• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Mégane cc

Loraine

Detailing trainee
2 mrt 2021
19
25
Nadat ik vorige week mijn eerste pakketje heb ontvangen, maar eens even aan de slag gegaan. Best tevreden met het resultaat, zeker met de 'weinige' materialen die ik heb gebruikt. Eigenlijk alleen gewassen (Dodo Juice BTBM) + velgen gereinigd (Monello non ferro) en daarna de Dodo Juice Future Armour. Voor een product wat zo simpel is, vind ik het resultaat echt nog behoorlijk! De droogdoeken bevallen ook erg goed, alleen de Monello Senza Acqua (70x80) droogt helaas niet mijn hele auto. Maar met de piazza van 45x45 erbij is het net te doen. Binnenkort maar eens wat spullen bestellen voor kleien en een glaze en een wax. Het was al donker toen ik klaar was, dus die dag niet echt foto's kunnen maken.

Verder had ik gisteren een behoorlijke pechdag. Of eigenlijk misschien wel geluksdag, het is maar net hoe je het bekijkt. Eerst 's morgens weg willen rijden naar het werk, start de motor niet.. Dan toch maar een dagje thuiswerken. Later nog een keer geprobeerd en door wat extra gas bij te geven de motor toch kunnen starten, direct naar de garage gereden. Accu doet niet meer wat hij moet doen. Balen, maar liever een nieuwe accu dan een van de andere onderdelen die kapot hadden kunnen zijn. Accu is besteld en wordt morgen geplaatst. Daarna tot nu toe gelukkig steeds probleemloos gestart.

In de middag een telefoontje, ik moest voor het werk 'even' voor spoedritje naar Limburg. Kon het gelukkig met mijn eigen auto doen, een mooie rit (475km retour) om de accu weer even op te laden. Op het laatste stukje terugweg, op een weg waar ik al 8 jaar zo'n 20x per week langs rijd en nog nooit een ree heb gezien, zie ik ineens 4 stuks vlak voor mijn auto de weg overspringen. Blijkt maar weer dat mijn reactievermogen en de remmen van mijn auto vrij goed zijn. Ik reed op dat moment denk ik 100km/u en dacht even dat ik ze alle 4 vol zou raken, maar uiteindelijk nog kunnen remmen tot zo'n 30 km/u en heb ik er maar 1 of misschien 2 geraakt. Direct gestopt en gezocht, maar van de reeën zelf was geen spoor meer te bekennen.

Mijn hele voorkant is net opnieuw gespoten en de bumper is vervangen, dus ik zag het al gebeuren.. Maar wonder boven wonder kon ik aan de auto niks vinden. In het licht vandaag even alles beter kunnen bekijken, en nog steeds nergens een krasje kunnen vinden die er nog niet zat. Ben ben nogsteeds verbaasd, maar erg blij! Vanmiddag na wat regen ook een leuke beading te zien. Zal vast geen topkwaliteit zijn, maar zonder andere referenties ben ik er al wel erg blij mee!

20210308_124212-min.jpg
20210309_163554-min.jpg
20210309_163625-min.jpg
20210309_163544-min.jpg
20210309_163618-min.jpg
20210308_092042-min.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat de eerste ervaring goed is bevallen en het ziet er inderdaad goed uit. Wel schrikken van de reeën zeg! Dat zijn flinke jongens dus verbazingwekkend dat er niets te zien is!

Ik lees dat je met moeite de auto droog kreeg met de grote doek en ik had dit ook, totdat ik op het forum las dat je de auto kon "droogtrekken" met de "open slang methode"; sindsdien redde ik de V60 wel met één doek.

Zolang de auto nog een goede "sheeting" heeft kun je dat gebruiken om de hoeveelheid water op de auto drastisch te verminderen. Zoek maar even op het forum en hopelijk helpt dit.
 
Gelukkig maar dat je "close encounter" met de reeën voor iedereen goed afgelopen is. Dat is wel even schrikken :scream:
Goede tip van @RoCo om de auto na het wassen eerst met de open slang al van het meeste water te ontdoen.
Maar het begin is er, het wordt vanaf hier alleen maar beter en leuker ;)
 
  • Leuk
Reactions: Loraine
Dat is wel even met de schrik vrijkomen maar inderdaad een geluk bij een ongeluk. De Renault staat er al best netjes bij. Als de auto wat beter in de bescherming staat droogt hij ook makkelijker af. Wanneer / hoe heb je de Dodo juice aangebracht, tijdens of na het drogen?
 
  • Leuk
Reactions: Loraine
Zelf ook wel eens meegemaakt dat er een groep herten de weg oversprongen omdat ze werden opgejaagd door jagers in Oostenrijk. Je schrikt je eigen de kolere en ook gelukkig op tijd tot stilstand gekomen. Maar mazzel dat jij niks hebt overgehouden aan dit gebeuren behalve de schrik.

Verder een mooie beading op de Begane behaald. De smaak te pakken en dat word alleen maar erger:p
 
  • Leuk
Reactions: Loraine
Oei dat is goed afgelopen gelukkig, op de flinke schrik na natuurlijk pfffff, de megane staat er keurig bij zo (goed bezig geweest).
 
  • Leuk
Reactions: Loraine
Tnx iedereen! Ook bedankt voor de tip. Heb even gezocht en kende deze techniek nog niet, ga ik zeker gebruiken de volgende keer!

En inderdaad, het smaakt zeker naar meer. Wil eigenlijk nu al een nieuwe bestelling plaatsen, maar heb net met mezelf afgesproken dat 1x per maand wel genoeg is, anders mag ik er straks een baan bij gaan zoeken.. :joy:

@GuidoA Ik heb het aangebracht na het wassen op natte auto, verdeeld met een MF doek, daarna afgespoeld met de tuinslang en daarna gedroogd. Aanbrengen, afspoelen e.d. paneel voor paneel. Het drogen daarna alles in één keer.
 
Belangrijk: droogdoeken bereiken pas na 2-3 keer wassen hun volledige droogcapaciteit, dus daar kun je de eerste winst al behalen. Vervolgens met de open slang methode zorgen dat er zo weinig mogelijk water op de lak ligt, en als derde punt: begin met het drogen van de verticale vlakken (bijv. de flanken van de auto), zodat het water op de liggende delen extra tijd krijgt om weg te lopen.

Je zult dien als je dit toepast, dat je het kunt redden met alleen de grote droogdoek (maar kleine erbij vind ik altijd handig voor lastige plekjes zoals onder de deurgrepen).
 
En inderdaad, het smaakt zeker naar meer. Wil eigenlijk nu al een nieuwe bestelling plaatsen, maar heb net met mezelf afgesproken dat 1x per maand wel genoeg is, anders mag ik er straks een baan bij gaan zoeken.. :joy:
Goede insteek. Ik heb in het begin ook regelmatig (in principe hooguit 1x per maand) een niet al te grote bestelling gedaan. Gewoon ondertussen lekker wassen en kijken op het forum en in de webshop wat je denkt nodig te hebben, wat je graag wil proberen, wat in de aanbieding is en aan je verlanglijstje werken en iedere maand of zo een selectie maken. Zo blijven de kosten binnen de perken, heb je regelmatig weer iets om naar uit te kijken, om te proberen en kun je met die ervaringen weer je verlanglijstje bijwerken en naar je volgende bestelling uitkijken. Tegenwoordig i.v.m. corona zijn er wat minder acties dan normaal. Anders waren er regelmatig wel acties en dan is het ook handig om een verlanglijstje paraat te hebben en een idee te hebben wat je nog wil kopen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Loraine