• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Renault Megane RS 2012 (160.000 KM)

MeganeRS

Detailing guru
6 jul 2016
670
153
50
Heerhugowaard
Goedeavond,

Afgelopen Pasen lekker besteed aan de eigen auto.
De vooraf foto’s zal ik jullie besparen, hij zag eruit om te huilen, reden werk werk en tussendoor wat ziek zijn.

Plan van aanpak:
  1. Foamen : Dodo Juice Apple Ifoam
  2. Wassen :
  3. Ijzer verwijderaar : Nanolex
  4. Teer verwijderaar : Gyeon Tar
  5. Kleien : Gyeon Claylube + DDJ SN Medium
  6. Wassen + Drogen : Dodo Juice BTBM
  7. Afplakken : 3M
  8. Lakdikte meten :
  9. Polijsten 2 a 3 stappen :
  10. Wassen + Drogen : afwasmiddel
  11. Ontvetten : Prep
  12. Trims : Gyeon trim
  13. Ruiten : Nanolex Ultra Glass
  14. Coaten : Gyeon MOHS , doeken
De gebruikte machines:
-Rupes LHR 15 MarkII
-Rupes LHR75E mini
-Rupes Ibrid Longneck

Gebruikte materialen:
- Pads: Rupes
- Polijstpasta: Scholl + Rupes

Tijdsduur:
Ongeveer 32 uren

Paar plaatjes bij het praatje....

CA245C0C-4082-4D89-9AD2-B0231493389A.jpeg

49ECD8E2-450A-4965-A42C-178242E6EE9C.jpeg

E842B48E-3070-44DB-8612-65F296B1B25F.jpeg

2C88CC55-6CDC-4801-B5C3-C3A67D1FD1F1.jpeg
027EA55D-D3DE-4EB8-A0AA-1FFAD456568F.jpeg
 
Lekkaaah! :)

Goed bezig geweest, man. Die kan er weer eeb lange tijd tegenaan.

Ik zat zo nog eens goed te kijken naar de auto...

Mijn oude buurjongen heeft een tijd terug deze auto ook gekocht, maar dan in het spierwit. Hij vroeg mij toen om de auto eens aan te pakken nadat ik ooit had opgemerkt dat de lak zo dof en gelig was.
Opvallend was dat de wielkast-verbreders, sideskirt en dergelijke allemaal zo "erop geplakt" leken en dus de hele auto nogal een "Petjes-gehalte" had. Volgens hem was zoals het hoorde bij deze auto's en hij kocht 'm voornamelijk omdat hij sneller was dan de GTI's/ST's/RS/Cupra's/etc.

Als ik naar de jouwe kijk; Veeeel strakker en dikker! :)

(Inmiddels rijd de buurjongen een zwarte Cupra. :p)
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Bedankt allemaal voor de leuke comments :cool:.

@Quantoxx, als ik een hoog petjes gehalte auto had willen kopen had ik een ander merk gekocht hoor, vond bij bestellen dat juist die kleine verbredingen (side-skirts, wielkastverbreders) het net even een andere blik gaf dan de standaard coupe.
Er zitten niet bepaald grote taartscheppen of andere soortgelijke Sjonnie accessoires op .
 
Deze Megane RS is alles behalve een Sjonnie auto. De Megane RS is een zeer capabele hot hatch waarmee je vele auto's in de bochten het snot voor de ogen rijdt. Is dit model er eentje met het cup chassis? Denk het wel gezien de Recaro stoelen.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en MeganeRS
Oh, maar dat zei ik juist ook: Bij hem zag het er allemaal opgeplakt uit en bij jou is het "veeel strakker en dikker!" ;)

Zijn verbreders enzo had flinke naden, je keek OVERAL tussen auto en onderdeel. Volgens hem hoorde het dus zo, maar ik had al mijn twijfels. :)
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
@Quantoxx , zal ongetwijfeld er bij mij ook zijn opgeplakt, misschien valt het minder op omdat hij zwart is ;).

@FreddyW, ja deze auto heb ik toen bijna full option gekocht, 2 opties weggelaten getinte ramen achter en automatische grootlicht sensor .