• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij typeaanduiding verwijderen

BobbertT

Detailing addict
2 sep 2016
15
73
54
Zeist
Ik wil graag de achterklep van de Volvo wat opschonen door het weinig boeiende "2.0D" weg te halen (en yep, als er D5 had gestaan had ik het wel zo gelaten ;). Ik heb geen DAP (of een andere polijstmachine). Iemand die in de buurt woont van Zeist of Baarn en mij hiermee wil helpen? Dan kom ik graag een keertje langs als het schikt.
 
Flosdraad en eventueel wat stickerverwijderaar (of vergelijkbaar) zou al wonderen kunnen doen. Mocht je daarna wat defecten hebben, zou je dit ook met wat polijstmiddel en een handpad kunnen aanpakken.

Ik woon in Leersum. Helaas ben ik druk met verbouwen en dergelijke, dus als je er zelf écht niet uit komt, moet je maar even contacten. ;)


Greeetz
 
Ik heb nog nooit draad gebruikt ervoor. Wel een föhn en mn nagels :p

Mooiste is om de lijmresten met een caramelschijf te verwijderen. Maar thinner/sticker verwijderaar gaat ook.
 
Ik heb het merkplaatje ook verwijderd op mijn 2 jaar oude zwarte auto.
1. Letters warm gemaakt met behulp van een haardroger
2. Een visdraadje met aan de beide uiteinden een metalen moer eraan vastgeknoopt dit om meer grip te hebben zodat de visdraad niet tussen je vingers glipt of in je vingers snijdt.
3. Met een op-en neergaande beweging van boven naar onder het draadje tussen de lak en de letters doen bewegen.
4. De achtergebleven lijmresten op de lak verwijderen met stickerverwijderaar van het merk HG.
Totaal onschadelijk voor je lak. Moest er veel lijm blijven zitten deze opnieuw warm maken met haardroger
5. Na verwijderen van de lijmresten alles mooi polieren en in de wax zetten.

Een eenvoudig klusje ! Veel succes !
 
Gelukt! Stappenplan als hierboven, met de volgende aanpassingen:
- ik heb dental floss gebruikt (dat hebben we wel in huis, visdraad niet ;)
- gewoon draadjes om de vingers ging goed want het zat bij mij blijkbaar niet heel vast;
- stap 5, polijsten: 7 jaar zon en vuil hebben toch geen zichtbare markering achtergelaten, hetgeen ik eigenlijk wel had verwacht. Ik heb niet gepolijst.

Hierbij de foto's (en ja, de Volvo moet nodig weer eens gewassen, staat voor dit weekend gepland).

Vooraf:
4-2017-05-19 09.22.20.jpg


Na verwijderen:
3-2017-05-19 09.23.56.jpg


Handmatig plakspul verwijderd:
2-2017-05-19 09.29.48.jpg


Nu nog even met HG stickerverwijderaar, afspoelen en met Spray & whipe schoongemaakt:
1-2017-05-19 09.31.35.jpg




10 minuutjes werk.

Mvg,
Bob
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar