• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van Bordeauxrood naar donkerblauw

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Goedenavond heren,

Na 2,5 jaar neem ik afscheid van mijn huidige Golf 3. Deze wordt vervangen door een Golf 4 die in veel betere staat verkeert qua lak.
Na interesse in 'professioneel' poetsen heb ik een shitload spullen aangeschaft.
Nu ben ik benieuwd of het huidige spul wat ik wel het juiste resultaat geeft.
Ik heb nog geen foto's van de auto's zelf geupload dus zal even de lakken vergelijken voor jullie:

De oude auto:

27y3k78.jpg


De nieuwe auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

(Image courtesy of Google Images ;) )

Qua wassen ga ik geen probleem hebben. Wel heb ik vragen over de cleaner, sealant en de wax.

Huidige cleaner is de paintcleaner / polish van Meguiars
White Diamond zat hier ook nog tussen (wellicht moet die vervangen worden?)
Sealant is EX-P van Poorboys World.
Wax is (wisselend) Natty's Paste Wax (witte uitvoering) of Step 3 Wax van Meguiars.

Tussen de 'grote' beurten door breng ik 2-wekelijks DoDo Juice Need for Speed aan waar ik zeer tevreden over ben.

Zijn hier wellicht betere producten voor te krijgen voor de kleur blauw?

Verder nog een vraag omtrent iets waar ik me nog niet in verdiept heb:

Wat is het beste te gebruiken voor de velgen? Ik lees veel stories over Iron-X. Ik krijg nu voor het eerst velgen (2e auto pas) dus wil deze wel in topstaat gaan brengen. De Golf IV moet in perfecte staat blijven verkeren.

Iron-X om de velgen schoon te krijgen, een velgenborstel, een borstel/kwast voor de wielbouten, velgencleaner (welke?) en eventueel wax voor de velgen.

PS. Foto van de oude collectie hieronder te zien. Inmiddels aangevuld met Meg's Glass Cleaner, Poorboys EX-P, DoDo Juice Born to Be Mild en Need For Speed

ip1rvr.jpg