• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IJskrabber

Sprayen met ruitenontdooier is de veiligste manier om geen krassen te krijgen op je glas. En daarna met een raamwissertje wegvegen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Naast een sprayer gebruik ik een krabber met een messing stripje erin. Geen krassen en beste resultaat bij ijzel.

Het beste: een standkachel met timer van Webasto. Zowel je motor op temperatuur als je ruiten ijsvrij. Een genot om ochtends in te stappen.
 
Met Messing geen krassen is ongeloofelijk veel geluk
+1 voor de oplossing van GMToyota
Ruit schoon houden en een coating erop, dan hecht het ijs minder
 
RedCat;n406629 zei:
Met Messing geen krassen is ongeloofelijk veel geluk
+1 voor de oplossing van GMToyota
/QUOTE]
Helemaal geen ongelooflijk veel geluk.
Ik kan dit wetenschappelijk onderbouwen. Hardheid van materialen wordt aangegeven in o.a. Mohs en Brinell.
Glas is veel harder dan koper of de legering messing. Juist door het dunne stripje koper/messing kunnen hier geen vuildeeltjes tussen komen die de ruit wel kunnen krassen. Zoals zanddeeltjes.
Dit soort krabbers bestaan al tientallen jaren.
De avond ervoor een stuk karton of een isolatiedeken aanbrengen helpt ook veel.
De coating lijkt mij wel een goede. Hecht dan minder en het antivries wil ook wel wat vettige gloed achter laten.
 
Klopt! Een ijskoude en keiharde kunststoffen ijskrabber kan véél meer schade aanrichten dan eentje met een messing blad. Klinkt vreemd maar is echt zo.
Daarnaast is het toch altijd veiliger om even te sprayen en het dan met een wisser te verwijderen. Better safe than sorry....
 
Met een goede ruitencoating kun je het 9/10 keer gewoon met de wisser weghalen.
voor de overige keren gebruik ik De-icer van autoglym
 
Find what you like and use it often, voor mij geen messing meer
Een braam of niet vlak houden en je hebt ellende
Maar wie er bij zweert, lekker doen ....
 
Met de wisser weghalen is sowieso een slecht plan, je wissers gaan daar stuk van.
Zijn er ook de-icers die niet vettig zijn? Heb het al eens een paar producten geprobeerd maar die zijn zo vies als wat.
 
raamwissertje =
Carel%20Lurvink%20Raamwisser%2035cm%20alu%20plast.%20huishoud%20kwaliteit%20559.jpg
. Geen slecht plan hoor, werkt goed.

Volgens mij zijn alle de-icers wel vettig. Maar de tip is om niet teveel te sprayen, minuutje wachten tot het ijs 'oplost' en dan pas wissen. Je ruit is dan wel vies, maar dat is de rest van de auto ook met dat weer. Je kan wel door de ruit heen kijken, dat is wel weer het pluspunt. :D
 
neem Nanolex Ultra Glass Sealant, deze is bestand tegen oplosmiddelen en alcohol...
Ruitenontdooier zal dus ook zeer weinig tot geen effect hebben op deze coating :)
 
Skippie;n406670 zei:
Met een goede ruitencoating kun je het 9/10 keer gewoon met de wisser weghalen.
voor de overige keren gebruik ik De-icer van autoglym

Dan ga ik die ook bestellen en proberen.
Zeker met nattig weer zit er altijd zand / zout op de ramen (ook opzij dus) en ijs eraf krabben heeft mij al een paar flinke krassen opgeleverd.
Meer ervaringen met andere produkten?
 
Ik had vorig jaar altijd een sprayfles binnen staan met daarin water + ruitensproeiervloeistof (uiteraard winterspul). Opsprayen, even wachten en je kon het zo wegvegen met de ruitenwisser.

Inmiddels heb ik weer een auto met standkachel dus bij wakker worden druk ik op het knopje op de afstandsbediening naast mijn bed en wordt het interieur gedurende een half uurtje warm gestookt. Geen vochtige of dichtgevroren ramen meer voor Pakkie. Daarbij is het ook nog eens heerlijk warm in de auto dus hoef ook geen jas aan. Eenmaal zoiets gewend wil je eigenlijk niet anders meer.