• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met festool 80.02 ?

Gebakmans

Detailing addict
2 jun 2012
6
60
Hallo ,

Ik heb voor het polijsten momenteel een excenter van Flex. Heerlijke machine. Nu zou ik voor de kleine , lastige hoekjes het liefst gaan werken met een 80 mm pad. Die kan helaas niet op de flex. Nu zit ik te twijfelen om een festool 80.02 er bij te kopen of gewoon een Flex rotary met een kleine backing plate. Iemand goede tips?

Persoonlijk zou ik er een paar euro's bij leggen en de Festool SHINEX RAP 150 FE kopen.
Deze heeft een hoger vermogen, ligt lekkerder in de hand, lichtgewicht enz.

Ik gebruik zelf ook de Shinex en heb daar een kleine backingplate voor, geschikt voor de 4 inch spot buff pads.

Technische gegevens RAP 80.02E:
Opgenomen vermogen 500 W
Onbelast toerental 750-2300 min-1
Poetssteunschijf Ø max. 80 mm
Toerental 750-2300 min-1
Gereedschapspindel M14
Gewicht 1,6 kg

Technische gegevens SNHINEX RAP 150FE:
Opgenomen vermogen 1200 W
Onbelast toerental 400-2100 min-1
Poetssteunschijf Ø max. 150 mm
Gereedschapspindel M14
Gewicht 2,1 kg

Ik heb ook een Shinex RAP150 en die gebruik ik ook vaak met de spotbuff pads.
En Patrick heeft helemaal gelijk,wat een topmachine is dat zeg! :love

nicknameless zei:
Hij heeft dus al een excenter en/of D/A. ;)

En nu kan ie gelijk hologramvrij eindigen ook ?

Als het toch voor de kleine stukjes is , zie ik er geen graten in waarom het persé een rotary moet zijn .

Volgens mij kan je dan beter voor een kleinere machine+ plaat gaan en speciale mf-pads aanschaffen....

Maar ieder maakt zijn keuze natuurlijk , ik probeer alleen maar te helpen in de zoektocht (en kijk ook naar de prijs :-" )