• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik krijg Professional Polish niet uitgewassen, iemand tips?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Ik krijg de BP Professional Polish niet goed uit de pad.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:

- langduurig met water uitwassen
- cillit bang
- wasmachine (zonder wasverzachter uiteraard)

De natty paste wax krijg ik zo uit de pad, maar de Professional Polish blijft erin zitten :-/

Zijn daar nog leuke tips voor?

Ik bedoel niet de kleurstof.

Als ik de pad vol laat lopen met water en dan uitknijp blijft er PP uitkomen.
Is dreft niet vergelijkbaar met cilit bang?

cilit bang is een vlekkenverwijderaar en APC (dreft) een ontvetter.
Wil je bij de huishoudmiddeltjes blijven zou je ook dasty kunnen proberen

Juffer1 zei:
cilit bang is een vlekkenverwijderaar
Je bedoelt Vanish denk ik?
De groene Cillit Bang is wel degelijk een ontvetter.
De oranje Cillit Bang is bedoeld tegen kalk- en roestvlekken.
Als je de groene Cillit Bang gebruikt zou het denk ik wel moeten kunnen, maar sommige middeltjes lossen niet in elke zeepsoort even goed op.
Ik had laatst een Rode Monello handpad waarmee ik PB White Diamond had gebruikt. Met de Cobra micro restore (wat ook een waswerking heeft) kwam het er niet uit. Na een paar spraytjes APC loste het echter helemaal op en was de pad zo schoon. Kortom; als het met het ene zeep-achtige product niet helemaal lukt, dan is er vaak wel een ander product (met een iets andere chemische samenstellingen werkingsprincipe) die de klus wel klaart. APC doet t vrijwel altijd goed. Dus ik zou zorgen dat je daar een flesje van binnen handbereik hebt in plaats van alleen in de kelder ;)

Die groene is idd ontvetter, dat staat ook duidelijk op de verpakking ;)

Het blijkt allemaal in de techniek te zitten.
Dus nogmaals goed ingespoten en ruim 10 min in het water laten weken. Toen was de pad al veel schoner.
Daarna de wasmachine in, inmiddels lijkt de pad nagenoeg schoon te zijn :)

Toch om te proberen nogmaals cilit bang gebruikt, dat werkt met de juiste techniek dus prima.

Bedankt voor de tips!

https://www.Carclean.com/product/Cobra/Micro-Restore_Concentrate_946ml_MR-32_101459

EVen in een bakje met een oplossing van dit spul leggen en dan knapt het ook zienderogen op.

Verder ook perfect te gebruiken voor je doeken. Liever niet met je blote handen erin, want die worden zo droog als de reet van Sinterklaas.