• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik krijg met kleien niet alle vervuiling weg

Coen

Detailing rookie
27 sep 2009
71
0
He poetsers,

Mijn zus heeft een witte peugeot 205, ik heb hem vanmiddag gewassen en daarna gekleid maar ik krijg niet alles weg. Zoals de rommel die uit de bomen komt Ik gebruik PB

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Poly_Elastic_Clay_200gr_PB-CLAY200_101124

met de spray 1:1 gemengd met water. Doe ik iets verkeerd of moet ik een wat agressiefere klei gebruiken ?? $$)

Hoe het duidelijk ik ben nog een beginner :)

Groeten Coen

Klei haalt niet altijd alles weg. Soms moet je een grovere nemen, maar dat laat weer microkrasjes (marring genaamd) na en moet je dus napolijsten om dat weer weg te werken.

Sap van de bomen (hars/e.d.) is vaak beter weg te halen met b.v. een harsverwijderaar of iets als Tardis of Bodysolvent van Meguiars (helaas alleen in gallonverpakking). Teer e.d. kan je weer weghalen met teerverwijderaar (goh, echt...?).
Ingevreten/ingebrande vliegenlijkjes krijg je met klei vaak niet weg; dat wordt polijsten.

lekker de paarse carclean klei nemen als je ZEKER wilt kleien.

als ik jou was zou ik lekker bug squash nemen...

wat je ook kan doen.. als je zo weinig mogelijk uit wilt geven..

is een flesje valma harsverwijderaar bestellen (bij cc uiteraard)
deze is aggresief, en eet teer / boomsap / remstof rotzooi makkelijk op!
als je het er daar niet mee afkrijgt..

bedenk trouwens ook, ALS je klei gaat gebruiken, en je haalt er een grote teer pit of hars pit mee af, dat je dat stukje meteen weg kan gooien (tenminste,, dat is wat ik zou doen) dus die optie kan erg duur uitvallen

Okee bedankt voor de uitleg:-)^ dan ga ik denk ik toch voor de bug squash moet ik daar verder nog wat bij hebben of erop sprayen 1:3 en afvegen met MF

teer die vooral op de zijschermen voorkomt, kun je ook weghalen met wasbenzine.
dat is altijd veilig voor de lak en kost 3 euro voor een liter