ik nu mooi mee zit.
Voor mij een nieuwe uitdaging, omdat ik hiervoor wel machinaal aan de slag moet gaan. Daarvoor wil ik meteen dit topic gebruiken voor een korte vraag. Kan een DAP dit oplossen?

P1050369.webp

Dit is één van de krassen die ik helaas heb :(

Gelukkig blijft ze als geheel wel een plaatje.

IMAG0174.webp

Voordat ik teveel ga schrijven wil ik afsluiten door te zeggen dat ik hier nog veel ga leren.

Welkom...

Met een dap kun je een hoop bereiken,waskrasjes,swirls etc gaat prima. De kras op de foto gaat een ander verhaal worden.

Welkom.:) mooi wagen maar die kras lijkt me te diep. Is dat van een carwash ? Of bedoel je die fijne horizontale krassen naast de diepe kras?

Welkom hier.

En zoals ik kan zien op de foto is deze kras al iets te ver en zie ik volgens mij de grondlak al (het witte) .

Bedankt voor het welkom

hydrotherion zei:
Welkom.:) mooi wagen maar die kras lijkt me te diep. Is dat van een carwash ? Of bedoel je die fijne horizontale krassen naast de diepe kras?

Die fijne horizontale krassen lijken mij van de carwash. Waar die diepe kras vandaan komt weet ik niet. Er zitten er nog een paar op dus ik ben bang dat de vorige eigenaar niet al te zuinig op de lak was. :(

Binnenkort ga ik waarschijnlijk een DAP aanschaffen om te proberen zoveel mogelijk weer mooi te krijgen. Die diepe krassen zullen dan zo te horen helaas niet lukken.
Ondanks dat een DAP foolproof is, blijf ik toch een beetje huivering :|

De dealer heeft overigens een laag waxoil aangebracht, waardoor de auto nu wit wordt in de zon ipv glans. Zonde...

Hox zei:
Bedankt voor het welkom
De dealer heeft overigens een laag waxoil aangebracht, waardoor de auto nu wit wordt in de zon ipv glans. Zonde...

Welkom , en hopelijk heeft de dealer die laag GRATIS aangebracht , zo kan je hem vragen om ze er terug af te nemen ook :-"

Mijn mening : was je auto met extra shampoo , klei hem en ga er met de dap over , werk af met een wax en je auto zal terug blinken zoals het moet :ja

Hox zei:
Bedankt voor het welkom

Die fijne horizontale krassen lijken mij van de carwash. Waar die diepe kras vandaan komt weet ik niet. Er zitten er nog een paar op dus ik ben bang dat de vorige eigenaar niet al te zuinig op de lak was. :(

Binnenkort ga ik waarschijnlijk een DAP aanschaffen om te proberen zoveel mogelijk weer mooi te krijgen. Die diepe krassen zullen dan zo te horen helaas niet lukken.
Ondanks dat een DAP foolproof is, blijf ik toch een beetje huivering :|

Goeie dealer.....}:)w De DAP is voor 90% foolproof. De rest ligt aan de man achter de DAP.;-) Ik had ook enorm veel schrik maar gewoon rustig beginnen en de machine leren kennen.

Er is een erg hulpvaardige smurf die mij wil helpen met het leren dappen. Daar ben ik hem heel dankbaar voor. Ik hoop dat we snel aan de slag kunnen.

De dealer zit erg ver weg, dus ik doe het zelf maar.

Dat wordt wassen, kleien, polijsten, black hole en dodo wax om het af te maken. Heb er veel vertrouwen in :)

Van harte welkom hier Hox!
Dit is een erg leerzaam en verslavend forum.
Voor je het weet kun je niet meer zonder en al helemaal niet meer zonder DAP. Met de DAP kun je veel bereiken, houd er echter wel rekening mee dat de wat dieper gelegen krasjes met de DAP niet weg zullen gaan.
Daarnaast sluit ik mij bi de voorgangers aan voor wat betreft de verticale kras. Wanneer je deze met je nagel voelt (je blijft er dan als het ware in hangen) dan is de kras al te diep om nog te kunnen corrigeren met de DAP.

Erg veel plezier wanneer jou de fijne kneepjes rondom het detailen worden uitgelegd en jullie bevindingen zien we natuurlijk graag terug hier op het forum!