• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Peugeot 406 Coupe 1998

JRRM

Detailing trainee
7 aug 2017
2
35
De afgelopen dagen heb ik mijn daily commuter de Peugeot 406 Coupe in de zeldzame kleur 'Vert Lugano' eens goed aangepakt. De auto is nu 6 jaar in mijn bezit maar heeft nog nooit een machinale polijstbeurt gehad. Wel altijd handmatig gewassen, 1x per jaar gekleid en regelmatig een wax-beurtje gehad, maar ik begon me te ergeren aan alle kleine krasjes en swirls (waarschijnlijk is de auto in 19 jaar tijd nog nooit gepolijst geweest...) die er te zien waren. Voor mijn verjaardag had ik een DAP900v3 gekregen, dus tijd om aan de slag te gaan al vond ik het best spannend om voor het eerst machinaal aan de slag te gaan.

De auto is in 4 middagen aangepakt.

Donderdag:
  • Gewassen met Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo via de 2-emmer methode.
  • Velgen schoon gemaakt met goedkope Lidl velgenreiniger.
  • Auto afgespoten en daarna afgedroogd.
  • Auto gekleid met de Sonax - Xtreme Spray & Clay Kit, waarbij er na een jaar weer veel viezigheid vanaf kwam.
  • Na het kleien viel het mij op dat de auto nog steeds niet schoon genoeg was naar mijn idee, dus ik heb nog een keer de auto gewassen met de NXT shampoo en de auto afgespoten.
Vrijdag:
  • De auto machinaal gepolijst met de DAP900v3. Voor het grovere werk eerst de oranje Monello pad gebruikt in combinatie met Monello Raffini Mezzo. De meeste krasjes en swirls verdwenen na 1 hit (zachte lak?), maar aangezien de auto nog nooit machinaal gepolijst was, heeft het me een middag gekost om de hele auto te doen. Het resultaat was al veelbelovend!
Zaterdag:
  • Voor het fijnere werk de auto nog een polijstbeurt gegeven met de witte Monello pad in combinatie met Monello Raffini Finale.
Zondag:
  • De auto en de velgen voorzien van 2 laagjes Meguiars NXT 2.0 wax.
  • De ruiten gewassen met een simpele glasreiniger.
  • De banden ingesmeerd met Meguiars - Gold Class Endurance Higs Gloss Tire Protection.
To-do-list voor de langere termijn:
  • De blanke lak op de achterbumper begint op sommige plekken los te laten. Ben een beetje huiverig om er zelf met blanke lak overheen te gaan.
  • Veel steenslag op de motorkap. Veel puntjes zijn in het verleden al aangepakt met een lakstift maar aangezien de auto een nogal 'lastige kleur' heeft, is dit duidelijk te zien. Het beste zou een complete respray zijn van de motorkap maar prijstechnisch in combinatie met de leeftijd van de auto is het me dat (nog) niet waard.
Het resultaat:

detail_3.jpg


detail_4.jpg


detail_1.jpg


detail_2.jpg


detail_7.jpg


detail_6.jpg
 
Die staat er weer mooi op.
Kleine tip voor de toekomst, we zien hier graag bv een voor en na van de swirls of krasjes ☺️
Ziet er verder prima uit, glans is mooi op de auto
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
*Kuch* luxe platen *Kuch*

Super mooie 406 Coupé met een mooie zeldzame kleur! Wees er zuinig op, hier zijn er niet veel van!
 
*Kuch* luxe platen *Kuch*

haha! Je hebt gelijk, ergens staat het als een vlag op een modderschuit die gebutste plaat. Kennelijk heeft mijn auto een bijzondere aantrekkingskracht op trekhaken die in zijn achteruit mijn voorbumper 'aanraken'. Alleen in 2017 heb ik al twee keer een nieuwe kentekenplaathouder mogen halen omdat deze gebroken was en de plaat gebutst was. Gelukkig nog geen scheur in de bumper. Voorlopig doe ik het nog maar even met de simpele plaat.
 
Je hebt hem weer behoorlijk aan de blink gekregen. Ziet er netjes uit zo en een aantal zaken wat jij omschreef klonken mij wel bekend (steenslag en blanke lak) van de Corolla uit 2002.
Wat de kleur betreft: ik sluit mij aan bij @Soepergrover ... ;)