• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd voor wetsanding

Jeroen Merlijn;323384 zei:
Mijn ervaring is dat als je te lang wacht en de lak dus te lang heeft uitgehard, dat bij het wetsanden de lak eraf kan springen.

Dan is de hechting van de lak op de ondergrond niet goed geweest...

Jeroen Merlijn;323396 zei:
Niet precies te zeggen,ligt ook een beetje aan de omgevingstemperatuur. In princiepe nooit langer dan 1 dag. Soms laat ik de fohn een handje helpen en dan kan ik al na 3 uur beginnen.

Koud, ongeveer gelijk met buiten.

Hoe zit het daar met de luchtvochtigheid? Speelt ook een belangrijke rol ;)

Ben benieuwd naar je eind resultaat. Het is dat je zover weg woont anders had ik je graag geholpen!

Veel succes :-)^

Bedankt iig voor het aanbieden!:-)^

Luchtvochtigheidspercentage weet ik zo niet. Het is er momenteel niet heel vochtig, maar ook niet kurkdroog.

Het gaat erom dat het niet te vochtig is. Dan heeft de lak meer moeite met drogen, maar dat wist je al. Zijn wel dingen waar je bij stil moet staan.

Voor de rest bij iedere stap die je maakt foto's maken heb je straks een mooi portfolio ;)

Misschien dat ik dan wel te hard gedrukt heb bij het schuren? Volgende week staat er weer een wetsand+full detail op het programma,zal er eens opletten. Foto's volgen uiteraard.

@Joost: kijk dit topic maar even,zo is het voor mij toen allemaal begonnen. https://forum.Carclean.com/cc_postst13688/VW-testpaneel-onderhanden-genomen.aspx

Joost91;323375 zei:
Vorige week begonnen met de eerste laklaag aan te brengen. Vanwege tijdgebrek zal ik er deze week helaas niet aan toekomen om de tweede laag aan te brengen, dus dat zal volgende week gaan gebeuren. ;) Maar goed, dan kan het ook wat meer uitharden.

Ga mijn best doen hier ook te updaten, maar sowieso hier ;)

Zo'n soort blokje heb ik inderdaad gekocht, alleen dan niet van de Action maar bij Carclean ;).

Ideaal ding, ik gebruik hem ook altijd om een gewetsand deel droog te trekken, werkt perfect.

Goed, donderdagavond de stap gewaagd en aan het wetsanden geslagen..
Eerst geschuurd met korrel 1200, daarna 2000 en daarna 3000.
Schuurpapier eerst vijf minuten laten weken in lauw water. Daarna aan de slag gegaan met S&W als glijmiddel.

Copy paste vanuit het project topic:

Bij aanvang. Verf te dik en niet netjes aangebracht.. Toch maar een dun penseeltje oid aanschaffen, vind het haast niet te doen met saté prikkers.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tijdens... Iets te enthousiast geweest en te groot gedeelte geschuurd, haha. Gelukkig wel alles weg kunnen krijgen.

En twee na foto's....