• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik haat een voetbal!!

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Aan het eind van de middag werd ik er door een collega (ja, ik heb gewerkt vandaag ...) op gewezen dat er een voetbal op m'n auto terecht was gekomen. Stil vloekend liep ik naar buiten, maar kon door de schaduw en de weerspiegeling niets waarnemen. Eenmaal thuisgekomen kon ik enkele lelijke woorden niet meer onderdrukken. Grote schrikken sloegen mij om het hart: krassen!! :eek: ]-0

Nu was ik toch al van plan de auto te wassen (met dank aan de vogels), dus gelijk maar even doorgepakt.

Duidelijk toch?!
DSCN3499.jpg

DSCN3500.jpg

DSCN3501.jpg


In gedachten al weer denkende wanneer de auto naar de spuiter zou moeten, daarnaast mijn mogelijk bezoekje aan de (ouders van) de veroorzaker morgen en zijdelings denkende aan de PRO900, na het wassen en kleien met Poorboys klei toch maar even kijken hoever ik zelf zou kunnen komen met de DAP. Je kon ze wel voelen en vooral ook goed zien, maar gelukkig geen nagel in steken. Dat bood dus enige hoop.

Na 1 pas met Mezzo op een witte pad, DAP standje 6
DSCN3512.jpg

DSCN3515.jpg


Nog niet alles was weg. Je moest wel goed kijken, maar met de Brinkmann waren er nog rechte krasjes zichtbaar. Een tweede pass deed niet zoveel extra, daarom maar 'iets' grover: een pass met Mezzo op oranje pad, DAP standje 5. Dit bracht wel wat ik verwachtte. Een pass was voldoende
DSCN3517.jpg


Daarna afgebouwd met Finale op een licht groene pad, DAP standje 5
DSCN3518.jpg


Tijd om verder af te werken had ik niet meer. De krassen waren gelukkig weg, daar was het me om te doen. Het dak moest sowieso nog onder handen genomen worden. Snel nog even met QD+ erover heen. De rest van het dak is waarschijnlijk absoluut waxvrij :grinning:

Nog even een paar na foto's:
DSCN3519.jpg

DSCN3520.jpg


Met een voldaan gevoel - ook over de Monello's op de harde Corsa lak - alles weer opgeruimd. Alsof er niets was gebeurt.
Bedankt voor het lezen! ;)
 
WTF....
Je zal het maar aantreffen Martin,gelukkig heb ik hier geen voetballende kinders in de straat,er vliegt af en toe wel eens een bal achter mn huis over de schutting van de buurkinderen,maar daar maken mn honden dan weer korte metten mee...
Wel een pluspunt dat je het op een relatieve manier terug strak kon krijgen.
 
Goed dat je het weer netjes hebt kunnen krijgen.
Toen ik net je eerste foto's van de krassen zag, dacht ik niet dat dat met een DAP op te lossen zou zijn.
 
Pfiew dat zie je niet graag op je lak. Gelukkig waren de krassen niet al te diep en heb je ze er mooi uit gekregen! :cool:
 
het ergste is: de 'overburen' o pde zaak wonen in een dijkhuis dat uitkijkt op een grote fabriek old school style, met een afgesloten parkeerterrein. Daar stond dus mijn auto. Het stuk dijk loopt dood, dus de kinderen kunnen daar spelen, maar het is geen speelterrein.

In de achtertuin vliegt ook geregeld een bal over de schutting. Volgens mijn buren moet ik dat maar gewoon vinden (buurjongen is 12!), ook als ik in de tuin aan een goed glas wijn zit. Dus knikker ik de bal ook gewoon terug, boven op hun barbeque :D :-"

Aan de voorkant is er een doorgaande straat, daar gelukkig geen voetballen ;)

Ik had ook niet verwacht het weg te krijgen met de DAP. Maar met de gedachte dat in het ergste geval het dak opnieuw gespoten moest worden, gewoon maar de DAP gepakt om te zien of het iets zou uitmaken.
 
Waar zouden we zijn zonder DAP en Monello?? :weetniet
Maar het blijft schrikken als je zulke krassen aantreft.
 
Wow ziet er weer netjes uit...

Erg klote dat sommige gewoon alleen respect hebben voor hun eigen dingen....
 
Nou DKBM, dat zal zeker schrikken zijn geweest.
Een tweeledig gevoel levert dit op, de eerste gedacht dat dit een gevalletje "spuiter"zou worden en de tweede gedachte dat je ontzetend blij zult zijn met je DAP, dat dit i.c.m. Monello weer helemaal opgelost is.
Mooi resultaat en weer een hartverzakking van je afgeschud.
 
Fijn dat je de schade kon verhelpen...

Een dag voor ik de Audi ging inruilen, schopte mijn buurjongens ook een bal tegen de wagen aan, ook allemaal krasjes }:)w toen ik de Flex met witte polishingpad en Mezzo tevoorscijn haalde verdwenen de meeste krassen ook wel...

