• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp nodig bij het aanschaffen van mijn eerste polijst machine

LinkjeZ

Detailing rookie
10 aug 2020
6
15
hallo!

Ik ben aan het kijken welke polijst machine ik zal aanschaffen.
Ik ga hem alleen gebruiken voor mijn eigen auto's

Hoeft echt niet de goedkoopste te zijn, als hij maar goed is.

Ik hoor graag jullie advies !
 
Als je 1 apparaat wilt zou ik voor de DAP evo gaan en dan niet de plus variant. De evo kun je namelijk een kleinere backing plate opzetten wat hem veelzijdiger maakt. Ik ga hem binnenkort ook bestellen, heb ook wat onderzoek gedaan en als je alleen eigen auto’s doet is dit het apparaat
 
DAP EVO is relatief betaalbaar en veelzijdig door de verwisselbare backingplate, maar heeft een kleinere uitslag dus op harde lakken (waar BMW om bekend staat) moet je wat meer je best doen. Alternatief is de EVO Plus, die heeft wel meer uitslag en power maar mist de verwisselbar backingplate. En nog een stapje beter is Rupes of Flex, maar ook een stuk duurder. Alleen voor je eigen auto's misschien overdreven, maar als je het geld over hebt...
 
+1 voor de DAP Ev. Ik zou voor de Menzerna set kiezen.

Lees ook even het stappen plan door. Een flesje Prep en bijv een flesje Collinite maken je set dan compleet.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
+1 voor de DAP Evo (1000w). :D

Dit is simpelweg een all-round machine en daar kun je genoeg mee doen. Kom je een hele harde lak tegen, dan wordt het sowieso lastiger en zal je zelfs met machines die een grotere uitslag hebben vaker moeten herhalen om correctie te krijgen.

Omdat deze machine zo veelzijdig is, blijft hij ook redelijk waardevast mocht je 'm weer willen verkopen.

Een DAP-setje met als aanvulling kleine pads voor op de kleine backingplate, wat extra doeken en een ontvetter zoals Nanolex -EX / Gyeon - Prep en dan heb je al een compleet arsenaal in huis. ;) (Uiteraard buiten je complete was-arsenaal om)
 
Prima allround idd en bestel dan ook de flexipad 3,5" plate erbij, dan heb je veel meer pad keuze in het kleinere formaat.

Ben je klaar en staat die vervolgens stof te vangen, je bent hem hier ook zo weer kwijt.
 
@Cordoba Zonder het topic te kapen, ik heb hier ergens gelezen dat de lak van de 1 serie (F) over het algemeen wat zachter is, zou voor mij dan de monello set beter zijn? Ik heb namelijk ook een kia en vermoed dat die zacht is
 
@Expje Bij een zachtere lak kun je ook met veel andere middelen goed uit de voeten, bij een echt harde lak en de keuze voor één universeel apparaat moet je dan kiezen voor pads en polijstmiddelen die meer cutting hebben. Wat je ook kunt doen is voor de Scholl set gaan, en daar bijvoorbeeld iets fijnere Scholl polijstmiddelen bij kiezen voor de Kia. (je kunt er bijvoorbeeld de S20 of de S40 als extra polijstmiddel bij bestellen) Dat heeft als voordeel dat je bijvoorbeeld de S17 voor beide auto's kunt gebruiken, alleen bij de BMW als middenstap voor het polijsten, en bij de Kia als grofste stap. Je kunt natuurlijk ook andere pads voor de Kia kiezen, maar ik denk dat je met alleen andere grofheid polijstmiddel al veel kunt doen, en toch zo min mogelijk verschillende producten op de plank hebt staan. Ik denk als je voor een Monello set kiest, dat je vroeg of laat spijt krijgt en toch Scholl wil gaan proberen voor de BMW.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G en Expje87
Cordoba

Welke producten zou ik dan nog nodig hebben?
Alleen klei toch?

Als ik ga bestellen dan wil ik wel compleet zijn zodat ik weet dat het goed gaat :laughing:
 
@Expje Bij een zachtere lak kun je ook met veel andere middelen goed uit de voeten, bij een echt harde lak en de keuze voor één universeel apparaat moet je dan kiezen voor pads en polijstmiddelen die meer cutting hebben. Wat je ook kunt doen is voor de Scholl set gaan, en daar bijvoorbeeld iets fijnere Scholl polijstmiddelen bij kiezen voor de Kia. (je kunt er bijvoorbeeld de S20 of de S40 als extra polijstmiddel bij bestellen) Dat heeft als voordeel dat je bijvoorbeeld de S17 voor beide auto's kunt gebruiken, alleen bij de BMW als middenstap voor het polijsten, en bij de Kia als grofste stap. Je kunt natuurlijk ook andere pads voor de Kia kiezen, maar ik denk dat je met alleen andere grofheid polijstmiddel al veel kunt doen, en toch zo min mogelijk verschillende producten op de plank hebt staan. Ik denk als je voor een Monello set kiest, dat je vroeg of laat spijt krijgt en toch Scholl wil gaan proberen voor de BMW.

+1 voor de Scholl combo.