• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iichels zwarte Polo - full detail - pre-flight check

Goed bezig, kerel! :p

+1 voor de eerdere reacties; Je denkt bij de eerste keer polijsten al snel; ''Oooooh, dit valt allemaal wel mee!'' ... gevolgd door; ''Hmmm... Ik had meer willen corrigeren''. ;) Al doende leert men en de feeling hebben is al een grote stap.

Tot nu toe een dubbel gevoel
Positief want de lak was erg slecht, dof veel krassen en steenslag. Dat is een hele stap beter geworden en alle moeite heeft zeker effect.
Negatief want ondanks de verbetering blijven er wel wat krassen in zitten.

Ik ben al helemaal verbaasd dat je jouw betonlak, lijkt mij, überhaupt gecorrigeerd kreeg met een DAP + medium combi. :p
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Yep, ik lees vaker dat de VAG lakken behoorlijk hard zijn. Helaas heeft mijn autootje ook best een aanwezige 'sinaasappelhuid'.

Waar ik rekening mee probeer te houden is wel dat de auto op veel plekken niet z'n originele lak meer heeft. O.a. het R-Line pakket is nooit op autos met unilak zwart geleverd (de Polo Bluemotion) dus beide bumpers en de dakspoiler zijn overgespoten.
Daarnaast is de linker voordeur en linker voorscherm gespoten na een schade.

Vandaar dat ik het een beetje voorzichtig doe. Monello Veloce en een gele pad kan altijd nog :)
Eerst maar eens wat gevoel voor het hele gebeuren krijgen. Oefenen oefenen oefenen.... en lezen lezen lezen maar dat komt helemaal goed.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Nou, het zit erop, de buitenkant.

Mijn rapport:
Het is gelukt.

Mijn uitgebreide rapport:
Het is gelukt, het ziet er goed uit, ik heb al plannen voor een volgende 'beurt' (meer cut, meer polijsten, andere producten) en je ziet eruit als een idioot als je om 23:00 's avonds met een wattenschijfje nanolex glascoating op je voorruit staat te wrijven.

Zo! Wát was dat intensief maar ook verschrikkelijk leuk! Ik ben erg tevreden met het resultaat!
 
je ziet eruit als een idioot als je om 23:00 's avonds met een wattenschijfje nanolex glascoating op je voorruit staat te wrijven.

Hoop wel dat de temperatuur niet te laag lag tijdens het aanbrengen? Ik hen recent ook deze coating aangebracht, maar de volgende dag was er 0,0 werking. (Te koud bij applicatie)
 
Goeie! Wel aan gedacht, mijn aliexpress thermometer zei 11 graden voor het oppervlak dus het is ergens tussen -10 en +30 graden geweest. Het sneeuwt hier op het moment dus binnenkort gaan we het zien... :)
 
Mooi resultaat hoor en dat zeker voor de eerste keer machinaal.
Het is echt een kwestie van gewoon doen en proberen en kijken wat er gebeurt
De eerste keer deed ik maar wat zoals ik het gelezen en gezien had.

Na een aantal keer ga je begrijpen wat je machine pad en polijstmiddel doet.
Elke keer word je beter en word het resultaat steeds mooier.
 
Zoals gezegd is ie helemaal klaar. Ik heb, voor m'n eigen gemoedsrust, een 2e laag wax erop gezet, een laagje Dodo Juice Black Widow op de horizontale vlakken (motorkap, dak, achterspoiler).

Omdat ik niet helemaal 100% tevreden was (lees: ik veel te hoge verwachtingen had) heb ik de motorkap 50/50 gedaan waarbij 1 helft gelaten is zoals het was (mezzo+oranje/finale+wit/lime prime plus+groen/SN hybrid), de andere helft is gedaan met veloce+geel, finale+wit, lime prime plus+groen, SN hybrid) en daarna beide afgewerkt met Black Widow.

Zodra de auto een keer goed in de zon staat ben ik benieuwd naar de verschillen.

De lak is iig wel superglad en glanst erg mooi.

Nu eens verdiepen in het onderhoud van de waxlaag :)
Wat ik zelf denk:
- Regelmatig wassen met een lichte Gyeon foam, daarna wassen met Dodo Juice Sour Power of Gyeon Bathe+

Eventueel zijn er geloof ik nog trucjes met wetcoat en/of detailing sprays maar daar weet ik het fijne nog niet van.

Ik zal eens wat demi water erop gooien en fotos maken van de beading.
 
Goee bezig, @iichel :p

Ik verwacht dat je op de motorkap geen verschil gaat zien tussen de verschillende stappen. Polijsten + glaze + twee waxen zal genoeg correctie hebben gehad én dichtgesmeerd zitten. ;)

Handwas en daarna een shampoo met toevoeging is inderdaad een prima optie. Waar ik zelf erg tevreden over ben is het foamen van Bathe+, ná het wassen met een normale shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: iichel
@Kees-sw Heb je dat mf-wasmiddel van Poorboys (tyohoon?)? Daarmee heb ik laatst een pad waar Fusso mee was aangebracht schoongemaakt, waar dat niet lukte met Dreft of de padcleaner van Poorboys (Tornado).

Beetje warm water in een emmer met wasmiddeld, goed inmasseren en een paar uur laten staan. De pad is weer als nieuw.
 
Nieuwe pad kost niet zoveel idd, maar ik wil ook nog wel eens alleen een motorkap of alleen een deur waxen en dan kan het aardig in de papieren lopen als je steeds een nieuwe moet pakken.
 
En is jou wax-padje nu ook lekker zwart?
Dat was namelijk mijn ervaring met DDJ Black Widow; kreeg de pad niet meer kraakhelder schoon, ook niet met Dreft......
hij heeft idnerdaad nog een zwart tintje maar deze gebruik ik de volgende keer gewoon weer voor de black widow. iedere wax z'n eigen pad.