• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp nodig bij mijn "Next step" in Detailen.

wvanelten

Detailing addict
30 mei 2010
9
60
Hallo,
Sinds ong. ½ jaar ben ik nu bezig met het beter poetsen (detailen) van m'n auto.
Professioneel gaat het zeker nog niet, maar het is al vele malen beter dan eerst ;)

Nu vind ik het tijd om een stapje verder te gaan, vooral in het voeden van m'n auto.

Wat heb ik al:
Autobright Heavy Duty Foam lance
Autobright SSF
Poorboy's Super Slick & Sudd's
Meg. Quick Clay (2x gebruikt)
Meg. Scratch X 2.0
Meg. NXT 2.0 Wax (vaste vorm)
Poorboy's QD+
Was mitt
Poorboy's Mega Plush Groen
Delirium Orange Drying Towel

Wat wil ik nog hebben:
Cleaner/Polish (*1 als dit nodig is)
Glaze (Denk dat dit Poorboy's BlackHole wordt)
Sealant (Als dit nodig is)
Pads om alles aan te brengen ed.

*1 Auto heeft bijna geen krasjes, alleen wat hele lichte. Zal gewoon wassen met hoge concentratie voldoen dan?
Auto is een Donker Antraciet grijze Toyota Aygo (bijna zwart) en een Zwarte Seat Ibiza.

De vragen:
1. Cleaner/Polish nodig? zo ja, welke en met welke applicator?
2. Welke applicator bij BlackHole? of toch iets anders dan blackhole?
3. Sealent nodig? zo ja, welke en met welke applicator?
4. Kleien noodzakelijk voor het cleanen/polishen of de Glaze?
5. Wat vergeet ik nog?

Budget:
Het liefst zo goedkoop mogelijk zonder erg veel concessies te doen op de kwaliteit.

Alvast bedankt.
Als je meer info nodig hebt, vraag t gerust.
Heb je nog wat restanten van een goed product die je weg wil doen? laat t ff weten ;)
 
1. Cleaner/Polish nodig? zo ja, welke en met welke applicator?

Cleaner kan. Polijsten is eigenlijk wel de volgende stap voor je, omdat dit het meest effect heeft op het eindresultaat (zolang je auto nog swirlvrij is natuurlijk niet). Het moet echter wel in je budget passen (DAP Starterpakket). Je zou evt. ook handmatig kunnen polijsten, maar daar vind ik geen beginnen aan. Meguiars heeft een polish (step 2) maar is echter meer een voendende glaze (zoals Blackhole).

Welke applicator bij BlackHole? of toch iets anders dan blackhole?

Voor de glaze kun je gewoon een foam applicator gebruiken. BlackHole is een prima keus!


Sealent nodig? zo ja, welke en met welke applicator?

Een sealant is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. Het verhoogt de duurzaamheid van de glaze aanzienlijk! Je zou kunnen kijken naar de huidige aanbieding van de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. Verder kun je ook kijken naar de EX-P van Poorboys, deze heeft prima prijs/kwaliteit verhouding.

Kleien noodzakelijk voor het cleanen/polishen of de Glaze?

Kleien vind ik een van de meest noodzakelijke stappen om tot een mooie eindresultaat te komen!

Wat vergeet ik nog?

Verder zou je kunnen kijken naar nog wat MF doeken. Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel je er precies hebt, maar veel MF doeken vind ik onmisbaar(voor elke stap MINIMAAL één aparte doek). Verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt, zolang je budget het toelaat!

Groetjes,

Bram