• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ibrid nano pads

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
Goedemorgen,

Welke pads kunnen jullie aanraden (of ervaring mee) voor de Rupes Ibrid Nano.

Ik heb hem gisteren voor her eerst gebruikt en vond de blauwe pads niet echt lekker werken. Opzich corrigeren ze wel goed maar slijten als een malle en spetteren behoorlijk. De gele bevalt opzich wel goed

Klopt het als je hem roterend gebruikt dat het beschermkapje er af moet ?
 

Bijlagen

  • 1AB0A944-85F4-4D8A-A6B2-847F8881B90F.jpeg
    1AB0A944-85F4-4D8A-A6B2-847F8881B90F.jpeg
    28,7 KB · Weergaven: 105
De blauwe en groene slijten alleen maar sneller naarmate kleiner worden. Heeft met het padoppervlak en werkoppervlak te maken. Een kleine pad krijgt best op zijn flakker.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
Goedemorgen,
Welke pads kunnen jullie aanraden (of ervaring mee) voor de Rupes Ibrid Nano.
Ik heb hem gisteren voor her eerst gebruikt en vond de blauwe pads niet echt lekker werken. Opzich corrigeren ze wel goed maar slijten als een malle en spetteren behoorlijk. De gele bevalt opzich wel goed
Klopt het als je hem roterend gebruikt dat het beschermkapje er af moet ?
Ik gebruik pads van Rupes en dan Grijs geel en wit bv. Grijs doet nog best aardig corrigeren.
Nanolex en Lake country heeft ook die maat in het assortiment.
 
De rupes geel en wit zijn heel goed, maar blauw en groen kan ik ook geen vrienden mee worden, ondanks de prima correctie. De open structuur is voor mij no-go en leidt vaak tot geklieder. Ik heb zelf voor de compound fase de Meguairs MF pads in de formaten van de ibrid pads (1" en 2" uit mijn hoofd). Voor 2 staps correctie vaak opgevolgd met rupes wit en bij 1 staps vaak alleen rupes geel.

De nanolex pads zijn overigens ook goed!

IMG_5033.jpg
 
Ik gebruik inderdaad de Nanolex pads, maar gebruik ze op een Proxxon pure rotary met 50 mm backing plate. In het begin even wennen aan het kleine formaat van de pads, maar geen klachten. Daarnaast moet je geen hele auto met een apparaat van het formaat Ibrid nano willen doen, hoe verleidelijk het bij sommige auto's ook is met alle smalle randjes en lastige hoekjes.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
De roterende functie op de Ibrid is alleen geschikt voor de 30mm BP, dan zou hij de beschermkap niet mogen raken. De 50mm BP is alleen voor excentrisch gebruik, de beschermkap maakt hem hufterproef (niet verwijderen dus).