• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp/info gevraagd, 2e x Cancoat aanbrengen.

Marc O

Detailing guru
13 jul 2020
243
135
Augustus vorig jaar voor de 1e maal de auto gepolijst en voorzien van Cancoat met de onderstaande stappen:

Wassen.
Ontijzeren.
Kleien.
Wassen.
Polijsten.
- Scholl paars / Menzerna 2400 (lokaal / lichte krasjes).
- Scholl oranje / Menzerna 3800 (overige lak).
Gyeon Cancoat.
Gyeon Cure.

Zoals te verwachten is op sommige delen de werking van de Cancoat nog te zien maar op andere delen al verminderd.
Wat mij betreft dus toe aan een nieuwe ronde Cancoat maar,

Pak ik dit exact met bovenstaand stappenplan opnieuw op deze wijze aan of moet ik andere/extra stappen toevoegen omdat de auto al eerder is voorzien van Cancoat?
 
Ik haak aan ivm vergelijkbare plannen over een paar weken. Vooral het kleien betwijfel ik nu, de rest lijkt mij persoonlijk nog steeds nodig. Polijsten uiteraard aanpassen naar wat nodig is voor de swirls/krassen etc.
 
Dat kleien is voor mij geen probleem, als de lak in goede staat verkeerd kost je dat geen echte moeite.
(Eerder keren kleien heeft bij mij ook niet voor swirls gezorgd).

Waar ik vooral over twijfel is of de oude her en der aanwezig Cancoat en het rondje Menzera 3800 met elkaar conflicteren.
 
Ik had de hele auto vol marring na kleien dus vandaar de 'zorg' aan mijn kant over die stap (en dat was met een zachte klei). Gaat er met S30 wel uit dus geen gigantisch probleem maar toch.

Voordat ik een spoiler monteerde op de achterklep heb ik de cancoat met S30 gepolijst en de coating was er duidelijk volledig vanaf. Ik weet niet waar de 3800 staat tov. de S30 maar ik verwacht vergelijkbaar?
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Misschien een flesje Menzerna 3000 aanschaffen, zit net ff iets meer een korreltje in t.o.v. de 3800.
Ik zou zelf een iets zachtere pad pakken, maar ja, misschien gewoon een testspot doen, maar dan is het zinvol om meerdere pasta's en pads te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Opnieuw voorbereiden (wassen/kleien enz)
-evt defecten wegpolijsten
-polijsten tot hoogglans
-goed ontvetten
-Cancoat aanbrengen
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Zoals ik tot nu toe lees is er dus geen verschil tussen voor de 1e keer Cancoat aanbrengen en voor de 2e keer Cancoat aanbrengen en kan ik het originele stappenplan gebruiken.