• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 406, bordeauxrood, 1999

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.568
173
44
Doetinchem
Het was alweer lang geleden dat ik lekker gedetailed heb... :s maar vandaag mocht ik weer,^^

Een collega had vrijdag een andere auto opgehaald, maar deze moest even gepoetst worden...

Zo zag de wagen eruit vanmorgen vroeg...
DSC_1505.jpg

DSC_1506.jpg

DSC_1490.jpg

DSC_1492.jpg

DSC_1493.jpg

DSC_1496.jpg

DSC_1499.jpg

DSC_1500.jpg

DSC_1501.jpg

DSC_1502.jpg

DSC_1503.jpg


Zoals jullie kunnen zien was er werk aan de winkel, vanmorgen om 7:00 uur begonnen aan deze klus...

Begonnen om alle naden, kieren, rubbers, sponningen met veel Meguiars APC (1:4) te reinigen icm een kwast, daarna alles naspoelen met veel water

Kentekenplaten verwijderd, klaar om te wassen. Gekozen voor de NXT shampoo icm The Bone. Overal zat eigenlijk een soort van groene aanslag, met hard wrijven ging het meeste weg...

Wat niet tijdens het wassen weg ging, heb ik verwijderd met Meg's blauwe klei en Last Touch. Dat kleien absoluut noodzakelijk is zie je hieronder :idee
DSC_1508.jpg


Na het kleien de wagen gedroogd met diverse microfibers, de wagen was klaar voor de testspot... een aantal combi's geprobeerd maar uiteindelijk gekozen voor de Poorboys SSR 2.5 met een Meguiars polishing pad (8006), dit gaf een mooi resultaat, niet alle krasjes of swirls zijn eruit maar voor deze klus was het voldoende...

Even een tip :idee : ik bekijk bijna nooit van tevoren een auto, meestal maak ik gewoon een vaste prijs maar dat doe ik vanaf vandaag nooit meer :schaam als ik bij deze wagen van te voren had geweten hoe de auto er aan toe was had ik de prijs minimaal verdubbeld !!!
Man wat kun je je hierop verkijken zeg! Gistermiddag zag ik de auto voor het eerst, mijn eerste indruk was redelijk positief, tot ik de deuren opende, de kofferbak opende wat een bagger zat hier verstopt!

Ook de lak was er veeeel slechter aan toe dan ik in eerste instantie in de gaten had... er was een of andere beun de beunhaas aan het spuiten geweest 8-o totaal geen glans, dit was na een rondje SSR 2.5!
DSC_1512.jpg

DSC_1513.jpg


Ook was er erg slecht afgeplakt...en voldoende overspray welke niet wegging met blauwe Meg klei
DSC_1514.jpg

DSC_1518.jpg

DSC_1520.jpg

DSC_1521.jpg


Afijn, na de SSR 2.5 vond ik het niet nodig om na te behandelen met een glaze of polish. In mijn ogen kun je met deze combi mooi finishen, wel heb ik na elk gepolijst deel de Last Touch er even bij gehaald en even gesprayed voor een reeel beeld...

Als wax heb ik gekozen voor de (roze) Smart Wax, een heel groot voordeel van deze wax vind ik dat als het in aanraking komt met water, het geen fluit uitmaakt!

De bandjes en al het rubber en exterieur kunststof heb ik behandeld met een padje en Meguairs All Season Dressing

De bescherming van de Smart Wax is dik in orde, en de lak word er echt superglad van! Hieronder is de wax aan het "curen"
DSC_1522.jpg

DSC_1523.jpg


Omdat de wax aan het curen was, kon ik verder met de binnenkant. Wat een werk zeg, daar heb ik me erg op verkeken eerlijk gezegd... normaliter zou ik meer aandacht besteden aan het exterieur, maar ik had ook een bepaalde tijdsdruk...

Het hele interieur heb ik als volgt behandeld, alle kunststof (dashboard, deurpanelen etc) insprayen met APC 1:4 en inwerken met een kwast, daarna zoveel als mogelijk wegzuigen met de extractor! en daarna weer afnemen met microfibers... dat het geen overbodige luxe was kun je hier zien...

DSC_1526.jpg

DSC_1527.jpg

DSC_1528.jpg


Na dit alles heb ik de matjes ook even onderworpen aan de extractor icm bijgeleverd schoonmaakmiddel, wat een fantastisch apparaat
DSC_1529.jpg


Tot slot nog wat "afters" ik heb een beetje zitten stoeien met het "F" getal op de camera, maar daardoor zijn een aantal foto's wel erg overbelicht... sorry daarvoor

DSC_1540.jpg

DSC_1548.jpg

DSC_1549.jpg

DSC_1552.jpg

DSC_1553.jpg

DSC_1554.jpg


Het was verdomd lekker om weer eens een dagje te detailen, ik wil me alleen nog meer verdiepen in de camera en diens instellingen voor mooie pics!

Thanx voor het lezen cq kijken van dit verslagje
 
SSr 2.5 schreeuwt normaal toch om nabewerking toch:weetniet

Verder is het wel ranzig te zien hoe de bruine drap van het kunstof afdruipt :-& rokers bak?

Anyway is hij er toch weer lekker van opgeknapt.


Klikkerdeklik voor wat pica tip's ;)
 
ThaBird zei:
SSr 2.5 schreeuwt normaal toch om nabewerking toch:weetniet

Verder is het wel ranzig te zien hoe de bruine drap van het kunstof afdruipt :-& rokers bak?

Anyway is hij er toch weer lekker van opgeknapt.


Klikkerdeklik voor wat pica tip's ;)

Ik heb meerdere malen SSR 2.5 gebruikt en veelal zonder nabewerking in de vorm van SSR 1 of DJ Lime Prime of soortgelijke producten, en het resultaat vind ik keurig. Wellicht licht het ook de combi, ik heb nu een polishingpad van Meguairs icm SSR 2.5 gebruikt...

Het betrof inderdaad een rookhok ;)

Thanks voor de link, erg interessant!
 
finishen met 2.5 is op een donkere kleur vaak te grof. Op een lichte auto zou het kunnen. Maar niet aan te raden. Ik heb het een keer gedaan. Kon de week erna weer aan de slag...