• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik begin graag klein.

romeodelta

Detailing rookie
6 mei 2009
81
7
Zo net ff mijn Ferrari gepoetst :-" w^^w

P1040739.jpg


P1040740.jpg
 
Is dit zo een auto-tje die je momenteel bij de shell kan sparen?

Die fles ex zal wel leeg zijn na deze monsterklus:grinning:
 
:)^ Bedankt voor de reacties mannen. Het interieur, velgen en banden heb ik nog niet gedaan:D
De motorkap en achterkant voorzichtig met een doekje, de rest met wattenstaafjes ingepoetst en uitgepoetst.

En nee, dit soort modellen krijg je niet bij de Shell, dan moet je wel heel erg veel tanken.
 
Een klein beetje liefhebber kan zien dat geen weggeef modelletje is. Kijk eens naar de verhoudingen en de detailering. Schitterend model!
 
Dank je LB, het is inderdaad een schitterend model.

Heb deze gekocht omdat ik deze modellen uit de begintijd van de Formule 1 geweldig vindt.
Dit is de 500 F2, met dit model werd Ferrari in 1952 voor het eerst wereldkampioen sinds de start in 1950 van Grand Prix wedstrijden. De motor was een 4 cilinder lijn 1985cc met 195pk. Het model op de foto is de auto van Mike Hawthorn die in 1953 de GP van Reims op zijn naam schreef.

Voor de liefhebber nog twee foto's. (Scenic) Model Ferrari 500 F2 van EXOTO :)^

P1040741.jpg


P1040742.jpg
 
Prachtige detailering en zit ook mooi in de lak. Niet te geloven hoe mooi het blok gedetaileerd is. Erg zuinig op zijn!
 
Duidelijk gevalletje van te heet gewassen :D

Maar wat een details van zo'n model! ;)


En glimt lekker ook :)
Zo'n waxlaagje blijft binnen vast wel een tijdje zitten.
 
Na dit kleine model ben ik wat groter gegaan. Ik hoop zo in kleine stapjes te komen tot het echte "grote" werk.:roll

Ben begonnen met een blauwe pad met wat Monello finale omdat ik dacht dat dit wel zachte lak zou zijn.
Kreeg niet alle krasjes weg. Toen een witte pad met de monello mezzo. Dit ging beter, en op een gegeven moment zat ik door de lak heen (gestanste streep in motorkapje:-" ). Ben geeindigd met een laagje EX van PB. Bandjes dit keer wel gedaan met Meguiars tire gel. Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben zodat ook de trapauto van je zoontje geen problemen geeft.rofl

Voor:

P1040747.jpg


Na:

P1040748.jpg


P1040751.jpg

P1040749.jpg


groeten meuh