• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht bij uitzoeken van producten voor 'roze' auto

Ik heb vandaag wat Commandant 4 geprobeerd met een microvezel doekje. Ik zag helaas geen verschil, heb een minuut of 3 flink geboend op een stukje van de zijkant (dus zo glanzend als je ziet op de foto), en achter op de bumper, die wat valer en minder glanzend is. Maar op beide geen resultaat. Op het doekje ook geen rood. Wel zie ik bij alle randen, dus van bumper, deur etc eromheen een rode rand zitten. Dus wat meer waar de platen naar binnengaan, Hier zal waarschijnlijk de zon niet bij zijn gekomen dus dat is nog mooi rood.

Nu kreeg ik ook per PM een tip van een detailer die in het dorp naast me werkt en ook op dit forum zit. Hem een berichtje gestuurd en zaterdag mag ik eens langskomen om te kijken of en hoe we nog wat aan de lak kunnen doen. Spannend dus!
 
Laat maar weten wat er zaterdag uitkomt Wanda. Ik krijg de indruk dat er óf een blanke lak overheen zit, of je onvoldoende effect hebt kunnen krijgen door de gebruikte combinatie van spullen. Dinsdag moet ik in de regio (Nuenen) zijn, dus als het nodig is, kunnen we dan kijken of je nog hulp nodig hebt.
 
Ik hou hem even in de gaten...

De spoiler van de inmiddels hobbyvrachtwagen, is ook roze aan het worden. (En hier zit 100% zeker blanke lak overhhen)

Al wel wat geprobeerd maar zonder resultaat helaas, hopelijk dat er een oplossing uit voortkomt!
 
@Roland als er blanke lak overheen zit, krijg je dit nooit goed, tenzij je totaal door de blanke lak heen schuurt/polijst en dan ook nog eens de toplaag van de rode kleurlaag polijst. Dat lijkt mij geen gewenste oplossing, en ik ben bang dat opnieuw spuiten de enige echte oplossing is.
 
Hoi allemaal. Ik ben vandaag langs een detailer geweest met de auto, maar helaas kreeg ik slecht nieuws. Hij heeft de lak aan alle kanten gemeten en we zagen al meteen dat de rode lak in de 500 aangaf, en de roze rond de 150. Volgens hem was de rode kant dus opnieuw gespoten. Daarna probeerde hij het roze te polijsten, verschillende producten en polijstpads geprobeerd, maar geen verschil. Er zit een blanke lak overheen.

Enige optie voor mij nu is dus overspuiten of plaatwerk vervangen :( Dit is een hele grote teleurstelling voor me, maar ik wist dat de kans bestond.

Ik wil iedereen bedanken die met me mee gedacht heeft en advies heeft gegeven. Echt een topforum dit en ik zal zeker het woordje doorgeven. En als iemand nog een detailer in de buurt van Budel zoekt, dan raad ik www.time2shine.info aan, erg vriendelijke detailer met veel kennis van het vak.
 
Jammer dat de uitslag niet is wat je hoopte Wanda, maar je hebt in elk geval niet voor niets een hoop spullen aangeschaft en moeite gedaan. (De moeite die je nu gedaan hebt, is niets in vergelijking met een hele auto weer rood krijgen door te polijsten).