• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulpstuk bij aanbrengen tyredressing?

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Bij het aanbrengen van bandendressing probeer ik zo dicht mogelijk bij de velg te komen met de applicator, in mijn geval de LC Dressing Applicator. Echter, hoe precies ik ook ben, ik heb al bij meerdere auto's gehad dat ik ongewild toch de velg/wieldop raak en vervolgens de randjes weer moet afnemen met een doek. Bij voorkeur een oude doek, want het zijn gemene vlekken. Is er niet een product te koop of te ontwikkelen dat je als het ware tussen de velgrand en de band zet, zodat je de banden dressing erlangs kan aanbrengen? Bijvoorbeeld een kunststof cirkel of plaatje dat de ronding van de velg volgt? Volgens mij hoeft iets dergelijks niet veel te kosten (paar euro of zo), maar kan het wel heel effectief zijn.

Misschien bestaat zoiets dergelijks al, dan hoor ik het graag.
 
Op Autogeek heb ik daar wat voor gezien, de Wheelshield.
Als ik het zo zie is dat een soort deksel van plastic.

shield.jpe
 
Die deksel is idd iets in de richting van wat ik in gedachten had, maar hij mag ook open zijn in het midden. Ik kwam op het idee door de buitenrand van een bakvorm voor taarten. Deze moet vergroot worden om de onderkant los te maken, hetgeen ik vertaalde naar een mogelijkheid om 1 verstelbare vorm voor meerdere velggrootten te hebben. Het lijkt me wel handiger om 1 tool te hebben die je voor meerdere velgmaten kan gebruiken.
 
Ik heb bij een garage wel eens een ring gezien, met een rubberflap, maar werkte precies andersom, Zo kon je snel de velgen van wat chroomspray voorzien, zonder de banden af te plakken. Stond mooi in de showroom! (3x wassen en de velgen waren weer roestig, maar ach...)
 
Ik gebruik gewoon de Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad en hou een doekje bij de hand mocht ik onverhoopt de velgrand o.i.d. raken.

Waarom allerlei rare capriolen uithalen om een band mooi af te werken? :weetniet

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Die heb ik nu ook sinds vrijdag meguiars tyre dressing applicator pad.. ;)
Gisteren nog weer die bandenspray gebruikt van meguiars maar die spetter nog wel erg vindt ik zelf.. :auw
 
Het probleem is, dat mijn rug het niet trekt. Bovendien wil ik niet altijd de wieldoppen van de auto afhalen. Deze liggen bij mijn auto nogal verzonken en samen met de bolling van de bandwang kom ik al snel op de wieldop terecht, hoe precies ik ook werk. Bij de rode Starlet welke ik eerder deze week heb gedaan, was het totaal geen issue.

Maar ik kan me voorstellen dat meer mensen er last van hebben. Zeker bij laagprofielbanden, waarbij de velgrand verzonken ligt tov de bandwang, zodat de laatste de velg beschermt bij stoeprandjes ed. En in die gevallen waarbij er sprake is van 'veel-spaaks velgen, waarbij de spaken tot het eind doorlopen, blijf je bezig met een doekje. ;)
 
Ik heb dus banden met een velgrand beschermer, ik werk met mijn gel altijd tot aan de velgrandbeschermer, en ga daar ook niet overheen. Dit werkt bij mij tot op heden nog altijd goed. En geraak ook niet aan de velg.
 
@ Jeffry.

Je spuit de spray op je applicatie pad ;)

Wat ik een probleem vind is dat als je je banden wil onvetten en je mooie ingewaxte wiellen het dus ook moeten ontgelden.
Zoon deksel is mijns inzien een uitstekende oplossing.
 
Zelfs bij velgen met wieldoppen is het geen probleem. Wieldop ligt iets dieper dan de wang van de band.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik doe het altijd met de gele kant van een schuurspons:D dat werkt ook altijd goed.