• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik haal niet het gewenste resultaat, wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Gradus , Als je het nu allemaal zo goed weet, doe het dan goed en laat foto's zien van een top resultaat. Maar ga niet mensen hier afzeiken die wel de ervaring hebben en je willen helpen.

En ga anders raad vragen op het forum van het bedrijf waar je een link van had neer gezet. of hebben die soms geen forum?

Ik schat zo in, dat ie daar geen hulp meer krijgt als ie zich daar net zo gedraagt.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
volgens voorschrift zou je met de dap900 alle plekken die gepolijst zijn 3 keer over moeten doen. en dat voor elke laag, dat het product niet werkt kan ik niets aan doen. rommel
Heb eens een flesje van 11 euro gekocht met de hand ingewerkt & uitgewerkt, en dat in 60min 1 laagje maar! Monello heb je 4 flesjes nodig 4 lagen
dus wie dan nog zegt dat monello goed is.. vul maar zelf in waar je in gelooft. ik heb gedaan wat ik moet doen, ik heb gedaan zoals ik het moet doen.

Niet lullig bedoeld, maar zou je misschien je werkwijze nog iets beter kunnen toelichten? Ik kan hier niet echt chocola van maken, maar ik ben wel benieuwd wat je nou eigenlijk aan het doen bent.

Als ik dit lees denk ik dat je bedoeld dat je met Monello altijd in 3 stappen moet polijsten (Veloce - Mezzo - Finale)? En dat heb je met de machine gedaan, maar dat had niet het gewenste resultaat. Daarna heb je een ander polijstmiddel gekocht, dat heb je met de hand verwerkt en dat had wel het gewenste effect? En toen heb je nog 4 flesjes (verschillende producten?) van Monello gebruikt om 4 lagen? aan te brengen, maar dat had ook niet het gewenste resultaat?
 
* legt de telefoon aan de lader, pakt een fles cola erbij en een zak popcorn. Dit wordt een leuke avond...

On-topic. @Gradus, neem mijn tip van harte aan: ga jezelf inlezen, ga filmpjes kijken enz. want tegen de schenen schoppen van enkele ervaren forumleden terwijl ze je graag willen helpen, wordt niet erg op prijs gesteld.
 
k verwacht van een polijst dat diepe krasjes & lichte krasjes weg gaan, de lak hersteld zal worden, en een nieuwe glans look aan mijn auto zal toevoegen.
Wie heeft er op dit forum ervaring met ernstig beschadigde lakken zoals diepe krasjes en heeft deze met een polijst verwijderd

Ik bak hier maar weinig van...

Je verwacht dat een polijst diepe krasjes en lichte krasjes weg haalt.
Ok dat doet het ook ongeacht welk merk je gebruikt, maar zoals altijd maak je eerst een test spot om te kijken welke combinatie het best resultaat boekt er bestaat geen "wonder" polijst.

Je verwacht ook dat het de lak hersteld.
Dit is helaas onmogelijk polijst kan de lak niet herstellen wel corrigeren.

Je wil een "glans" look ( waarschijnlijk bedoel je "wetlook" )
Dit kun je ook krijgen door goed te polijsten en af te schalen en het daarna af te toppen met een goede wax.

Al met al is polijsten een kwestie van oefenen en ervaring, geen enkele lak is het zelfde en geen enkel product is het zelfde.
De een zweert bij a de ander bij b maar het eind resultaat zal het zelfde zijn.
Pak je een rotery dan is de correctie snel te zien maar dan nog (uitzonderingen daar gelaten) werk je het af met een Da voor
het beste resultaat.

Conclusie : Voor het beste resultaat kun je geen tijd inplannen, het duurt zolang het duurt voor je bereikt wat je wil.
 
@Gradus ik denk persoonlijk dat toch veel forumleden je al op de goede weg hebben gezet. Lees de topics eens rustig door en probeer dit in praktijk te brengen.

Overigens vraag ik mezelf wel af of je net zo veel geduld hebt als dat je lontje kort is, want dan ben ik bang dat je nooit het gewenste resultaat gaat behalen.
 
volgens voorschrift zou je met de dap900 alle plekken die gepolijst zijn 3 keer over moeten doen. en dat voor elke laag, dat het product niet werkt kan ik niets aan doen. rommel
Alleen al hierom is het duidelijk dat je nog onervaren bent. Het is een richtlijn, een startpunt en geen garantie of zekerheid.

Graag normaal reageren anders gaat het topic dicht en zijn we snel klaar.
 
Volgens mij is dit gewoon één grote grap? Precies zoals gepland krijgt hij reacties en mensen op stang gejaagd. :D

Zo niet, dan vraag ik mij af hoe zo'n persoon kan functioneren buiten zijn eigen wereldje.

@Dibbuz , ik denk dat het verstandig is om dit topic maar gewoon te sluiten? Het heeft niets bijgedragen, behalve dat wél leergierige mensen nog wat hebben kunnen opsteken van de nuttige info.
 
We proberen op dit forum (al jaren) iedereen te helpen die geholpen wil worden
Niet door iemand af te breken maar wel door ogen te openen, te verduidelijken
Daarom is de reactie van Dibbuz er een die voor veel beginners waardevol is

Als iemand denkt dat hij zelf alles goed doet, dan wordt het heel lastig en soms onmogelijk
Vooral als de producten wel juist zijn en tot goed resultaat kunnen leiden.
 
Of hij is flink aan het trollen of, hij is behoorlijk poëtisch/filosofisch van aard.

"Alsof ik onervaren ben
Alsof ik niet in Nederland ben"

Zo diepzinnig zijn we al jaren niet geweest op dit forum.
 
En zoals ie zelf in z'n voorstel topic zegt:

Dus ging ik verder op de hand wat ook super goed werkt. Indien je goede producten gebruikt
Een bekend gezegde: het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker... :rolleyes:

Dus zal ik vandaag een dap900 bestellen en opzoek gaan na het stappenplan van a tot z
Of er overheen gelezen óf gewoon niet gelezen...:rolleyes:
 
Close en Exit lijkt mij het beste gezien de eerdere respons.
( ben wel met RedCat eens dat al jaren gepoogd wordt om tot beter resultaat te geraken, echter zijn er helaas gevallen waar tegen de beste reply's geen resultaat zullen behalen )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.