Na heel wat uurtjes hier te hebben gelezen, wil ik binnenkort ook maar eens overgaan tot de aanschaf van een aantal spullen voor mijn stappenplan en wil ik het machinaal polijsten gaan proberen.
Zelf heb ik sinds enkele weken een donkerblauwe Mazda cx5. Als eerste proefauto zal moeders 20 jaar oude zilvergrijze Daihatsu Sirion functioneren J
Ik heb de volgende vragen bij het stappenplan:
Alle tips en suggesties natuurlijk van harte welkom.
Zelf heb ik sinds enkele weken een donkerblauwe Mazda cx5. Als eerste proefauto zal moeders 20 jaar oude zilvergrijze Daihatsu Sirion functioneren J
Ik heb de volgende vragen bij het stappenplan:
- Ik heb het idee om de Mazda nog niet te polijsten, maar wel de PB Black hole glaze gebruiken op mijn nieuwe lak (donkerblauw). Of is het toch beter om direct fijn te polijsten?
- Welke onderstaande set van de DAP900 heeft jullie voorkeur?
- Is het nodig om gelijk een aantal extra pad’s aan te schaffen (en welke?)
- Welke van de voorgestelde wax heeft jullie voorkeur?
- Nog andere suggesties of tips?
- Foamen; afspuiten met HD, foamen met Monello Artico Magico
- Wassen 2 emmer principe / gritguard
- Shampoo: Meguiars NXT (omdat ik deze nog heb)
- Velgen en auto behandelen met Monello non Ferro
- Washandschoenen: Monello Washmit en 2 oude Meguiars handschoenen voor onderzijde en velgen.
- Drogen met Monello Senza (behalve als ik ga kleien, dan sla ik deze stap over)
- Kleien; Monello Dolce verde klei set + 100 gr extra / Monetto Perfetto Detailer Spray
- Polijsten; ik twijfel tussen de DAP900 V3 2 step Scholl (233,--) of de DAP900 V3 Raffini starterskit (237,--). Graag jullie advies
- Ontvetten met Gyeon Prep
- Glaze; Poorboys Black hole (voor de donkerblauwe mazda)
- Wax; Collinite 845 (of toch de 476?)
Alle tips en suggesties natuurlijk van harte welkom.