• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht: wie kan mij op weg helpen met machinaal detailen?

herbie21

Detailing rookie
25 aug 2009
11
0
Hallo mensen.
heb me vorig jaar aangemeld, maar door de drukte hier weinig van me laten zien/horen.

Wil nu heel graag aan de slag met het detaillen. Vind veel info over de stappen die men moet nemen en over de producten. ZOveel zelfs, dat je bijna door de bomen het bos niet meer kunt zien....$$)

Ik dacht dat ik het wel met de hand kon detaillen, maar na een aantal stukken gelezen te hebben, denk ik dat het toch maar goed is om een poetsmachine aan te schaffen. En tot mijn , toch wel, verbazinn is dat niet echt goedkoop... Ik wil het wel aanschaffen, maar ben zo bang dat ik er of niet goed mee over weg kan, maar ook nog nooit gedaan heb, en wil niet mijn lak aan gort helpen van de auto. Is er iemand die mij daar een keer van wat wil laten zien? In de buurt dan?

Woon in Doetinchem en rijd natuurlijk naar waar het zou moeten gebeuren. Ik vraag veel, maar hoop dat ik het een keer kan zien, en kan horen welke producten ik het beste aan kan schaffen. Heb een state bleu mondeo uit 2001, en de swirls zijn nu echt aanwezig en wil er wat aan gaan doen dus.

Gr Herman

Hoi, Herman,

ten eerste: Welkom.
verder: ook ik ben sinds kort begonnen met machinaal detailen van m'n eigen auto. Om wat angsten weg te nemen: Op 1 van de Youtube-filmpjes wordt het treffend omschreven. om met een excentrische machine je lak te beschadigen, moet je hem aanzetten, ondersteboven op je lak leggen en dan heen en weer halen. Ik heb dus, voordat ik aan de grote klus begon, nog nooit een machine op m'n lak gehad, en uiteindelijk alleen een pad verknald. Je kunt dus, als beginner zoals ikke, eigenlijk vrijwel niets fout doen met een excenter. Ik heb vanwege de zachte lak van mijn auto en het feit dat ik niet altijd de beschikking heb over een overdekte werkplaats, gekozen voor het Poor Boy's starterspakket. Afhankelijk van de hardheid van je lak (geen idee hoe hard de lak van je Mondeo is) kan het zijn dat je misschien beter met het Monello-pakket kan beginnen.
Voor wat betreft de kosten van je keuze: ik reed de auto wekelijks door de wasstraat. Gemiddelde prijs: E 6,-. Dit x 52 is E 312,-. Reken maar uit hoe snel je dit hebt terugverdiend. Daarnaast: Een mens heeft nooit genoeg hobby's :ja
Succes met je keuzes!

Beste Herman,
Het is inderdaad vrijwel onmogelijk om de lak van je auto te beschadigen met een exentrische machine zoals de DAP, geleverd door Carclean.
Ben het roerend met de reactie hierboven eens.
Als je je tanden kunt poetsen en jezelf kunt scheren, dan ben je er al bijna. Natuurlijk valt er dan nog wel het een en ander te leren, maar op basis van deze twee technieken kom je een heel eind. Echt waar.
Tevens zul je ontdekken dat je tijdens het werken aan je auto bekwamer wordt, wat het plezier doet toe nemen en het resultaat zal doen verbeteren.

Laatste tip. Mocht je overwegen zo een machine te gaan aanschaffen, inclusief middelen: MAAK EEN AFSPRAAK BIJ CARCLEAN EN LAAT JE ADVISEREN!

Het moet wel bijzonder raar lopen waarde Herman, wil Carclean niet een klein stukje voordoen op jouw auto. Natuurlijk wel even van tevoren bellen voor een afspraak.

Met vriendelijke groet,
Aficior

thanks voor de repley's! En het aanbod!! Heb ook een ander aanbod gekregen om mij kennis te laten maken met het detaillen. Deze van harte aangenomen! Bedankt Cees!!

Thanks Niels :cool

Natuurlijk is dat mogelijk, ik woon op de Huet, jij dan ?
Durf ook gerust te stellen dat ik redelijk wat ervaring heb met detailen en je dus ook het nodige uit kan leggen... maar als je naar Zevenaar (Peter) wil is dat natuurlijk ook geen probleem ;)

zooo, heb een "afspraak met Cees uiy westervoort. Peter uit Zevenaar, heeft een deur open gezet, en nu ook uit doetinchem..

Woon op de ijkenbult, ziekenhuis, dus ergggg dichtbij.,..:lol

Dat is deze gek. :-"

Misschien ken je mij nog van het 307forum uit een, voor jou, grijs verleden. :-b
Vorig jaar heb ik die Wilk caravan in de Show-Off geplaatst. Recent heb ik samen met Peter die Corvette gedaan.

Maar Quincy, als jij vlakbij Herbie21 woont, zou jij hem ook op weg kunnen helpen. Wat mij betreft geen enkel probleem. :-)^
Jij hebt meer dan genoeg kennis in huis om dat te regelen.

Ik laat de keus aan Herbie21. Hij is van harte welkom in Westervoort, maar ik kan mij goed voorstellen dat het voor hem makkelijker is om dicht bij huis de kennis op te doen.

Cees

Nou, ben een beetje overdonderd van de aanbiedingen!!

@ Quicy, het lijkt me leuk en leerzaam om wat kennis van je op te doen, mail me maar wanneer je zou kunnen....

@ Cvw, je hebt mail, maar wil ook graag van jou "aanbieding"$$) gebruik maken, dus....

voordat ik de spullen heb, weet ik al precies hoe of wat:party :ja ( hoop dat ik het kan onthouden, hahhaha)

CvW zei:
Dat is deze gek. :-"

Hallo Cees, ik kon me even niet voor de geest halen om welke Cees het hier ging, maar het is nu weer duidelijk :ja
Hij kan ook altijd eerst bij jou komen en mocht het dan nog nodig zijn, kan die altijd langskomen hier in Doetinchem ;)