Ik blijf erbij dat de ouders hun kinderen dit al bij moeten brengen, als je wil voetballen ga je lekker naar een voetbalveldje in de buurt. Dat moest ik vroeger ook al :ja en vaak is het zo dat de ouders van de kinderen die dit veroorzaken ook geen bal om hun auto geven, zo ook bij ons naast. Laatst stond de buurman de auto te wassen, wat sowieso al uniek is, normaliter gaat hij door de wasstraat, met een schuurspons en JA met de GROENE kant 8-o ... Even vogelpoep weghalen was zijn reactie :D

Ze rijden nu met een aantal schuurplekken rond en dat interesseert ze ook niets... :roll
 
Ach... ik heb dit verhaal al vaker verteld, 100/200 meter bij mij vandaan zijn voetbal/speelveldjes, ruimte genoeg om te voetballen of wat dan ook, maar nee de kinderen aan de overkant bij mij moeten zo nodig in de straat voetballen die aan beide kanten vol geparkeerd staat met auto's. Heb ook al een paar keer schade gehad aan mijn Opel door een voetbal, helaas zag ik het iedere keer pas later. Telkens als ik een voetbal hoor bij mij is straat dan gaat mijn stressnivo al weer omhoog ]-0
Het interesseert ze helemaal niets, de kinderen niet, de ouders ook niet.... De laatste keer moest ik het 3 keer vragen of ze ergens anders wilde gaan voetballen, dat dedez ze niet, de bal kwam in de tuin van de buren waar ze niet bijkonden, ik denk... he lekker rustig, vervolgens hoor ik een ander geluid... zijn ze met een harde frisbee aan het gooien! Heb de kinderen echt voor gek verklaard en ben flink te keer gegaan.
Zij naar hun vader, klagen dat ze niet mogen spelen van mij in de straat, wat zegt pappa?? Niets van aantrekken, ga maar lekker spelen hoor! Tot zover ouderlijk toezicht..

Inmiddels was de halve straat het bij zat en zijn ze inmiddels door de woningbouw/wijkagent aangesproken en mogen ze niet meer voetballen in de straat en dat gaat gelukkig goed nu, geen kapotte planten meer in de voortuinen e.d. Het is natuurlijk van de gekke dat het zo ver moet komen. Als ze nu echt geen plek hadden okay, maar 200 meter verder hebben ze plek genoeg!
 
hier voetballen ze naast de auto's/mijn auto..

ik laat ze lekker gaan, ik weet het, zonde als je een bal tegen je auto krijgt o i d, maar jongen wij zijn toch ook allemaal jong geweest..

ik zou ook schrikken van de schade als ik het zou hebben, maar het is al weg gedapt..

ik laat die kid's lekker genieten.. dan maar een krasje o i d op de wagen..

vind het belangrijker dat die kinderen lol hebben.. ik vind kwaad worden op kinderen iets ver gaan. maar dat is mijn bescheiden mening
 
Ik woon tegen over een kinderschool... En ik kreeg altijd zwaar op mijn flikker als ik ging spelen waar auto's stonden... Dat moest ik maar op een speciaal aangegeven plek doen (zoals het school terein)

Tegenwoordig gaat de "lol" van veel kinderen te ver...
 
Zoals ik al zei Aron, als er geen ruimte zou zijn waar ze konden spelen dan heb ik er iets minder problemen mee, maar 100/200 meter verder hebben ze meer dan ruimte genoeg en kunnen ze spelen en voetballen totdat ze er bij neervallen (ik heb het hier over een ruimte van ruim 2 voetbalvelden groot in totaal, verdeeld in verschillende stukken), Nee, dan gaan ze uitgerekend tussen de auto's voetballen.
Toen ik jong was mochten wij van onze ouders ook niet voetballen/spelen in de straat, aan het einde van de straat was ook een groot speelveld en een heel groot (school)speelplein...

Ik ben pas kwaad geworden nadat ik ze eerst een paar keer vriendelijk gevraagd had of ze ergens anders wilde gaan voetballen, in ieder geval niet in de buurt van de auto's, waarop ik een beetje achterlijk werd aangekeken en de vraag kreeg waarom?? Na de uitleg waarom gingen ze vrolijk verder... daar wordt ik pisnijdig van en tekent een beetje het gebrek aan respect wat de meeste kinderen/jongeren tegenwoordig hebben, en dat heeft weer voor een groot deel met de ouders te maken....
 
oo oke, tegenwoordig hebben ze hier weinig tot niks meer.. alles word proppie vol gebouwd!

en indd kinderen van tegenwoordig hebben een hele grote muil.

en tegenwoordig ook allemaal een telefoon met mp3 speler heb ik zelf reeds gemerkt
 
Inderdaad Wim. Jouw auto zal hen een zorg zijn, zolang je hun auto (of die van de ouders) maar niet beschadigd. :|~* Mijn buurjongen hoeft ook niet in de tuin te voetballen: groot schoolplein aan de overkant van de straat. Zoals eerder gezegd: hij is 12! Maar moeders vind oversteken te gevaarlijk. Ik zou zeggen: leer hem fatsoenlijk oversteken ipv de planten en glazen wijn in mijn tuin te vernielen met weer een overvliegende bal. Is het ventje nog een peuter, tja, kan gebeuren, maar van iemand die bijna naar de middelbare school gaat, mag je toch beter verwachten! En helemaal van de ouders! Want die zijn doorgaans de vrijbrief voor het gedrag van hun kroost.

Toen ik klein was, woonde ik in een woonerf. Dan weet je dat er een bal tegen je auto kan komen, maar er werd ons ook geleerd dat we voorzichtig moesten zijn met andermans spullen en bij voorkeur niet te spelen bij andere auto's. Velden en schoolpleinen genoeg waren/zijn er in de buurt. Liep je 100 meter, kon je trappen wat je wilde. Kon je niets vernielen en hoefde je ook niet met hangende pootjes bij de buren aan te bellen met de verontschuldiging dat je iets van hen beschadigd had.

Bovenal ben ik blij dat de krassen in elk geval weg zijn. En dat het tevens redelijk snel en gemakkelijk ging. :party:
 
Tja Martin je moet maar zo denken:
jij weer een stukje top werk kunnen showen, auto weer tiptop en de vogels kunnen nog even langer door fladderen ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen