• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iDuc stelt zich voor

Haha... Mooie discussie, klinkt zeker interessant dat Lime Prime Plus, staat op het verlanglijstje als tegenhanger van black hole... Ga in de gaten houden wat de ervaringen zijn.

@350Z dank je voor het compliment... Ik doe er mijn best voor.

@iDuc daar waar Black Hole een glaze is (eigenlijk olie die de krasjes vult) moet je deze vergelijken met Lime Prime Lite (ook een glaze)
Lime Prime Plus en ook Lime Prime zijn lichte polijstmiddeltjes met glaze erin!

Ik heb alleen wel een agenda puntje. De Passat is morgen komen te vervallen. Ga een Mondeo van 2015 doen. Beetje grijzige kleur. En een beetje over een kam denkend valt Ford niet onder extreem harde lakken. Dus dat wordt Prep Polish (micro korreltjes) of Lime Prime standaard.

Vandaag lekker dagje gehad, voor het eerst met een machine gepolijst. De Z3 van m'n vriendin was slachtoffer, deze was niet in al te beste lak conditie zou ik zeggen... kijk maar:
18D8D30C-3EDF-47AF-905C-EF6CD46C7016_zpsfkddqr6l.webp

Z3-voor_zps8xzo0apj.webp

En met de zwaarste combi uit het DAP pakket kreeg ik er behoorlijk wat uit, maar zeker niet alles. Ook met meerdere hits bleef de lak nog niet helemaal goed. Voor nu maar besloten om dit te accepteren en de auto afgemaakt, stuk opgeknapt. Na polijsten met Lime Prime en laagje wax auto afgerond voor nu. Wat zal het advies zijn om nog eens stapje verder te komen, microfiber pad?

Nog wat na-foto's, hoop dat het beetje indruk geeft.

Hier alleen polijsten gedaan, bumper nog niet geraakt ;)
Z3-na_zpsafzvk03q.webp

4142551D-70F0-4CD8-B3C4-0B1B09746156_zpso3swphjg.webp

Z3-na2_zpst2e5k7mn.webp

Z3-na3_zpsw14zthjh.webp

IMG_2426_zpsqdkxqva4.webp

IMG_2428_zps64gvsewl.webp

Welkom iDuc,

hele verstandige keuze om af te stappen van je wasstraat beleid haha, veel poets plezier!
En vergeet vooral niet foto's van die gave Mini van je te delen wanneer je weer eens aan het poetsen bent! :cool:
Maar die Z3 mag er ook zijn hoor, leuke auto's dat altijd! Rijden ook fantastisch :blush:

Ik heb vorige week de stap gezet om echt te gaan polijsten.
Man man man wat een verschil.

Die Lime Prime Plus het ik geprobeerd op kneiter knoerde harde lak en die doet weinig meer dan standaard Lime Prime. Wordt mooi gevoed en gevuld door de oliën maar haalt niks aan krasjes weg.

Vorige week met Monello lijn geprobeerd te polijsten op de motorkap en moest voor een redelijk zware combi gaan om minimale krasjes weg te halen.

Voor jouw dus wel een idee om te gaan polijsten. Het is echt makkelijk.

Voor polijsten:
Volkswagen Passat 2016-04-09-1.webp
Na polijsten met Veloce en Mezzo:
Volkswagen Passat 2016-04-09-2.webp
Na het aanbrengen van BoB Prep Polish (glaze):
Volkswagen Passat 2016-04-09-3.webp

• Leuk
Reacties: iDuc
Ik heb vorige week de stap gezet om echt te gaan polijsten.
Man man man wat een verschil.

Ja, dat polijsten is tijdrovend maar wat je er voor terug krijgt als je het goed doet is adembenemend! Al vind ik dat zelf!
Laatst heb ik een Fiat Barchetta gepolijst. Zie foto's hieronder. Zat vol met swirls en lichte krasjes van sleutels e.d.

IMG_8673.webp IMG_8674.webp IMG_8676.webp IMG_8677.webp

Ja lak is medium tot hard. Kon merken dat de motorkap harder was omdat daar de krasjes er lastiger uit gingen.

Mijn stappenplan was:
1. Goed de auto wassen met de twee emmer methode.
2. Kleien
3. Weer gewassen volgens de twee emmer methode.
4. Polijsten met een medium pad.
(ik heb een Rupes LHR15e, daar is de volgorde blauw = grof, groen = medium, geel = fijn en wit = ultra fine)
IMG_8361.webp
5. Polijsten met een gele pad.
Tussen iedere keer polijsten heb ik hem met Spray & Wipe (Poorboys World) afgenomen om overtollige resten te verwijderen.
6. Polijsten met een witte pad.

En toen zijn de foto's genomen.

Normaal behandel ik hem nog even na met Natty's Paste Wax van Poorboys World om de beschermlaag te creëren.
Dan zou je ongeveer een beetje dit als eind resultaat moeten krijgen wanneer het geregend heeft.
IMG_8598.webp
Dit is op mijn eigen auto na alleen kleien en de Wax. Dat is al weer 2 maanden geleden. Ik ga van het weekend geheel polijsten vanaf de gele pad en dan (hoop ik ook dat me bestelling op tijd binnen is) smeer ik hem nog even in met de wax. (foto's hiervan komen na het weekend online, DS3 meeting in Antwerpen)

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Die filmpjes ken ik.
Zijn behoorlijk leerzaam en zeker minder monotoom dan Car Cleaning Guru. @Quantoxx ......

Ik was meer benieuwd hoe je het hebt gedaan. Bedankt voor je goede stappenplan....

Klein idee-tje is om de Spray & Wipe te vervangen door Prep of iets dergelijks. Met Spray & Wipe haal je geen polijst residuen volledig weg (is mij althans verteld)

• Leuk
Reacties: FredFR1908
Lijkt mij dat als je met Rupes Geel en Wit kan corrigeren, dat de lak aan de zachte kant is.

@Jansen klopt helemaal.

@Quantoxx
De motorkap, deuren en achterbumper/achterklep zijn gedaan met groen als eerst om krassen te verwijderen. Daar begonnen we als eerst met het corrigeren van de lak, waarna we we met geel en wit de lak oppoetsen tot ultra fine resultaat. Groen is net iets beter in het corrigeren. We deden de eerste keer met geel en toen zagen we nog krassen van kettingen/sleutels/riemen bij de achterklep, toen besloten om groen te gebruiken.
Maar het is denk ik per lak en auto verschillend hoor van welke pad je het oppakt.

@Istnogferarie - Goede tip, Flip!

Echter kan je Spray&Wipe wel gebruiken als "afneemhulp" en gebruik je Prep om de polijstresten daadwerkelijk te verwijderen/op te lossen.

Ik gebruik altijd Prep op een doekie, sowieso om tussendoor de boel te ontvetten en mijn werk te controleren, maar soms ook als "afneemhulp".

Greetz

• Leuk
Reacties: Istnogferarie