• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd bij Citroen Xsara

Rutger64

Detailing trainee
13 sep 2013
150
37
Omdat ik de combinatie met mijn pruducten nergens tegenkom, even mijn eigen topic.

De auto: Citroen Xsara 1999

5234088153df4-image.webp

De spullen:

Karcher plus Karcher foamlans
DAP500
Monello Mezzo
Monello Inizio
Meguiar's All Purpose Cleaner
Meguiar's Paint Cleaner ( step1)
Meguiar's Polish ( step 2)
Meguiar's Canuba wax ( step3)
Meguiar's Ultimate Compound
Meguiar's Quick Detailer
Meguiar's Clay Bar
Karcher velgenreiniger
Autoshampoo van de Action
Turtle wax black wax

Wat zou een mooi stappenplan zijn om swirls uit mn auto lak te verwijderen met de spullen die ik heb? Welke producten moet ik minimaal nog meer aanschaffen voor een mooi resultaat? ( ook gezien de komende wintermaanden )

Zitten mooie spullen tussen, ik zou nog Monello Finale erbij nemen om te gebruiken na mezzo.

Die action shampoo niet meer gebruiken :no , neem liever een goede shampoo zoals Monello Lavare

Verder mis ik nog doeken en pads (Monello doeken zijn aan te raden)

Als wax kun je de collinite 845 of poorboy's natty's blue nemen.

Een stappenplan:

1. Wassen met 2 emmer systeem met Monello Lavare
2. Auto kleien met Meguiar's Clay Bar en Quick Detailer
3. Afhankelijk van de hoeveelheid swirls in de lak, neem je inizio, mezzo of finale --> maak een testspot
4. Indien je Inizo of Mezzo gebruikt, afbouwen met mezzo of finale. (niet van inizio naar finale, maar eerst nog mezzo)
5. Optioneel: Poorboy's black hole
6. 1 of 2 waxlagen of een selaant zoals poorboy's Ex-p

Andere stappenplannen kunnen ook goed zijn, dit is alleen hoe ik het zou doen..

Ja micro fibre doeken, pads ( orange, green en white van Monello en div handpads van Meguiars) en washmitt heb ik al.

Maar shampoo van de Action is een no go? Ik heb nog 3 flessen :-" gebruik ik om te foamen en wassen, er zit canuba wax in dus dacht dat het wel goed zou zijn.. :-b

Dus als uitbreiding; goede shampoo, Finale en Black hole. Die Meguiars spullen zitten nog tussen 3/4 en vol, maar ik begrijp dat het niet goed genoeg is?

Ik gebruikte eerder ook Action shampoo, maar ben overgestapt. Laatst nog de auto van mijn broer een volledig stappenplan gegeven, met een wax-laag erop dus. Een week erna gaat mijn broer de auto wassen met Action shampoo (en waarschijnlijk een flinke scheut), en daarna was de hele wax laag gestript:s

Meguiar's is meestal iets minder dan Poorboy's enz., de prijs kwaliteit verhouding ligt veel lager. Maar dat wil niet zeggen dat het perse slecht is..

Ow ik dacht dat de wax het nooit zo lang uithield maar dat komt dus door de Action shampoo :schaam

Meguiars verkopen ze bij de Halfords en ik werk zo ongeveer naast de Halfords vandaar dat mijn verzameling vooral bestaat uit Meguiars spullen. Gelukkig ben ik nu hier terecht gekomen.

Bedankt voor de tips tot zo ver.

Zoek de meguiars producten is op bij de carclean shop. Er staan heel wat reacties en hoe/wanneer het gebruikt is. Volgens mij kun je daar wel wat mee.

Is vaak ook overdosering van de shampoo. Nooit teveel gebruiken, is ook zonde van het geld.

Kesteren Haagse Beemden toevallig?

Oeps....bedoelde eigenlijk ook het Bunder gebied. Als ik het goed heb.
Ik woon zelf zo'n beetje achter het medisch centrum.

Jowie;341462 zei:
Zoek de Meguiar's producten is op bij de Carclean.com shop. Er staan heel wat reacties en hoe/wanneer het gebruikt is. Volgens mij kun je daar wel wat mee.

Ja heb ik gedaan, op de Ultimate compound na zijn het mindere berichten, vooral het 1-2-3 stappenplan komt wat minder goed uit de bus..

Dieter;341456 zei:
Zitten mooie spullen tussen, ik zou nog Monello Finale erbij nemen om te gebruiken na mezzo.

