• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij stappenplan.

Nimram23

Detailing rookie
11 dec 2014
5
0
Dag allemaal,

Ben in bezit van nieuwe ( 1maand )"Golf Sportsvan". Lak; "Reflex Silver Metallic".
Heb voordien mijn wagen gewoon gepoetst met spons en emmer en een shampoo gekocht op de hoek.
Nu wil ik dit eens wat grondiger gaan doen met goede producten.
Wie kan mij een goed stappenplan bezorgen. Zelf heb ik er al enkele kunnen vinden op deze site.

Shampoo van Born to be mild, daarna Bathe+
Wax Collinite-Liquid Insulator 845
[h=1][/h] Na het wassen dus het waxen.
Kan aan dit plan nog iets toegevoegd worden?

Graag wat raad.

Alvast mijn dank.

Hallo, we hebben voor dit soort vragen een heel handig gedeelte met heel veel beginners informatie als Stickys bovenaan:
https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34

En bij deze je stappenplan:
https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s

Succes. :ja

Hallo Nimram, ieder zijn voorkeur maar de stappen zijn wel een leidraad om te volgen wil je het optimale resultaat behalen.
Wil je gewoon een schone auto dan volg je wat minder stappen dan als dat je echt echt schone auto wilt met goede bescherming.
Veel info en is natuurlijk lastig om door de bomen het bos te zien, door opnieuw nog eens te lezen wat er in het stappenplan staat kom je misschien wel tot een ander inzicht of keuze van producten.
Persoonlijk zou ik het even houden bij de basis, rest kun je altijd nog bijkopen als je dat ziet zitten(ijzerverwijderaar, klei, velgenreiniger).
Kijk eens naar een washmitt, droogdoeken, shampoo en een gemakkelijke bescherming.
Dit is een lakreiniger met bescherming, scheelt tijd en prettig om mee te beginnen. https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Polish_with_Sealant_473ml_PB_PWS16_100726

Vind je het product iets dan kun je overwegen om ook de shampoo van dit merk te pakken(is uitstekende shampoo en zuinig in gebruik).
Monello heeft fijne doeken en prima washmitt(ook prima shampoo).
Als dit alles aanstekelijk werkt.. wat meestal wel zo is ;), dan kom je vanzelf op producten om te proberen of uit te breiden.
Vergeet je interieur trouwens niet(All purpose cleaner).

Succes

Ten eerste heb Ikzelf nauwelijks ervaring. Dit om alles wat ik zeg in 'perspectief' te brengen.

Mijn advies voor het 'minimale':

Je hebt een nieuwe auto, dus minimale lakdefecten.
Ik heb zelf ook een vrij nieuwe wagen en het resultaat wat je behaald met poorboy's prof polish is echt ongelooflijk (in mijn optiek). Echte lakdefecten pak je hier echter niet mee aan.
Wil je het echt zo simpel mogelijk houden zonder uitgebreide detail:

2-3x/jaar
1) wassen met goede shampoo (iedereen lijkt hier gek te zijn van Dodo Juice Born to be mild)
2) cleanen met een polish/cleaner (Poorboy's prof polish is zeer goed met de hand te verwerken)
3) waxen (Collinite 845 of 476, waarvan de laatste een zeer lange standtijd moet hebben)

Tussentijds met de hand wassen -> niet door de wasstraat

Wil je echt uitgebreid aan de slag:
https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s

Als je 2 tot 3 keer peer jaar de wax moet aanbrengen doe je iets niet goed. Met m seal de voorganger van jetseal haal ik met goed ontvetten vooraf en goed onderhoud van de sealant, auto word elke 2 tot 3 weken gewassen een standtijd van bijna 1 jaar.. Met wat extra hulp ga ik over 1 jaar heen..

Het is ook een hobby toch? Ik zie het probleem niet om regelmatig te waxen… Neemt niet weg dat sommige producten een langere standtijd hebben dan andere, maar als mijn waxlaag een jaar blijft zitten, ben ik ook de lol kwijt van verschillende waxen zoeken/proberen en nog meer proberen...

Met je auto 2 tot 3 keer per jaar in de wax zetten is echt niks mis hoor... Een sealant of een coating kun je daarnaast ook niet vergelijken met een wax.
Veel waxen hebben ook maar een standtijd van enkele maanden in het beste geval. Daarnaast is het toch veel te leuk om te doen. Het blijft toch een hobby voor velen hier.