• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rook geur weg uit peugeot 406 coupé

Wat ik persoonlijk een zeer afdoend middel vind tegen met name rooklucht in een auto is "Fébrèze".
Via Google genoeg info over te vinden.
 
om in het algemeen geurtjes te verwijderen raad tante kaat aan om je asbak in de wagen te vullen met een mengsel van zout/maagzout eventueel aangevuld met badzout(omdat dit dan ook nog een geur afgeeft)
maar aangezien het hier snel moet gaan....ipv enkel de asbak te vullen zou ik een paar oude sokken(ZONDER GATEN WELTEVERSTAAN :party: ) te vullen met het hierboven genoemde mengsel en deze te verspreiden in de auto...baat het niet dan schaad het niet + het is een niet zo dure kost ook niet....

just try

en febreze kan idd ook helpen...alleen vind ik geen enkele febreze die geurloos is of lekker reukt...maar uiteraard is geur zeer persoonlijk, dus hup naar de supermarkt en gaan ruiken aan al die flessen :p
 
Sien en Marja truc: Een stofzuigergeurbuiltje in een van de ventilatieroosters leggen....:-b
 
Ter aanvulling op mijn vorige post: ik doel hier op de Febrèze Professional variant.
Zie ook bv. http://www.pgprof.com/belgium_nl/index.php?page=product&pid=37
 
al die 'truukjes' en middeltjes halen weinig tot niets uit, en maskeren ten hoogste een klein beetje gedurende enkele dagen.

In de zon met je airco vol aan hou je die stank niet tegen, sorry..... :confused:
 
Wat betreft de sinaasappel; een aantal kruidnagels in een hele sinaasappel steken en die laten liggen. Niet te laag prikken anders loopt het sap er aan alle kanten uit. Koffie vind ik een beter idee (werkt ook goed tegen stofzuiger luchtjes). Koffiebonen neutraliseren/calibreren je reukvermogen. Geen idee in welke vorm het beste in een auto kan worden toegepast... Misschien overdaadje doen ? beker koffie, koffiepads en koffiebonen erin leggen ??? Of draaf ik nou door ????
 
Je wilt een definitieve snelle oplossing, en je wilt geen ozon behandeling uitvoeren.
Ben je nou zo eigenwijs of hoe zit het? ik de tijd dat dit topic loopt had ik al 47 auto's definitief rookgeur vrij kunnen krijgen.

Waarom een Jut en Jul, Marja en Sien, of wat hun naam ook is, trucje?

Lekker heen hannessen met iets wat op termijn toch niet werkt, en dan hier weer komen klagen, dat de "yoghurt op de boterham doen, ff wachten en dan scheetjes laten in de auto om geur te neutraliseren" niet zou werken. Nee, hehe, logisch. Want er zijn beproefde snelle methodes. Natuurlijk werken enkele grootmoeders tips wel, maar lang niet allemaal.

Ozon kost niks. Amper stroom, amper tijd. Waarom dan moeilijk doen met 10 behandelingen koffieprut in de auto. Of sinaasappel.

Wat mijns inziens noooit geuren kan verhelpen IN bekleding etc. PLUS, ozon reinigt ook je airco systeem op de recirculatie stand.

Maar doe nog effe lekker doorvragen voor meer oplossingen, zodat je nog langer kunt wachten tot je auto rookvrij is.

Succes, en laat ff weten hoe je het gedaan hebt. Zodat ik het ook kan gaan doen. Verheug me er nu al op: lekker met tips aan de slag gaan, dagen achter elkaar herhalen, om hetzelfde te bereiken wat ik nu doen in MAX 2 uur. Auto afsluiten, apparaat erin, timer afstellen, wachten klaar.

[zeikmodus uit]
 
Een OZON kanon is iets wat super werkt.

Een paar weken geleden hebben we een Zafira A onder handen genomen waarin 500 eieren een rondvlucht door de auto hadden gemaakt.
Vrouw had zelf al allerlei huismiddeltjes geprobeerd om de stankt te verhullen maar niets hielp. Na 4 dagen mochten wij het oplossen dus alle stoelen en bekleding gedemonteerd en deze met de extractor gereinigd, maar zoals Bartr123 ook al aangaf : dat is echt niet afdoende om de stank kwijt te raken.

Na een volledige interieur behandeling hebben we het ozonkanon erin gehangen, alle ramen en deuren dicht gedaan, blower op standje 1 gezet en dit 24uur zo laten staan.
Na de 24uur de auto goed laten luchten (zeker een uurtje) en je ruikt er helemaal niks meer van.

Zo'n behandeling is vele malen goedkoper en effectiever dan alle die hulpmiddeltjes...
 
Ik wil mijn voertuig wel eens als testobjectief laten fungeren voor een review... Hangt nu al maanden een iets te extreme lederlucht in(de geur wou ik wel maar nu ruik ikzelf altijd naar leder.hehehe) en we zijn hier toch met zijn alle om op een zo simpel en goedkope manier ZELF alle problemen op te lossen? Dus ik vind dit topic wel leuk... ;) maar aan de zeurders dr zijn nog andere topics ook he. Sla deze gewoon even over.
 
Aquartz SoPure moet nog uitvoerig getest worden, maar is veelbelovend:

https://www.Carclean.com/product/AQuartz/SoPure__CleanAir__sprayer_120ml_AQCA120_101835
 
Heb de aquartzz SoPure nu in men eigen wagen aangebracht, ben benieuwd welk effect het heeft.