Die action shampoo niet meer gebruiken :no , neem liever een goede shampoo zoals Monello Lavare

Een stappenplan:

3. Afhankelijk van de hoeveelheid swirls in de lak, neem je inizio, mezzo of finale --> maak een testspot
4. Indien je Inizo of Mezzo gebruikt, afbouwen met mezzo of finale. (niet van inizio naar finale, maar eerst nog mezzo)

+1 voor het stappenplan dat Dieter voorstelt. Juiste volgorde en vergeet de testspot niet. :cool

IbizaSigno;341500 zei:
+1 voor het stappenplan dat Dieter voorstelt. Juiste volgorde en vergeet de testspot niet. :cool

Ja testspot.. Hoe pakken we dat aan ? Ik heb aardig wat topics doorlopen en zie het woord test spot vaak terug komen. Maar hoe pak je dat precies aan>?

De spullen:

Karcher plus Karcher foamlans
DAP500
Monello Mezzo
Monello Inizio
Meguiar's All Purpose Cleaner
Meguiar's Paint Cleaner ( step1)
Meguiar's Polish ( step 2)
Meguiar's Canuba wax ( step3)
Meguiar's Ultimate Compound
Meguiar's Quick Detailer
Meguiar's Clay Bar
Karcher velgenreiniger
Autoshampoo van de Action
Turtle wax black wax

Kan ik Monello Finale eventueel vervangen door Meguiars step2 Of step 1 ? (vind het zonde de flessen zijn nog bijna nieuw.)

Een testspot maak je door te beginnen met een lichtere combinatie of een gemiddeld zware combi. Hiermee eens de lak te behandelen op één plek ( bijv. een deel van de motorkap). Dan kijken of dit voldoende correctie oplevert zo niet zwaardere combi, zo ja: door gaan. Finale kun je niet vervangen door step 1 of 2. Finale heeft een polijstkorrel die in step 1 en 2 niet zitten.

Komend weekend ziet het weer er goed uit, de agenda is op dit moment nog leeg, dus hopelijk dit weekend aan de slag..

5239653406463-01_Sep._18_10.32.webp

Gister heb ik Menzerna SF4000, Poorboys Black Hole, Poorboys Spray&Wipe (Meguiars QD is bijna op) en Chemical Guys Mr. Pink aangeschaft. De Action auto shampoo ga ik nog 1x gebruiken, want voor het polijsten maakt het toch weinig uit ;)

Heb ik alleen nog 1 vraag.. Als ik na het polijsten Black Hole aanbreng kan ik dan de Meguiar's Canuba wax ( step3) gebruiken? Of is dit niet geschikt daarvoor ?

Dieter;341456 zei:

Een stappenplan:

Sorry voor de Dubbelpost.. Maar na wat zoekwerk naar 845

Tim;154621 zei:
Emotieloos is meer:

- Geen lekkere geur
- Breng niet perse lekker aan
- Verpakking is alleen to the point
- Je hebt niet het gevoel met iets 'exclusiefs' bezig te zijn

De 845 doet gewoon wat ie moet doen: beschermen.

Verder kan je eventueel wel voorbereiden met Black Hole of een andere glaze, maar daar is de 845 niet voor ontworpen en we raden dat dan ook af. Het is meer bedoeld om na een pre-wax cleaner direct aan te brengen. De solvents die in de 845 zitten tasten waarschijnlijk de kwaliteit van de glaze dermate aan, dat het zonde is.

Kan ik de Meguiars wax (step3) op de Black hole aanbrengen of kan ik dan beter de EX-P nemen? Of zijn er nog andere smaken die over de Black Hole kunnen ? Het liefste zou ik 845 nemen want dat lijkt me superspul, maar als het de Black hole teniet doet dan heeft het weinig zin :) Of kan die 845 nog over de EX-P of Meguiars Step3 (of soortgelijk)

Er is altijd iets beters te krijgen. Maar ja, dan kun je eindeloos door gaan. ;) :p De 845 biedt naar wat ik gelezen heb voldoende bescherming, daar heb je volgens mij geen EX-P of step 3 voor nodig.

Volgens mij is de Meguiar's wax ook geen pure wax toch? Dan haal je black hole weg.. Dus beter de 845;)

Ik gebruik nu al 3 jaar Black Hole en EXP, op mijn zwarte Focus, blijft bij mij maanden lang zitten, ook na wasbeurten met shampoo van Poorboys.
Moet wel eerlijk vermelden dat ik weinig kilometers rij, maar auto staat altijd met weer en wind buiten op een parkeerplaats.

Als je eens wat wilt proberen dan heb ik het volgende thuis staan:

Sealant:
Poorboys EXP
AutoFinesse Powerseal

Waxen:
Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax
Dodo Juice - Rainforest Rub Golden Dodo Edition
Wolfgang Fuzion

Pre-wax:
Wolfgang paintwork polish enhancer

Velgen:
Smartwax Rimwax en Poorboys Wheelsealant voor de velgen