• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iemand een idee Golf 4

johanVI

Detailing rookie
26 apr 2014
9
0
Hallo. Ik ben nieuw hier op het forum Mijn naam johan en ben op zoek naar mensen die mischien een idee hebben om een golf 4 leuk op te knappen maar vanwege het groote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer Recent gekocht morgen binnen: Meguiars - Gold Class Car Wash - 1892ml iemand een suggestie of do or dont voor deze shampoo en tips altijd welkom!! Met Vriendelijke Groet Johan

Wat ben je zoal van plan met je Golf? Wasje-waxje of het complete stappenplan incluis machine?
Als je wat specifieker bent, kunnen we wat gerichter hulp bieden.

Hallo heren velen dank voor de snelle reactie waardeer ik zeer. De bedoeling is het meer te richten op de weekelijkse wasbeurt en het daarbij beste te behalen resultaat . Hoe ik een foto moet posten weet ik niet maar word aan gewerkt Gr Johan

20140421_180130_zps5165884d.webp

Gold class niet te hoog doseren.Wassen met 2 emmers 1 met shampoo en 1 om je washmitt te spoelen liefst met gritgard.daarnaast zou ik een goede ( deliriium) droogdoek kopen.wat ik zelf doe ik na het drogen de auto nalopen met een detailspray bv pb spray&wipe of qd+ . Als de auto goed in de wax staat zal de wekelijkse wasbeurt een stuk makkelijker verlopen.

Hee Ricc dankjewel voor je reactie dat wan die 2 emmers is een goede tip man niet te hoge doseren van de gold class had ik ook gevonden in de revieuw sectie van het product naar bedankt dat je me er op gewezen hebt. Is er een bepaald merk wat er boven uit steekt kwa glans en uitstraling? Ik zou graag het showcar effect willen behalen met mijn golf haha hopen dat de fotos het nu ook doen:
20140421_180130_zps5165884d.webp
NieuwMemo_28042014_230429_zps12d4340d.webp
mvg Johan

Ric325i;n393925 zei:
. Als de auto goed in de wax staat zal de wekelijkse wasbeurt een stuk makkelijker verlopen.
De shampoo die ik heb gekocht is wax houdend is mij verteld zou ik nog optioneel wax moeten aanbrengen? Johan golf 1.4 16v 1998

Als je de Gold Class bedoelt: daar zit geen wax in.
Stel je overigens bij 'waxhoudende' shampoo's vooral niet teveel voor van het wax gedeelte.

Misschien kun je in dit gedeelte van het forum een en ander opsteken.

Johan, Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen mening wat betreft een merk wat er bovenuit steekt.Daarnaast als je de auto een showcar effect wil meegeven ontkom je denk ik niet aan kleien en minimaal 2 polijstrondes (machinaal zou ik doen) alvorens em in een (of meerdere stappen) wax te zetten. Collinite 845= betaalbaar ,makkelijk te verwerken en zit er 5/6 maanden op. Afijn om na het wassen de auto na te lopen vind ik poor boys qd+ op dit moment mijn favoriete detailspray.

Hallo Ric. Ik ga vandaag kijken wat de shampoo doet op de golf en daarna ga ik me goed inlezen op het wax gedeelte machinaal polijsten was ik eigenlijk niet van plan maar als het de enige optie is om een showcar staat te krijgen ontkom ook ik er niet aan . De golf staat trouwens 2x per jaar in goede was 12 uur werk ongeveer Velen dank voor alle hulp mensen toppie johan

Hoi Johan, Met polijsten haal je echt de glans in je lak omhoog. De wax is dan de kers op de taart zeg maar. Je kunt ook kiezen om eerst met de hand te polijsten, oa monello heeft daar een mooie handpad voor. Ik denk dat je deze stappen ook makkelijk binnen 12u kunt doen. Gr. Paul

Hallo Paul dank je voor de goede tip die handpad ziet er goed uit ! Ik ga me nog een stuk verder verdiepen in het polijsten en behandelen voordat ik iets erbij ga kopen . De planning is om het nu gewoon bij het wassen met de gold class shampoo van meguiars Goede dag nog Johan

Als je auto schoon is lever dan al meer glans op dan een vuile auto. Maar wil je echt glans, dan heb je meer stappen nodig. Glans en diepte,komt meer naar voren door te polijsten. Ik weet niet waar je woont maar er is vast iemand die je wil helpen hierbij.

Hallo Ibiza. Dankje voor je reactie heb nu de auto compleet goed gewassen met meguiars gold class shampoo en ben nu al dik tevreden ik kom zelf uit Rdam dus wellicht als er iemand in de buurt zoi zitten maar ik denk niet dat ik ga polijsten ik vind het behaalde resultaat na een simpele was beurt met degelijke shampoo al een mooi resultaat opbrengen mischien nog even kijken voor een welbekroonde quick detail spray en voor de rest gewoon 2x per jaar met de hand in de was. Iedereen hartelijk dank voor de vele reacties het heeft me wel geholpen Met Vriendelijke Groet Johan