• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik krijg de swirls niet uit mijn BMW E46 (MY 2000) met de DAP500 en SSR2.5. Wat nu? SSR3?

Bob O.

Detailing rookie
16 aug 2009
10
0
Jongens,

Ik heb een BMW E46 323ci cabrio uit 2000 in de kleur topazblau. Lang geleden heb ik de auto gepoetst volgens het hele stappenplan(poorboys) met de dap500. Ik heb de SSR 2,5 gebruikt en de oranje pad. Met het resultaat was ik opzich wel tevreden, want hij was weer lekker blauw, en hij glimde als een hondenkeutel in de manen schijn. Maar toch heb ik de swirls er niet uit gekregen en dat zit me niet lekker. Dus ik heb de volgende vraag/probleem.

* Gebruik ik de Dap500 op de juiste manier? Zetten jullie veel kracht op de machine of laat je de machine rustig over het paneel gaan (zonder zelf kracht uit te oefenen? Hoelang behandelen jullie een paneel ongeveer?
* Moet ik soms de SSR 3 met gele pad aanschaffen? Want ik heb volgens mij weleens gelezen dat BMW harde lakken heeft.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
 
Niet alles zal de eerste keer lukken en zal wat meer geduld nodig hebben ( lees meer rijd/ervaring ).

Denk dat je beter de Monello lijn erbij kan halen.En mischien de gele pad erbij.
 
Een vriend van mij die zelf een BMW M535 rijd, die kocht die auto, maar vol met swirls. Lak was zo hard dat hij met de dap500 en gele pad met Ultimate Compound(hele zware combinatie dus), niet alles eruit kreeg. Hij heeft toen erg lang over de motorklep gedaan en als nog was het niet weg. Toen heb ik samen met hem zijn bmw gedaan, ik heb een dap900...toen met gele pad en Ultimate Compound kregen we het pas weg8o , dus kan zijn dat je lak gewoon zo hard is.

Probeer idd de gele pad eens, en de monello lijn is weer beter dan de SSR-serie...mocht het dan nog niet lukken, Ultimate Compound gebruiken(is wel een erg grof polijstmiddel), dus goed bewerken erna door af te bouwen naar een lichtere combinatie.
 
Bedankt voor de reacties allemaal ! Een clinic ga ik zeker nog een keer volgen, maar daar heb ik nu nog niet echt tijd voor. Dat moet een zware klus geweest zijn marijn !

Ik heb de poorboys 2,5 en 1 en daarna gebruik ik de poorboys black hole's. Om nu de hele lijn van monello aan te schaffen vind ik zonde omdat deze flessen nog goed vol zitten.

Kan ik niet gewoon de Monello Rafinni Mezzo gebruiken met de gele pad en de rest afmaken met de poorboys set of is dat een afrader?
 
Je zou inderdaad de lakcorrectie uit kunnen voeren met een Monello, al zou ik gaan voor de inizio en niet de mezzo. BMW lakken staan er over het algemeen om bekend dat ze hard zijn. En zo te lezen is de lak op jouw auto ook hard.
Monello is ontwikkeld voor de harde (met name Duitse) lakken ;)
 
Eerst inizio en daarna ssr2.5 kan prima mits je de resten van monello goed afneemt (ipa of spruzzo).


Zelf ben ik ook erg tevreden over de ssr maar op de bmw, mb & VAG lakken werkt de monello vele malen beter
 
Nou jongens hartstikke bedankt voor jullie antwoorden ! Ik weet nu wat ik moet bestelllen ;-)

Zal wel laten weten of ik de swirls er uit krijg !
 
ik denk dat je ook een beter resultaat zult krijgen met de foamed wool.
zeker icm inizio zal dat heerlijk werken.

verder +1 wat hierboven werd gezegd.