• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hutch21 stelt zich voor

hutch21

Detailing rookie
29 aug 2011
3
0
Dag allemaal,

Mijn naam is Diederik en ik kom uit Utrecht. Sinds 2 weken in het bezit van een Seat Ibiza uit 2003. Aangezien ik deze ook graag netjes wilde houden ben ik terecht gekomen bij Carclean. Eerste bestelling inmiddels ontvangen, met wat zaken als Meguiars APC, Meguiars interieurborstel, een PB shampoo, washmitt en dry towel.

Was eerst voornemens de wagen voortaan netjes te wassen en het interieur op orde te houden. Bij aflevering waren alle kleine krasjes netjes weggepoetst. Echter na de regenbuien van dit weekend zijn de meeste van deze krasjes weer teruggekomen.

Eerste vraag was dan ook, hoe ga ik er voor zorgen dat deze weer weg gaan, en belangrijker, hoe zorg ik dat dit effect niet na de eerste de beste regenbui weer verloren gaat...?

Thanks alvast :-)^

Wat foto's van de wagen

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welkom!

+ 1 voor de Seat Ibiza! :lol
Waarschijnlijk heeft het garagebedrijf/dealer de auto laten poetsen/detailen bij een bedrijf in de buurt. Ik heb hier geleerd dat die bedrijven er veel fillers gebruikt. Zoals het woord al doet vermoeden; de krassen worden gevuld. Ik was ook in de veronderstelling dat ik een piekfijne Ibiza had gekocht.. Totdat de eerste bui was geweest. Wat je kunt doen is de krassen verwijderen door te polijsten of proberen te maskeren door het gebruik van een wax. Volgens mij zit ik zo ongeveer goed, maar lees vooral veel op dit forum.

Succes!

Welkom op dit gezellige forum Diederik !

Wat IbizaSigno zegt klopt inderdaad : die krasjes zijn gewoon opgevuld met een middel waarin veel fillers zaten. In de showroom of regen zie je daar niks van, nadat de auto een keer goed is gewassen komt meestal de echte lak naar boven.
Wat je eraan kan doen is de auto helemaal polijsten en daarna voorzien van een goede wax. Met Seat heb ik zelf nog geen ervaring maar aangezien deze ook onder de VAG vlag valt vermoed ik dat je ook beschikt over een redelijk harde lak. Als dat inderdaad zo is dan zul je er met het handje weinig aan kunnen veranderen of je moet er een paar weken voor uit willen trekken.

Je zou Pastra-V6 (woont in Maarssen) of Tamer (Zeist) eens kunnen benaderen om te vragen of die eens met je mee willen kijken wat er te behalen is. Zij kunnen de auto in het echt zien en een veel beter diagnose stellen dan wij via het forum.

Thanks all!

Het lijkt er dus op dat er gebruik is gemaakt van fillers.

Ik zal eens zien of er iemand is die me op weg zou kunnen helpen om te bepalen wat en op wat voor manier er aan te doen is!

Damn...met al die regen en vandaag vol in de zon zitten er toch wel een aantal kleine krasjes op :'(
Zijn dit soort dingen ook met een serieuze detail beurt voor een poos (een aantal maanden) weg te werken? :weetniet