• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Volvo V70 2.4 T5 Ocean Race

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.957
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond er wederom een Volvo op het programma voor een in-/exterieur detail.

De auto bij aanvang:

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Foamen, wassen, de-ironizen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de (droge) auto, zo kan het vuil lekker losweken en veilig afgevoerd worden zonder aan te raken. De sponningen, logo's en rubbers ingespoten met Poorboy's World APC en ingewerkt met een kwast.
- Kenotek Car Foam Extra i.c.m. Monello Lancia 2.0 + Nilfisk hogedruk reiniger
- ValetPro shampoo
- diverse washmitts, kwasten en borstels.

foto 03.jpg


De velgen waren erg vies, deze eerst gereinigd met Poorboy's World Spray&Rinse zodat de meeste vervuiling weg is. Pas daarna met Kenotek Xtra 4200 de-ironizer aan de slag gegaan. Zo gebruik je ook veel minder (duur) product en het kan veel effectiever z'n werk doen.

foto 04.jpg


Nadat de auto grondig is afgespoten en alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
In plaats van tig keer heen en weer lopen, plemp ik alles op een magazijnkar en rij zo in 1 keer alles heen en weer :D

foto 05.jpg


Lak vervuiling:
Ondanks de goede voorwas, bleek de lak nog ernstig vervuild, getuige de vele vervuiling die de klei er nog vanaf haalde. Met name van de bekende hotspots zoals onderaan de deuren achter de voorwielen kwam veel af.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe

foto 06.jpg


Lakdikte:
de lak liet geen schokkende waardes zien, nergens overgespoten. Redelijk normale waardes.

foto 07.jpg


Staat van de lak:
de hele auto zat onder de swirls, parkeerdeukjes, her en der wat schaafschade, ingebrande vogelpoep en vingerafdrukken van zonnebrandcrème, kortom alle ingrediënten waren aanwezig.

foto 08.jpg


foto 09.jpg


Polijsten:
Aangezien ik al meerdere Volvo's heb gedaan, was de lak van deze niet veel anders dan de andere: knetterhard....: unamused:
- Rupes Bigfoot LHR15 Mark I en III
- Rupes Bigfoot LHR Mini
- Festool rotary
- diverse polijstpads en pasta's.



Dit gaf de volgende voor en na resultaten:

foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


foto 013.jpg


foto 014.jpg


De koplampen waren een beetje wazig, deze werden in een aantal stappen gepolijst. Zo zie je maar, schuren is niet altijd nodig ;)
Daarna wilde ik de koplampen en dakrails beschermen met Gyeon Trim...

* loopt naar de kist toe... KAK! Geen Trim meer :mad:
Wat nu? Denk, denk, denk. Ik heb nog een fles Gyeon ONE staan, dan dat er maar op, beter iets dan niets zullen we maar zeggen o_O

foto 015.jpg


foto 017.jpg


Onder de motorkap de boel schoon gemaakt en opgefrist.
- Koch Chemie Pss
- Solution Finish Black

foto 016.jpg


De lak beschermd met Gyeon Wax. Wat is deze toch ontzettend makkelijk te verwerken. Makkelijk aan te brengen en net zo soepel af te nemen, zelfs na een uur curen.

foto 018.jpg


De glans en reflectie zit er weer goed in. Ik zal het niet gauw toegeven, maar de wax voegt echt iets toe. Ze zeggen dat glans niet in een potje of flesje zit, maar dan zit het wel in een deodorant stick :D

foto 019.jpg


Daarna nog wat puntjes op de i gezet:
- ramen binnen en buiten schoon gemaakt met Monello Cristallino
- banden behandeld met Waxaddict Tyre dressing
- interieur gereinigd met Nanolex Interior Cleaner
- leder schoon gemaakt met Gyeon Leather Cleaner
- leder behandeld met Koch Chemie Ls
- alle sponningen en kieren schoon gemaakt

Toen kon de auto na +/- 20 uur naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Mooi Deatil! @nicknameless Jij zal populair zijn bij de Volvoclub Den Haag :)
Ik begrijp alleen het verhaal voor de kunststof protectie niet helemaal. Je hebt er als ik het goed begrijp drie gebuikt. Gyeon, Koch en Solution Finish?
Waarom niet 1 product voor alle kunststoffen?
 
Thnx @Martin Philippo, maar heel spannend is het niet hoor. Ik maak ze met m'n Samsung Galaxy S20 en trek ze zo uit de telefoon zonder enige nabewerking (op de collage foto's in Paint na, handiger dan dat ben ik niet).

Ik probeer zo goed als mogelijk de voor en na foto vanuit dezelfde positie te maken. Hiervoor heeft de camerafunctie een handige tool. Deze 'onthoud' de laatste positie van de eerder gemaakte foto.

 
Ah op die manier. Ik maak altijd zo rond de 150 á 170 foto's en een aantal filmpjes. Veel gaan de prullenbak in hoor. Beter een foto teveel dan 1 te weinig.
 
Lekker hoor! Staat er weer lekker fris bij.

Die 5 cylinders van Volvo klinken zo lekker en in de T5 zit best snelheid.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless